کد خبر: 8526

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

آیا شرایط ازمون دکترا ثابت است؟

منابع آزمون دکتری

تحصیلات تکمیلی از جمله ازمون دکتری در سال های گذشته طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و قطعا ثبت نام آزمون دکتری از این قاعده مستئنی نخواهد بود. با توجه به تغییرات بسیار زیاد آزمون دکترا در سال های گذشته میتوان اعلام کرد این ازمون یکی از ازمون های بی ثبات می باشد.

در سال های قبل از سال 1390 هر دانشگاه ازمون کتبی مختص به همان دانشگاه را برگزار مینمود اما بعد از سال 1390 تصمیم بر ان شد که ازمون دکتری به صورت جامع در کل کشور برگزار گردد مانند ازمون های کارشناسی ارشد و کارشناسی.

از سال 1390 که ازمون به صورت نیمه متمرکز برگزار شد شرایط ازمون دکتری از روند ثابتی برخوردار نبود.در اوایل برگزاری ازمون کتبی عمومی و تخصصی در کل کشور برگزار و سپس بعد از اعلام نتایج متقاضیان برای مصاحبه به دانشگاه ها دعوت میشدند.

سال 1395 یک تغییر بزرگ در روند ازمون دکترا انجام شد در این سال یک ازمون کتبی در سطح عمومی برگزار شد بعد از اعلام نتایج متقاضیان علاوه بر مصاحبه باید در یک ازمون کتبی تخصصی که توسط دانشگاه برگزار میشد نیز شرکت میکردند.اعتبار نتیجه این ازمون اعلام شد که دو سال است و متقاضیان اگر در مصاحبه قبول نمیشدند میتوانستند بدون شرکت در ازمون سال بعد مجدد مصاحبه را شرکت کنند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

متاسفانه در سال 1396 مجدد سازمان سنجش اعلام کرد شرایط ازمون تغییر کرده و یک ازمون کتبی تخصصی برگزار میشود و بعد از اعلام نتایج باید در مصاحبه دکترا شرکت کنند.

با توجه به توضیحات ارائه شده مشخص است که این ازمون از روند ثابتی برخوردار نیست و هر ساله هم منابع ازمون هم شرایط ازمون دچار تغییرات میشود .

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x