کد خبر: 5882

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/30

آینده شغلی رشته ریززیست فناوری چگونه خواهد بود ؟

منابع آزمون دکتری

آینده شغلی رشته ریززیست فناوری چگونه خواهد بود ؟

آینده شغلی رشته ریززیست فناوری چگونه خواهد بود ؟

پیشرفت در زمینه نانو فناوری نیازمند درک وقایع زیستی در سطح نانو است . استفاده از فناوری نانو در علوم زیستی به تولد گرایش جدیدی از این فناوری یعنی نانو بیوتکنولوژی منجر شده است.
نانو بیوتکنولوژی به ما اجازه می دهد تا اجزا و ترکیبات را داخل سلول ها قرار داده و مواد جدیدی را با استفاده از روش های جدید، توسط خود سلول و بدون نیاز به ابزارهای خاص بیرونی بسازیم. فارغ‌التحصیلان رشته‌ نانو فناوری می‌توانند در شرکت‌های تحقیق و توسعه، صنایع مواد، صنایع الکترونیک و صنایع پزشکی فعالیت نمایند. در این شغل‌ها با توجه‌ به پروژه‌های پیچیده‌ و متخصصانه‌ در حوزه‌‌ نانو تکنولوژی، انتظار می‌رود که درآمد آنها نسبتاً بالا باشد. همچنین، فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلی بالاتر مانند دکتری و پسادکتری نیز می‌توانند در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شوند و در درجه‌های علمی و تحقیقاتی به سرعت پیشرفت کنند.

شاید باورش سخت باشد اما امروزه کمتر حوزه ای را می توانید بیابید که از دسترس نانو دور مانده باشد. در اینجا مروری کوتاه بر برخی کارکردهای نانو فناوری در حوزه های مختلف خواهیم داشت. در این بخش تلاش شده تا کارکردها و مثالهای بومی ایران انتخاب شود و از این طریق درک بهتری از وضعیت کاربرد نانو در کشور به دست آید.
این امر که در ایران نوین ترین روش ها همیشه دست نایافته ترین و خاص ترین شرایط مالی را در کشور داراست. بازار کار رشته‌ نانوتکنولوژی در ایران در دهه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. این رشته‌ به عنوان یکی از حوزه‌های پیشرفته علم و فناوری در ایران شناخته‌ می‌شود و تعداد زیادی از دانشجویان و پژوهشگران در این زمینه‌ فعالیت می‌کنند.
پیرامون آینده شغلی رشته ریززیست فناوری ؛ یکی از عواملی که به رشد نانوتکنولوژی در ایران کمک کرده است، تأسیس دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر در این حوزه می‌باشد. این مراکز به ایجاد فرصت‌های تحصیلی و پژوهشی در زمینه‌‌‌ نانوتکنولوژی کمک کرده‌ و افراد را برای ورود به بازار کار آماده‌ می‌کند. همچنین برخی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در ایران نیز به توسعه فناوری‌های نانو علاقه دارند و در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، الکترونیک، مواد پوششی، انرژی و … فعالیت می‌کنند.
همچنین دولت ایران نیز توجه‌ خود را به توسعه‌‌ نانو تکنولوژی داده‌ و پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای را حمایت مالی می‌کند، این حمایت‌ها می‌توانند فرصت‌های شغلی جدیدی در این حوزه‌ ایجاد کند.

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x