کد خبر: 8981

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/01

آشنایی با کاربردهای تامسون رویترز

منابع آزمون دکتری

آشنایی با کاربردهای تامسون رویترز

آشنایی با کاربردهای تامسون رویترز

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، هر ساله داوطلبان آزمون دکتری برای مصاحبه تخصصی درگیر پذیرش و چاپ مقالات هستند. در این نوشته برآنیم تا با آشنایی با کاربردهای تامسون رویترز در جهت کمک به داوطلبان حرکت کنیم. تامسون رویترز( Thomson Reuters) شرکت چندملیتی رسانه‌های گروهی است، که در در سال ۲۰۱۰ از سوی اینتربرند، به‌عنوان با ارزش‌ترین برند در کشور کانادا شناخته شد.

ایندکس (Emerging Sources Citation Index ESCI) نسخه جدیدی از Web of Science  زیر نظر پایگاه تامسون- رویترز است که مجلات علمی موجود در سرتاسر دنیا را ارزیابی و انتخاب می کند. پایگاه (Web Of Science (WOS یک نمایه استنادی علمی است که توسط تامسون رویترز ایجاد شده است که جستجوی استنادی جامع را فراهم می‌کند. به صورت عامیانه و متداول مقالاتی که در این پایگاه نمایه می شوند به مقالات ISI  شهرت یافته اند، WOS  دو نوع مجله دارد که یکی دارای ایمپکت فاکتور بوده و دیگری بدون ایمپکت فاکتور هستند، به مجلاتی از WOS  که دارای ایمپکت فاکتور هستند مجلات JCR  گفته می شود و به مجلات بدون ایمپکت فاکتور، مجلات ISI Listed گویند.

نمایه شدن یک مجله در نسخه ESCI بدان معنا است که مجله مورد نظر، مراحل اولیه بررسی جهت اخذ فاکتور تاثیر (IF: Impact Factor) را با موفقیت پشت سر گذاشته است و پس از آن، مجله بر اساس نوع موضوع خود در یکی از ایندکس های SCIE، (نمایه استنادی علوم گسترده)، SSCI (نمایه استنادی علوم اجتماعی) یا AHCI(نمایه استنادی هنر و علوم انسانی) انتقال داده می شود و IF دریافت می نماید.

این ایندکس شامل مجلاتی است که:

1- روند داوری آنها به صورت داوری بدون نام (Peer- Review) است.

2- از شیوه چاپ و نشر اخلاقی پیروی می کنند و دارای گواهی Ethics بین المللی هستند.

3- از لحاظ مطالب و محتوای علمی برای جامعه علمی ارزشمند هستند.

4- از لحاظ فنی، ملزم به رعایت اصول تامسون- رویترز هستند. مجلاتی که ارسال مقاله به آنها کاملاً الکترونیکی و آنلاین (Online submission) است، در این گزینش، ترجیح داده می شوند.

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x