کد خبر: 1920

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/06

افزایش صد هزار نفری داوطلبان ازمون دکتری

منابع آزمون دکتری

داوطلبان ازمون دکتری

افزایش صد هزار نفری داوطلبان ازمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: تعداد داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری سالهای اخیر ۱۰۰هزار نفر افزایش داشته است.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به آزمون دکتری که هرساله در ماه اسفند برگزار می شود، اظهار داشت: این آزمون بدون هیچ مشکلی طبق مقررات کنکورهای سابق ، از ساعت ۸:۰۰ صبح آغاز و درهای ورود به جلسه حوزه های برگزاری در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد.

وی بیان کرد: تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون بطور متوسط ۲۶۰ هزار نفر بود که در مقایسه با سالهای گذشته در حدود ۱۰۰ هرار نفر افزایش داشته است.

براساس مصوبه مجلس ۵۰ درصد نمره ازمون دکتری از طریق آزمون دروس تخصصی و 50 درصد بقیه به صورت مصاحبه علمی انجام می‌شود و نتایج اولیه معمولا اواخر فروردین و انتخاب رشته بر اساس کارنامه نیمه اول اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از یک هفته قبل از برگزاری قابل مشاهده و پرینت است. این کارت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کدپیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای متقاضیانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

نکات مهم

۱– برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

۲- فرآیندبرگزاری آزمون از ساعت‌ ۸ صبح (هشت) می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن ، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.

۵- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.

۸– حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۹- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

۱۰- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایید.

۱۱-متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه نمایند.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x