کد خبر: 61211

تاریخ بروزرسانی : 1400/12/08

گمانه‌زنی‌های برگزاری آزمون دکتری 1401

منابع آزمون دکتری

گمانه‌زنی‌های برگزاری آزمون دکتری 1401

گمانه‌زنی‌های برگزاری آزمون دکتری 1401

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، شیوع دوباره بیماری کرونا باعث شد که گمانه‌زنی‌های متعددی برای تعویق آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۱ مطرح شود اما با اعلام سخنگوی ستاد کرونا به نظر نمی‌رسد که دیگر این آزمون به تعویق بیفتد. عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در صفحه مجازی خود نوشته که «موضوع برگزاری آزمون دکتری مورد پیگیری قرار گرفته است، ظاهراً همه تلاش‌ها و تمهیدات لازم را برای بر برگزاری آزمون بر اساس شیوه‌نامه‌ها بهداشتی و فاصله‌گذاری همچون دیگر آزمون‌های گذشته اندیشیده شده است.»

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در این باره به خبرنگار آنا می‌گوید: «آزمون دوره دکتری به تعویق نمی‌افتد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.» وی بیان می‌کند: «فرآیند اجرایی آزمون دکتری آغاز شده و هم اکنون دفترچه‌های آزمون دکتری چاپ شده است.»

بر اساس اعلام پورعباس؛ برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن بزرگ برای برگزاری آزمون دکتری 1401 آماده شده است که به‌طور متوسط ۳۰ نفر در هر کلاس خواهد بود. به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جای هیچ نگرانی برای برگزاری آزمون وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

آزمون دوره دکتری در ۹۶ شهر و ۵۹۷ حوزه با حضور ۱۸۶ هزار نفر برگزار خواهد شد که به گفته پورعباس؛ در هر حوزه حداکثر ۳۰۰ نفر حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان توصیه می‌کند که چند ماسک به همراه داشته باشند و در حین آزمون ماسک‌ها را تعویض کنند. وی همچنین وعده داد که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تهویه هوای حوزه‌های امتحانی فعال است به همین دلیل آزمون بدون مشکل برگزار خواهد شد.

بر این اساس آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ آزمون در صبح روز جمعه ۶ اسفندماه برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز و درهای ورود به جلسه حوزه‌های برگزاری در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x