کد خبر: 69814

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/09

جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

منابع آزمون دکتری

هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه ای جزئیات نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (نوع الف و ب) را اعلام کرد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «نحوه همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (نوع الف و ب)» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

دکتر طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: در راستای تحقق و نیل به اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، بسته کاری ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی، راه کنش اصلاح و کارآمدسازی نظام جذب، ارزیابی و جبران خدمات اعضای هیأت علمی با بهره گیری از ظرفیت الگوی شبکه ای، نحوه همکاری اعضای هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه در دو نوع (الف) و (ب) ابلاغ می شود.(فراخوان اردیبهشت ماه جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها)

بورسیه هیأت علمی دانشجویان دکتری

براساس این بخشنامه؛ اعضای هیات علمی تمام‌وقت نوع الف موظف به انجام نظام‌مند 32 ساعت کار علمی و فعالیت شامل آموزش، پژوهش و حضور در واحد براساس جدول زیر هستند:

 

مرتبه علمیآموزش در هفتهپژوهش در سال تحصیلیحضور در هفتهسقف ساعات تدریس با احتساب موظف آموزش
استاد10 ساعتراهنمایی 2 پایان­‌نامه کارشناسی ارشد یا 0.5 رساله دکترای تخصصی14 ساعتحداکثر 24 ساعت
دانشیار12 ساعتراهنمایی 2 پایان‌­نامه کارشناسی ارشد یا 0.5 رساله دکترای تخصصی12 ساعتحداکثر 24 ساعت
استادیار13 ساعتراهنمایی 2 پایان‌­نامه کارشناسی ارشد یا 0.5 رساله دکترای تخصصی11 ساعتحداکثر 24 ساعت
مربی16 ساعتراهنمایی 2 پایان­‌نامه کارشناسی ارشد   8 ساعتحداکثر 24 ساعت

 

همچنین اعضای هیات علمی تمام‌وقت نوع ب موظف به انجام نظام‌مند 16ساعت کار علمی و فعالیت شامل آموزش، پژوهش و حضور در واحد براساس جدول زیر هستند:

 

مرتبه علمیآموزش در هفتهپژوهش در سال تحصیلیحضور در هفتهسقف ساعات تدریس با احتساب موظف آموزش
استاد7 ساعتراهنمایی 1 پایان­ نامه دوره کارشناسی ارشد یا 0.25 رساله دکترای تخصصی5 ساعتحداکثر 14 ساعت
دانشیار8 ساعتراهنمایی 1 پایان ­نامه دوره کارشناسی ارشد یا 0.25 رساله دکترای تخصصی4 ساعتحداکثر 14 ساعت
استادیار9 ساعتراهنمایی 1 پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد یا 0.25 رساله دکترای تخصصی3 ساعتحداکثر 14 ساعت
مربی12 ساعتراهنمایی 1 پایان‌نامه کارشناسی ارشد4 ساعتحداکثر 14 ساعت
مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

 

در این بخشنامه آمده است: اعضای هیات علمی نوع الف امکان هیچ گونه فعالیت آموزشی، پژوهشی و فناوری به صورت تمام‌وقت را در خارج از دانشگاه بدون هماهنگی با واحد و دبیرخانه جذب استان ندارند. همچنین اعضای هیات علمی نوع الف و ب در مدت زمان حضور موظف در واحد لازم است در فعالیت هایی مانند تحقیقات درون و برون سازمانی، فناورانه، مشاوره، داوری مقاله یا رساله، مشاوره آموزشی و فرهنگی- تربیتی دانشجویان، مشارکت در تحصیل درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه، درآمدزایی از فعالیت های فناورانه، مشارکت در شوراهای علمی و آموزشی، انجام امور اجرایی و نظارتی، آموزش‌های کوتاه مدت، مدیریت آزمایشگاه و کارگاه یا کلینیک و انجام سایر امور محوله از سوی واحد همکاری کنند.

 

معرفی دانشگاه ها با بیشترین جذب هیأت علمی + [نمودار]

 

لازم به ذکر است تغییر نوع همکاری اعضای هیات علمی از نوع الف به نوع ب و بالعکس در چارچوب مفاد این بخشنامه با درخواست عضو هیات علمی، تأیید واحد و دبیرخانه جذب استان صرفاً در دو مقطع زمانی از سال تحصیلی (اول شهریور و اول بهمن) امکان‌پذیر خواهد بود.

 

با ارائه این مدارک جذب هیئت علمی دانشگاه شوید!

