کد خبر: 7256

تاریخ بروزرسانی : 1400/11/13

آموزش گرفتن بورسیه دکتری در دانشگاه های خارجی

منابع آزمون دکتری

خیلی از افراد گمان میکنند برای بورسیه گرفتن در دانشگاه های خارجی باید منتظر دریافت نامه از آنها باشد یا دانشگاه شخصا از انها دعوت کند . خیر چنین نیست شما باید خودتان بخواهید و مراحل قانونی کار را دنبال کنید. برای استفاده از بورسهای تحصیلی کشورهای دیگر داشتن برخی از امتیازات ازجمله داشتن مدرک تافل(۶۵۰-۵۵۰) یا IEIS ( 5/6-5/5) (برای اکثر کشورها)الزامی و داشتن برخی دیگر از امتیا زات مانند: معدل الف ویا خروجی دانشگاههای ممتاز/نوشتن یک ورزومه با کمک یک متخصص/توصیه نامه از اساتید معتبر شمارا در بدست اوردن یک بورس تحصیلی یاری می رساند . اول کشور مورد نظر خود را تعیین کنید.

روش اول: یکی از راههای استفاده از بورسها ی تحصیلی در خواست مستقیم از خود آن دانشگاه است که به صورت زیرعمل می کنید:
۱- مشاوره ی اولیه از کنسول ها ( یا کنسول مدنظر) ← مشخص کردن کشور مقصد
۲-سنجیدن وضعیت بورسهای تحصیلی آن کشور.
۳-مشخص کردن رشته به طورکامل.
۴-مشخص کردن دانشگاه مقصد.
۵-دو سایت و http://dir.yahoo.com/Education/Higher_Education/Colleges_and_Universities/By_Region/Countriesبه شما اطلاعاتی در باره سایتهای دانشگاهها میدهند.
۶-وارد سایت دانشگاه شده متناسب با رشته خود علاوه بر اطلاعات سعی کنید که از کنفرانسها و سمینارها اطلاع یافته در صورت شرکت در سمینارها با نوشتن Abstract شما نمره مثبت می آورید.لینکهای زیر در این زمینه به شما یاری می رساند.

http://www.conferencealerts.com

لیست کل کنفرانسها

http://globalconferencegroup.com/index.html

———————————–

روش دوم : با وارد شدن به سایت    www.Iranscholarship.net  و کلیک روی بورسها ، شما ازبورسهای پیشنهادی کشورهای دیگر آگاه میشوید .اکثر کشورها وسازمانهای بین المللی بورسهای خود را در دی ماه اعلام می کنند برای در خواست این بورسها علاوه بر امتیازهای بالا آماده بودن مدارک مورد نیاز به علت محدود بودن زمان بورسها الزامی است

http://www.iranscholarship.net/scholarship/boors.htm

———————————–

روش سوم:استفاده از بورسهای تحصیلی سفارت هر کشور است . برای مثال شماره تلفن بخش فرهنگی سفارت انگلستان است شما می توانید با مراجعه به سایت سفارت انگلیس www.britishcouncil.org اطلاعات بیشتری را دریافت نمایید زمان شروع بورسهای تحصیلی این کشور Sepp هر سال میباشد اگر قصد استفاده ازبورسها رادارید زودتر اقدام نمایید تا در صورت نداشتن مدارکی آنرا آماده نمایید.

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x