کد خبر: 5419

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/11

اهداف و آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت صنعتی چیست ؟

منابع آزمون دکتری

رشته مدیریت صنعتی

اهداف و آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت صنعتی چیست ؟

صنعت هر کشور بدون شک از جمله مهمترین ارکان توسعه پایدار در عرصه های مختلف آن کشور محسوب می شود. مدیریت صحیح و بهینه این بخش تأثیرات مثبت و شایان توجهی در رشد و ارتقای جامعه و سطح زندگی مردم خواهد داشت.صنایع در کشور ما رو به رشد است و هر صنعتی نیاز به کارشناس مدیریت صنعتی دارد. پس می توان گفت این رشته بازار کار خوبی می تواند داشته باشد. اما همچنان این رشته در ایران جایگاه حقیقی خود را نیافته است و بسیاری از مدیران و یا بخش های مدیریتی صنایع هیچ اطلاعاتی از اصول مدیریت صنعتی ندارند.

منظور از تربیت مدیر در دوره کارشناسی رشته مدیریت صنعتی تربیت رئیس نیست بلکه تربیت افرادی است که بتواند در حوزه کار خود دارای استقلال فکری بوده و عوامل مهم‌تر و مؤثر در جریان کار خود را مورد تحلیل قرار داده و در جهت رفع مشکلات قادر به تصمیم‌گیری مناسب و مطلوب باشند.
فارغ التحصیلان مدیریت صنعتی می توانند در قسمتهای مدیریت تولید ، کنترل کیفیت و مرغوبیت کالا و قسمت تجزیه و تحلیل کمّی مسائل صنعتی و تولیدی بکار اشتغال پیدا کنند.

بازار کار رشته مدیریت صنعتی برای چه کسانی مناسب است؟

اولین ویژگی در انتخاب یک رشته علاقه به آن است و رشته مدیریت صنعتی از این قاعده مستثناء نیست. دانشجویان رشته مدیریت صنعتی باید به روز باشند و همواره اطلاعات روزآمد و فراوانی در زمینه صنایع داشته باشند. آن ها باید علاوه بر واحدهای درسی، منابع مرتبط را فراموش نکنند و به مطالعه آن ها بپردازند. آن ها بخش زیادی از زمان کاری خود را صرف منابع انسانی و کارگران می کنند؛ پس داشتن روابط عمومی بالا و برخورد مناسب برای آن ها ضروری است. کارشناس مدیریت صنعتی باید با اصول روانشناسی کار آشنا باشد و بتواند به کارگران انگیزه بدهد. دانش زبان انگلیسی ، مهارت های ICDL و کار با نرم افزارهای مختص شاخه های مدیریت نیز به کارشناسان مدیریت صنعتی کمک می کند تا در کار خود موفق تر باشند. آمار و ریاضیات نیز در این رشته از جایگاه مهمی برخوردار است.

فارغ التحصیل رشته مدیریت صنعتی در چه کارها و صنایعی می‌تواند شاغل شود؟

طبق اطلاعات موجود در بازار کار رشته مدیریت صنعتی ، فارغ التحصیلان رشته مدیریت صنعتی در زمینه‌های گوناگونی می‌توانند مشغول به کار شوند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

🔴 مدیریت واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ از جمله کارخانجات، کارگاه‌ها، شرکت‌ها و غیره
🔴 مدیریت و کنترل پروژه
🔴 مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل موجودی‌ها
🔴 مدیریت و کارشناسی کنترل کیفیت
🔴 کارآفرینی و موارد بازاریابی، استراتژی، منابع انسانی، مالی و غیره استارتاپ‌ها
🔴 تحلیل مالی و اقتصادی قبل از پروژه، حین پروژه، تولید و غیره
🔴 مدیریت، برنامه‌‌ریزی و کنترل تولید
🔴 کارشناس بیمه
🔴 کارشناس تحقیقات بازار
🔴 کارشناس گمرک
🔴 حسابدار
🔴 مدیر روابط عمومی
🔴 کارمند بانک
🔴 کارشناس یا مدیر آموزش
🔴 به طور کلی هر شغلی که نیازمند مهارت‌ها و دانش یک مدیر است.


