کد خبر: 4916

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/24

چرا دکتری بخوانیم ؟

منابع آزمون دکتری

چرا دکتری بخوانیم ؟

چرا دکتری بخوانیم ؟

به‌جای این‌که به دکتری به‌عنوان بالاترین جایگاه سیستم آموزشی نگاه کنیم شاید بهتر باشد آن را به‌عنوان پایین‌ترین قسمت و قاعده یک هرم ببینیم. هرم سیستم حرفه‌ای دانشگاهی .
در این هرم هم هر چه از پایین به بالا برویم تعداد افرادی که فرصت رشد پیدا می کنند کمتر و کمتر می‌شوند(مراحل قبولی در آزمون دکتری).

phd مخفف عبارت انگلیسی «Philosophiae Doctor» به معنای دکتری فلسفه علم می‌باشد.

دکتری شامل دوره ای حداقل 5 یا 6 ساله می باشد که شما مجبور به انجام حجم بالایی از پژوهش در طول این دوره هستید. از طرفی در طی این دوره لازم است در آزمون زبان شرکت نمائید و حد نصاب نمره آنرا کسب نمائید پس از آن در آزمون جامع شرکت نمائید و در صورت قبولی وارد بخش پژوهشی شوید و مدت 2 تا 4 سال در این بخش وقت صرف نمائید و رساله خود را آماده دفاع کنید. این بخش شامل مطالعه تعداد زیادی مقالات در جهت شناخت مرزهای علم بوده و پژوهش باید به شکلی باشد که در پایان بتوانید مرز علم را گسترش دهید و نظرات جدید خود را به شکل مقاله در یک ژورنال معتبر چاپ کنید.بعضی افراد از جامعه دانشگاهی خارج و بعضی وارد دوره پسادکتری می‌شوند.
دکتری کنکور ورود به این جامعه است. در حقیقت یک دوره آموزشی است که فرد در آن مهارت‌های لازم برای انجام تحقیقات حرفه‌ای را به دست می اورد.

چرا بعضي داوطلبان آزمون دکتری خوش‌شانس‌ترند؟ 

تغییر درآمد کم با داشتن مدرک دکتری

موضوع دیگری که در پاسخ به سوال چرا دکتری بخوانیم ؟ باعث دلسردی و بی‌انگیزگی این قشر از افراد تحصیلکرده می‌شود، موضوع اضافه درآمد ناچیز است. اضافه درآمد در مقطع دکتری ۲۶ درصد است؛ اما این درصد برای مدرک کارشناسی ارشد که اخذ آن راحت‌تر است، به ۲۳ درصد می‌رسد. یعنی در بهترین حالت درآمد کسانی که مدرک دکتری دارند، ۳ درصد بیشتر از درآمد کسانی است که مدرک کارشناسی ارشد دارند. البته باید این واقعیت را نیز در نظر بگیریم که اضافه درآمد در بسیاری از رشته‌ها در مدرک دکتری صفر درصد است.اغلب در رشته‌هایی مانند علوم پزشکی و علوم مرتبط با آن است که این اضافه درآمد در مقطع دکتری بسیار چشمگیر و مشهود است.

فیلم صحبت های رتبه ۲ رقمی آزمون دکتری

نظر شما چیست؟

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x