کد خبر: 32491

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/09

آیندۀ شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

منابع آزمون دکتری

آیندۀ شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

در این مقاله میخواهیم به آیندۀ شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک بپردازیم ؛ گرایش بیومکانیک به استفاده از مکانیک کلاسیک در زمینه‌های علوم زیستی می‌پردازد.

میزان درآمد مهندسی پزشکی-بیومکانیک با توجه به میزان تجربه، دانش و تخصص، محل و نوع کار متفاوت است. مهندس پزشکی که در بخش دولتی مشغول به کار است، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کند. البته معمولا بیشتر مهندسان پزشکی در بخش خصوصی فعالیت کرده و با توجه به معیارهای ذکر شده، معمولا درآمدهای مختلفی دارند. فارغ التحصیلان دکتری مهندسی پزشکی باید با استفاده از آموخته های آموزشی و پژوهشی این دوره و روش های پیشرفته تحقیق و فناوری های روز دنیا، توانایی انتخاب بهترین گزینه موجود را داشته باشند. انتخاب بهترین گزینه از میان گزینه های موجود در زمینه های طراحی، ساخت، اجرا و ایجاد زیر ساخت ها و پروژه های مورد نیاز ایران می باشد. همچنین از فارغ التحصیلان دکتری مهندسی پزشکی انتظار می رود که بتوانند راه حل مناسب، بهینه و قابل قبول جهت حل مسائل و مشکلات پیچیده جامعه را ارائه می نمایند.

استفاده از قوانین دینامیک جامدات برای

🔴 تحلیل های حرکتی؛

🔴 دینامیک سیالات برای ارزیابی جریانهای درون محیط های زیستی؛

🔴 ترمودینامیک و انتقال حرارت برای تحلیل رفتارهای سلولی و

انتقال مواد و جرم بین موجود زنده و محیط و رباتیک برای خلق وسایل تشخیصی و درمانی جدید نیازمند درک مسایل محیط های زنده از زاویهٔ مهندسی است.

پیشرفت در این شاخه به ساخت قلب مصنوعی، دریچه‌های قلب، مفاصل مصنوعی، ارتزها و پروتزها، ابزارهای کمکی تشخیصی و جراحی، درک بهتر از عملیات و کارکرد قلب، ریه، شریانها، مویرگها، استخوانها، غضروفها، تاندونها، دیسکهای بین مهره‌ای و پیوندهای سیستم اسکلتی-عضلانی بدن شده‌است. بدون شک وضعیت فارغ‌التحصیلان این رشته و در واقع آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی-بیوالکتریک ، نسبت به رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است.

در واقع اگر کمی واقع بینانه به موضوع اشتغال بنگریم، متوجه می شویم که داشتن مدرک فوق لیسانس و دکتری هر چند بسیار عالی است، ولی به شرطی می تواند موجب بهبود وضعیت شغلی مان شود که همراه با مهارت و تجربه کافی باشد. برای مثال با داشتن مدرک کارشناسی یا ارشد مهندسی پزشکی شما می توانید در یک شرکت خصوصی استخدام شوید ولی نباید به داشتن درآمد بالا فکر کنید. چرا که اکثر موقعیت های شغلی در این رده، بازاریابی و فروش محصولات مرتبط با مهندسی پزشکی است. در واقع اگر می خواهید در این رشته پولدار شوید، می توانید به ادامه تحصیل تا مقطع دکتری، جذب در هیئت علمی و استاد دانشگاه شدن فکر کنید! اما یکی از مزیت های این رشته، موقعیتی است که برای پذیرش در کشور خارجی دارد. از آنجایی که این رشته، رشته ای بسیار جدید و کاربردی است، پذیرش در سایر کشور ها با صرف انرژی کمتری نسبت به سایر رشته ها انجام می پذیرد.

چون ارزش اقتصادی وسایلی که مهندسین پزشکی طراحی، تعمیر، نگهداری یا خریداری می‌کنند، بسیار بالا است. برای مثال اگر یک کامپیوتر 20 یا 30 میلیون تومان قیمت دارد، یک دستگاه پزشکی بطور متوسط صدها میلیون تومان می‌ارزد. برای همین مسؤولان بیمارستان‌ها بطور نسبی برای حفظ و نگهداری آنها اهمیت بسیاری قائل‌اند.

آیندۀ شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی-بیومکانیک

این امر باعث شده تا بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما حتی دانشجویان ترم‌های آخر جذب بازار کار شوند. بویژه اگر فارغ‌التحصیل این رشته اصراری نداشته باشد که در تهران کار کند، می‌تواند در شهرستان‌ها جذب بیمارستان‌ها، سازمان تامین اجتماعی و مراکز متعدد دیگر شود.

فارغ‌التحصیلان همچنین می‌توانند در مراکز تحقیقاتی از قبیل موسسه‌ی استاندارد، بنیاد مستضعفان و جانبازان، مرکز تحقیقات وزارت دفاع و سایر مراکز تحقیقاتی مشغول کار شوند. وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، وزارت صنایع، سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و … از سایر اماکنی هستند که مهندسین پزشکی می‌تواند در آنجا مشغول به کار شوند.

فهرست درس های دوره دکتری مهندسی پزشکی-بیومکانیک

مهارت های لازم برای مهندسی پزشکی

داوطلبانی که از رشته مهندسی پزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند باید مهارت‌های کافی برای تولید تجهیزات پزشکی را داشته باشند. فارغ‌التحصیلان این رشته که مهارت‌های کافی و استعدادهای لازم را دارند در مقایسه با سایر افراد به راحتی وارد بازار کار می‌شوند و یک شغل مناسب برای خود پیدا می‌کنند. مهارت‌های لازم برای رشته مهندسی پزشکی به صورت زیر هستند:

🔍 داشتن توانایی‌های لازم علمی

🔍 داشتن توانایی جسمی مناسب

🔍 خلاقیت و نوآوری برای ساخت تجهیزات پزشکی

🔍 علاقه به دروس فیزیک و ریاضی

🔍 علاقه به کارهای تحقیقاتی

🔍 آشنایی با بازاریابی و فروش

🔍 علاقه به علوم تجربی

🔍 آشنایی با زبان انگلیسی

🔍 و …

بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم‌ها

یکی از بیشترین انتقاداتی که به این رشته می‌شود در مورد قبولی خانم‌ها در این رشته است. اما این یک طرز فکر اشتباه است. تمامی داوطلبان دختر و پسر می‌توانند در این رشته، تحصیل کنند. بنابراین این رشته هیچ تبعیض جنسیتی ندارد و تمامی داوطلبان دختر نیز می‌توانند در آن به ادامه تحصیل بپردازند.

شغل های پردرآمد رشته فنی مهندسی مناسب خانم ها

 

برای دریافت سرفصل های آزمون دکتری رشته مهندسی پزشکی بیومکانیک کلیک کنید

 

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری

دیدگاه بسته شده است.