www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشته فرجی
میهمان
فرشته فرجی
11 آبان ، 1402

بازرگانی یا مالی برا بانکا بهتره صنعتی استخدام ندارن جاش مهندس صنایع میگیرن بورس هم ربطی به رشته نداره تخصص خودشو میخواد

امیرزاده
میهمان
امیرزاده
11 آبان ، 1402

تو آگهی های استخدام کسانیکه مدیریت صنعتی خوندن با چه سمتی استخدام میشن؟؟( من شنیدم برا مدیر فروش و بازاریابی استخدام میشن)

شیما ناصحی
میهمان
شیما ناصحی
11 آبان ، 1402
پاسخ به  امیرزاده

مهارت بعدی که لازمه تسلط به یکسری از نرم افزارهای عمومی و تخصصی است. نرم افزارهای عمومی که همون آفیس است. نرم افزارهای تخصصی هم عبارتند از ؛ مطلب، مینی تب، msp, premavera , و …

اما مهمتر از زبان و نرم افزار همون درسهای دوره تحصیلی(بخصوص دروس تخصصی) هستند. سعی کنید خوب خوب درسهاتون رو بخونید و معدل کلتون بالای ۱۷ بشه.

کیمیا
میهمان
کیمیا
11 آبان ، 1402

الان پزشکی هم بپرسی، میگند بازار نداره.

اصلا به شنیده‌های منفیت توجه نکن.

شاکری
میهمان
شاکری
11 آبان ، 1402

اینکه رشته خوبی هست یا نه، به خود شما بستگی داره. به هدف گذاری شما بستگی داره.

اگر به رشته ای که میخونین، عشق داشته باشین، هیچ موقع از رشته تون زده نمیشین. (زده منظورم شامل دوری از کتابها، نفرت و.. است).

اگر هدف داشته باشین، پشتکار داشته باشین، به اون چیزی که میخواین میرسین.

هادی
میهمان
هادی
11 آبان ، 1402

من خودم ارشد مدیریت صنعتی دارم. کارشناسی آزاد کرج خوندم و ارشد دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران. نمی دونم چه قدر این رشته رو می شناسید … رشته ای است بین رشته ای. یعنی از چندین رشته استفاده می کنه. اما بیشترین گرایشش به سمت مهندسی صنایع است. در واقع دروس مشترک زیادی بین این دو رشته وجود دارد …

فارق التحصیلان این رشته باید در کارخانجات تولیدی و صنعتی مشغول بشوند. در واقع این رشته شما رو با دانش تولید و دنیای صنعت آشنا میکنه. اگه شما به این رشته علاقه مند بشید و درس ها رو هم خوب بخونید به نظر من کار براش خیلی زیاد هم هست …

من خودم سال ۸۷ وقتی لیسانسم رو گرفتم و از سربازی اومدم وارد بازار کار شدم. در یک شرکت تولیدی در کرج به عنوان مدیر تولید مشغول شدم. ۶ ماهی اونجا بودم. بعد به یک شرکت بزرگتر و معتبرتری رفتم و اونجا هم موفق بودم. ۴ سال اونجا بودم. تصمیم گرفتم ارشد بخونم لذا به دنبال کار دولتی گشتم. شدم کارمند دولت و ارشدم رو هم سال ۹۵ تموم کردم. الان هم در یک ارگان دولتی در قسمت برنامه ریزی مشغول هستم و از رشته ای که خوندم خیلی خیلی راضیم و دنبال دکتری خوندن هستم.

محمد
میهمان
محمد
11 آبان ، 1402

بازار کار نداره ولی رشته های دیگه هم وضعیت مناسبی ندارن.

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x