کد خبر: 55949

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/26

شغل های پردرآمد رشته فنی مهندسی مناسب خانم ها

منابع آزمون دکتری

شغل های پردرآمد رشته فنی مهندسی مناسب خانم ها

شغل های پردرآمد رشته فنی مهندسی مناسب خانم ها

تحصیل در یک رشته ای که هیچ آینده ی شغلی ندارد بزرگ ترین اشتباهی است که هر داوطلب آزمون دکتری می تواند آن را انجام دهد. امروزه با وجود مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی و .. بهتر است تصمیم عاقلانه ای برای آینده ی خود بگیریم. هدف از ادامه تحصیل را صرف داشتن یک مدرک تحصیلی قرار ندهیم به دنبال هدفی برویم که به کمک آن بتوانیم آینده ی روشنی را برای خود به ارمغان بیاوریم. از این رو در این مقاله می خواهیم به بررسی مشاغل پر درآمد رشته فنی مهندسی مناسب برای خانم ها بپردازیم. با ما همراه باشید تا بتوانید با انتخاب رشته تحصیلی مناسب در آزمون دکتری آینده ی زیباتری را برای خود بسازید. در ادامه شغل های پردرآمد رشته فنی مهندسی مناسب خانم ها را نام می بریم :

دکتری مهندسی برق

رشته مهندسی برق یکی از رشته های فنی مهندسی است که از جمله گرایش های آن می توان به قدرت، الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق، مخابرات و مهندسی پزشکی اشاره کرد. امروزه با رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی و با توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ موقعیت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق به وجود آمده است. داوطلبان آزمون دکتری توجه داشته باشند که برای تحصیل در این رشته علاوه بر یادگیری متون درسی نیازمند کسب مهارت و افزایش توانایی می باشند. این رشته با داشتن بازار کار خوب توانسته داوطلبان بسیاری را به خود جذب کند. همچنین این افراد می توانند علاوه بر شرکت در آزمون استخدامی که هر سال در کشور برگزار می شود در شرکت های خصوصی نیز مشغول به کار شوند. هر چه توانایی فرد در رشته تحصیلی خود بالا باشد مسلما درآمد بیشتری را نیز کسب خواهد کرد. رشته مهندسی برق از جمله رشته های مناسب خانم ها و پردرآمد نیز محسوب می گردد.

دکتری مهندسی مکانیک

رشته مهندسی مکانیک نیز با داشتن گرایش های طراحی جامدات و حرارت و سیالات از دیگر رشته های فنی مهندسی است که بسیار مورد توجه داوطلبان آزمون دکتری قرار دارد. این رشته نیز همانند رشته مهندسی برق بازار کار خوبی دارد. از این رو افراد به محض اتمام تحصیلات خود می توانند وارد بازار کار شوند و در بخش های مختلف و مرتبط با رشته تحصیلی خود نقش موثری در خودکفایی کشور عزیزمان داشته باشند.

دکتری مهندسی کامپیوتر

همان طور که می دانید رشته مهندسی کامپیوتر نقش بسزایی را در برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات در کل دنیا داشته است و جزوء به روزترین رشته ها به شمار می آید. بر این اساس هر ساله داوطلبان بسیاری با هدف تحصیل در این رشته در آزمون دکتری شرکت می نمایند. با توجه به نیاز کشور، رشته مهندسی کامپیوتر بازار کار خوبی را به خود اختصاص داده است. از این رو در آزمون استخدامی که هر سال در کشور برگزار می شود تعداد نفرات جهت پذیرش در این رشته به نسبت با سایر رشته ها بیشتر می باشد. داوطلبان با قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر علاوه بر کتاب های درسی باید مهارت و توانایی خود را در این زمینه افزایش دهند. می توان چنین گفت رشته مهندسی کامپیوتر یکی از مناسب ترین و پر درآمدترین رشته ها برای خانم ها است.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

شغل های پردرآمد رشته فنی مهندسی مناسب خانم ها

دکتری مهندسی عمران

از جمله قدیمی ترین رشته های مهندسی می توان به مهندسی عمران اشاره کرد. فارغ التحصیلان این رشته به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند. در میان داوطلبان آزمون دکتری ، خانم ها تمایل بیشتری به تحصیل در این رشته ندارند چرا که جزوء رشته های پرریسک و خطرناک برای آن ها می باشد.

دکتری مهندسی معماری

اگر به رشته ی هنر و کارهای هنری علاقه دارید پیشنهاد می کنم در این رشته تحصیل کنید. چرا که از بازار کار و درآمد خوبی برای خانم ها برخوردار است. داشتن خلاقیت برای تحصیل در این رشته بسیار حائز اهمیت است.

دکتری مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی از جمله مشاغل پر درآمد در ایران و حتی در کشورهایی نظیر کانادا، انگلستان و آمریکا می باشد که بسیار مورد توجه خانم ها قرار دارد. این رشته به خاطر نقشی که در پیشرفت تجهیزات پزشکی و حتی تشخیص و درمان بیماری ها دارد توانسته داوطلبان علاقمند بسیاری را به خود جذب کند.

دکتری مهندسی صنایع

رشته مهندسی صنایع از رشته های جدید نیست و از قدمت بالایی برخوردار است. فکر می کنم تمام داوطلبان آزمون دکتری به خوبی این رشته را می شناسند. رشته مهندسی صنایع از مشاغل پر درآمد برای خانم ها می باشد. این رشته از نظر عملکردی از جذابیت های خاصی برخوردار است و همین امر سبب جذب افراد بسیاری به این رشته می باشد.

سخن آخر

داوطلبان آزمون دکتری هدف از ارائه این مقاله آشنایی با بازار کار مشاغل و قرار دادن شما عزیزان در مسیر درست جهت انتخاب رشته تحصیلی است. چرا که معتقدیم بسیاری از فارغ التحصیلان هیچ گونه اطلاعی از وضعیت اشتغال و میزان درآمد رشته ی تحصیلی خود ندارند و بعد از اتمام دوره ی دانشگاه با مشکلات عدیده ای در رابطه با کار روبرو می شوند. همواره توصیه می کنیم که در آزمون استخدامی شرکت نمایید و شانس خود را برای رسیدن به آن چه می خواهید امتحان کنید. امید است توانسته باشیم شما را تا حدودی با مشاغل مناسب و پردرآمد برای خانم ها آشنا کنیم.

حقوق ماهیانه مددکار اجتماعی چقدر است؟

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x