کد خبر: 57204

تاریخ بروزرسانی : 1399/10/12

ابلاغ تاریخ آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

ابلاغ تاریخ آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

ابلاغ تاریخ آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین هفته دی‌ماه 99 برگزار می‌شود. ابلاغ تاریخ آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد توسط خوددانشگاه آزاد مرکز اعلام شده است. آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد با هدف سنجش توانایی های علمی دانشجویان پیش از شروع رساله دکتری در دو نوبت در سال برگزار می شود.

دانشجویان دکتری در زمان برگزاری آزمون جامع به دو شیوه کتبی و شفاهی مورد ارزیابی قرار گرفته که آزمون کتبی 70 درصد و آزمون شفاهی 30 درصد از نمره نهایی دانشجویان را به خود اختصاص می دهد. دانشگاه آزاد یک بازه زمانی را برای برگزاری آن تعیین کرده که هر کدام از واحدهای دانشگاهی می توانند با توجه به شرایط ، آزمون را در این بازه برگزار کنند. در نتیجه آزمون جامع دکتری برای همه واحدهای دانشگاه آزاد در یک تاریخ برگزار نمی شود.

آزمون جامع از انجایی که در هر واحد دانشگاهی برگزار شده و اساتید همان دانشگاه طراح و تصحیح کننده سوالات خواهند بود ، در نتیجه نمی توان منابع استانداردی برای تمامی دانشگاه ها اعلام کرد. از این رو هر دانشگاه منابع خاصی اعلام کرده و طبق همان منابع آزمون جامع را برگزار می نماید.بر خلاف امتحانات نهایی، آزمون جامع به دروس خاص نیست بلکه بیشتر به اطلاعات بین یا چند زمینه مربوط می‌شود. در خصوص دوره‌های دکتری تخصصی، آزمون جامع پیش نیاز نوشتن پروپوزال می‌باشد . هر دانشجو حداکثر دو بار اجازه شرکت در امتحان جامع را دارد. پس از قبولی در امتحان جامع دانشجو می‌تواند نسبت به دفاع از پروپوزال اقدام نماید.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x