کد خبر: 8682

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/05

نبود خوابگاه کافی برای دانشجویان متاهل دکتری

منابع آزمون دکتری

نبود خوابگاه کافی برای دانشجویان متاهل دکتری

نبود خوابگاه کافی برای دانشجویان متاهل دکتری

طبق اعلام دفترچه انتخاب رشته دکتری اکثر دانشگاه‌های کشور فاقد خوابگاه اند و یا در ارائه خوابگاه با محدودیت مواجه اند.

با توجه به این موضوع که تعداد قابل توجهی از دانشجویان دکترا متاهل اند و باید مستقل باشند، یکی از مهمترین نیاز این دانشجویان، خوابگاه به ویژه خوابگاه متاهلی است.

لیست واحد های دانشگاهی دارای امکانات خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی

در دفترچه انتخاب رشته دکتری شرایط دانشگاه‌ها اعلام شده است.که اکثریت اعلام کرده اند که فاقد خوابگاه اند و یا در ارائه خوابگاه محدودیت دارند. برخی دیگر نیز اعلام کرده اند که فاقد خوابگاه متاهلی نیز هستند.

معضل خوابگاه و اسکان دانشجویان علوم پزشکی این بار گریبان‌گیر دستیاران و دانشجویان مقطع Ph.D شد و حاضرین در نشست به نمایندگی از دانشجویان و دستیاران دانشگاه‌های علوم پزشکی، در خصوص هزینه‌های بالای اسکان و خوابگاه سخن گفتند. عده‌ای از حاضرین به عدم واگذاری خوابگاه به دانشجویان دکتری و دستیاران در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کردند و برخی نیز از فراهم نبودن اسکان و خوابگاه برای دانشجویان متأهل ابراز گلایه کردند.

دستورالعمل استفاده از خوابگاه و غذا برای دانشجویان ابلاغ شد

عدم ارائه خوابگاه کافی برای دانشجویان و حداقل امکانات رفاهی و صنفی در خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان Ph.D، لزوم اصلاح و بازنگری ماده اسکان آیین نامه شورای صنفی، عدم توجه لازم از سوی مسؤولان دانشگاه‌ها به مسائل صنفی، لزوم تفکیک و جداسازی شورای صنفی دستیاران و دانشجویان Ph.D از یکدیگر از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.(جزئیات واگذاری خوابگاه دانشگاه تربیت مدرس به دانشجویان مقطع دکتری)

ضرورت افزایش حقوق و کارانه‌ها، تاخیر و به تعویق انداختن آزمون بورد تخصصی، نبود بیمه مسؤولیت و تامین اجتماعی و همچنین بیمه خدمات درمانی برای دستیاران و دانشجویان Ph.D، وجود مشکلات پژوهشی و نبود تخصیص بودجه لازم برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها و همچنین عدم تخصیص بودجه لازم برای ارائه پایان نامه‌های تحصیلی از دیگر مواردی بود که توسط حاضرین در این جلسه مطرح شد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

ثبت نام الکترونیکی خوابگاه های دانشگاه تهران آغاز شد

موضوع حقوق ناکافی دانشجویان Ph.D‏‏، زیاد بودن ساعات کاری دستیاران در قالب کشیک‌های بیمارستانی‌و شب‌بیداری‌های فراوان با توجه به دریافت کارانه و حق‌الزحمه بسیار پایین، نبود بسته‌های حمایتی برای چاپ مقالات و همچنین نبود بسته‌های حمایتی برای خرید کتاب‌های اورجینال تخصصی و نبود قانون منسجم کار و آموزش برای فعالیت دستیاران و دانشجویان Ph.D از دیگر مسائلی بود که مورد تأکید نمایندگان شورای صنفی حاضر در این جلسه قرار گرفت. همچنین در این نشست انتخابات شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان مقطع Ph.D برگزار شد و هفت نفر به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند. این انتخابات با مشارکت ۱۸ نفر از دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد و هفت نفر از کاندیداها به ترتیب تعداد آرای اخذ شذه ذیل به عنوان اعضای شورای مرکزی مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان  انتخاب شدند.

 www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x