کد خبر: 61035

تاریخ بروزرسانی : 1400/11/10

کمک هوش مصنوعی به آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

کمک هوش مصنوعی به آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طی ۳ سال آینده آزمون‌های تمام هوشمند طراحی می‌شوند و کمک هوش مصنوعی به آزمون دکتری باعث خواهد شد تا آزمون دکتری با رعایت عدالت و کاهش خطای انسانی برگزار شود. پیشنهاد برگزاری آزمون دکتری به صورت هوشمند مطرح شده است اما هنوز نتایج نهایی به صحن علنی مجلس ارسال نشده است. در این طرح آزمون دکتری به احتمال زیاد دو بار در سال برگزار خواهد شد و  تغییر طراحی سوال به صورت محتوایی است و شکل ظاهری پاسخنامه‌های کنکور تغییر می‌کند. یعنی یک دفترچه عمومی و دفترچه تخصصی به همراه پاسخ نامه‌های جداگانه در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

سوالات به صورت محتوایی و از متن کتب درسی طرح خواهد شد. تعداد سئوالات، تعداد دفترچه‌ها و تعداد پاسخنامه‌ها نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود. هر دفترچه یک پاسخنامه دارد و هر درس یک ستون پاسخ دهی دارد.هر چه تعداد آزمون بیشتری برگزار شود آرامش خاطر داوطلب هم بیشتر می‌شود. چند سنجش اما یک پذیرش در سال خواهیم داشت.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

موضوع سهمیه‌های کنکور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است. با توافق مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد شورای عالی به موضوع سهمیه‌ها ورود کند. این موضوع در مرحله تدوین است تا تعدد سهمیه‌ها متعادل شود.

مخزن سوالات همیشه پر بار است و دوره چرخه سوالات به صورت هوشمند اجرا می‌شود. ممکن است یک سوال تکرار شود اما پاسخ‌های آن متفاوت باشد. این تغییرات تا سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x