 

براساس این بخشنامه؛ اعضای هیات علمی نوع الف و ب در ترم تابستانی یا در مدت استفاده از مرخصی استحقاقی تابستان ساعت آموزش موظف ندارد اما موظف پژوهش در سال تحصیلی تداوم خواهد یافت. ساعات حق‌التدریس در ترم تابستانی برای اعضای هیات علمی نوع الف حداکثر تا 8 واحد درسی و نوع ب تا 4 واحد درسی قابل محاسبه است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانقاه
میهمان
خانقاه
6 آذر ، 1402

درسته است که سیستم جذب دارای اشکلاتی که بعضا کوچک هم نیستند می باشد ولی باید در نظر داشت که وضع استخدام در دانشگاه ها قبل از راه اندازی سیستم هیات جذب به مراتب بدتر بود. کم نیستند تعداد گروه های آموزشی که سال های سال کسی رو جذب نکردند و افرادی که سالیان زیادی از نظر علمی درجا زده و فسیل شده اند جلوی استخدام خیلی از جوان ها رو گرفتند و دانشگاه هایی که با پول بیت المال اداره می شوند رو با ملک شخصی اشتباع گرفته اند. دانشکده های در دانشگاه های مطرح تهران وجود دارند که 10 سال هیچ عضو جدیدی استخدام نکرده اند. کاری که باید در دولت جدید به اون توجه بشه، قانون مند کردن سیستم جذب همراه با نظارت بر گروهای آموزشی هست تا جلوی پیر و ضعیف شدن دانشگاه ها گرفته بشود.

امیر
میهمان
امیر
6 آذر ، 1402

این کار درست نیست همواره ظرفیت دانشگاه برای جذب اعضای هیئت علمی محدود است و نباید هر دانشجویی را به سرعت جذب و بورسیه کرد.اینکار برای این دانشجویان ایجاد حق می‌کند. کرسی اعضای هیئت علمی‌در هر برهه زمانی فقط و فقط باید برای انسان های با دانش و توانمند باشد همان کاری که کشورهای دیگر می‌کنند. در کشورهای دیگر اساتید مطرح دانشگاه های دیگر را در اقصی نقاط جهان به عنوان استاد مهمان به دانشگاه خود دعوت نموده و با آن استاد درس ارائه می‌شود. جان کلام تخصص در اساتید دانشگاه اولین اولویت است والسلام

امیر
میهمان
امیر
6 آذر ، 1402

حیف شد، اینطوری نمی توان نیروهای مورد تایید را به دانشگاه ها فرستاد.

ناشناس
میهمان
ناشناس
6 آذر ، 1402

تو دانشگاه ازاد طرف یک رشته دیگه خونده اوردن استخدام کردن چوووووووووووووووووووووووووون بابای دختره با پولش ریاست محترم خریده

ناشناس
میهمان
ناشناس
26 مرداد ، 1402

افرین به نکته خوبی اشاره کردی

محسن سالاری کیا
میهمان
محسن سالاری کیا
25 مرداد ، 1402

حالا واقعا جذب می کنن یا فقط پول می گیرن؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
25 مرداد ، 1402

ظاهرا بخش درگاه سداد جهت واریز در سامانه مشکل داره و اجازه پرداخت نمی ده. لطفا بررسی فرمایید .

جلال
میهمان
جلال
25 مرداد ، 1402

ای کاش این همه سخت گیری میشه برای اساتید هیت علمی هم باشه طرف با دکتری فیزیولوژی ورزش تو گرایش مدیریت ورزش پایان نامه می‌گیرد و کسی هم پاسخگو نیست

حیدری
میهمان
حیدری
25 مرداد ، 1402

اصولا دانشگاه های آزاد باید تمرکزشون صرفا روی مسائل فنی و حرفه ای و ارتباط با صنعت باشه. وقتی خود دانشگاه ازاد در استخدام هیات علمی میگه باید از دانشگاه های دولتی آنهم گرید A طرف فارغ التحصیل باشه، چرا اصولا فردی میاد مثلا دکتری مهندسی برق در دانشگاه ازاد میخونه؟ آنهم با هزینه های هنگفت! دوستان دانشگاه ها اشباع شدند. بیجهت وقتتونو روی تحصیل در مقطع دکتری به هدف هیات علمی شدن نگذارید.

ناشناس
میهمان
ناشناس
25 مرداد ، 1402

سلام دوستان
من مصاحبه علمی نفر اول بودم و با نفر دوم ۴۰ امتیاز فاصله داشتم.
اما برای مصاحبه عمومی خوب نبود و خراب کردم و احتمال نمره کم است و در دو مورد ردیف هایی حق وتو هستن نمره ام مرز است
پرونده من برای هیات اجرایی می رود یا اینجا رد میشه.
لطفا راهنمایی کنید.
یعنی مصاحبه عمومی رد کنند

غفور
میهمان
غفور
25 مرداد ، 1402

سلام مرسی از اطلاع رسانی تون
عالی هستید

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x