کد خبر: 11541

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/17

اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با اتحادیه اروپا

منابع آزمون دکتری

به گزارش وزیر علوم 141 طرح مشترک با مراکز علمی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، آلمان، فرانسه، اتریش و ترکیه انجام شده است و تمهیدات اجرا شدن سه طرح علمی تحقیقاتی بزرگ 3 میلیون یورویی نیز با اتحادیه اروپا در حال فراهم شدن است.

دکتر فرهادی گفت : توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری باعث گسترش انجام طرح های تحقیقاتی می گردد. تا کنون بیش از 4000 شرکت دانش بنیان تقاضای مجوز تاسیس داده اند که از این تعداد 2 هزار و 200 مورد در پارک های علم و فناوری فعال هستند.

تاسیس این شرکت ها درون شهر مانعی ندارد و طبق مصوبات دولت در محدوده شهر هم میتوانند فعالیت کنند علاوه بر این طبق ضوابط پارک های علم وفناوری میتوانند از تسهیلات وام های کم بهره صندوق های پژوهش و فناوری استفاده کنند.

تعداد 16 صندوق پژوهش و فناوری در کشور فعال هستند که داخل پارک‌های علم و فناوری در حال فعالیت بوده و از معافیت های مالیاتی برخوردارند.

یکی از مهمترین اهداف وزارت علوم به گفته دکتر فرهادی توجه به پژوهش و فناوری است که حدود 1/1 دهم درصد از تولید ناخالص ملی در سال جاری برای بخش پژوهش و فناوری است که این2 برابر سال قبل می باشد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

یکی دیگر از برنامه های وزارت علوم طرح آمایش آموزش عالی است که یکی از مهم ترین طرح های این وزارت خانه می باشد که در این طرح بازنگری 600 رشته تحصیلی که کاربردی است در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ارتباط بین آموزش و عمل، دانشگاه با صنعت و حضور استادان در محیط های صنعتی، فراهم کردن فرصت های مطالعاتی در صنعت، گذراندن دوره‌های پسا دکترای داخلی صنعتی و توسعه دیپلماسی علمی و بین المللی نیز از برنامه های وزارت علوم در طرح آمایش است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x