کد خبر: 57112

تاریخ بروزرسانی : 1399/08/17

افزایش شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

افزایش شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد

افزایش شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد

به  گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشجویان تازه ورود و دانشجویان ورودی سال‌های قبل دانشگاه آزاد اسلامی، در  مقطع دکتری در زمان ثبت‌نام در ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با افزایش شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد رو به رو شدند؛ افزایش شهریه‌ای که به گفته مسوولان دانشگاه دلایلی متعدد دارد.دانشجویان دانشگاه آزاد همچنین برای اعتراض به افزایش شهریه های این دانشگاه کمپینی راه اندازی کرده و درخواست کاهش شهریه ها را دارند.

این در حالی است که محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گویی از عدم افزایش شهریه ثابت دانشجویان خبر داد و گفت: شیوه ای جدید برای محاسبه شهریه دانشگاه آزاد تدوین شده است. بر اساس مدل جدید محاسبه شهریه در دانشگاه آزاد که برای سال تحصیلی جدید اعمال می‌شود در شهریه ثابت که ۴۰ درصد کل شهریه ترم یک دانشجو را تشکیل می‌دهد هیچ افزایشی نخواهیم داشت و افزایش شهریه تا  ۲۰ درصد  هم مربوط به  شهریه متغیر بوده که  بسته به نوع رشته و واحد دانشگاهی اعمال می‌شود.

به گفته طهرانچی، در این شیوه جدید، شهریه با توجه به سطح واحدهای دانشگاهی متفاوت است؛ بر این اساس شهریه در هر واحد با توجه به ضعف و قوت آن‌ مجموعه تعیین می‌شود و با طرح جدیدی که در دانشگاه آزاد ایجاد شده، شاید رشته‌ای در محلی پرمخاطب شهریه اش افزوده شود، ولی در کنار آن از شهریه ده‌ها رشته دیگر کاسته شده است.در کشور ما تمام هزینه ها از پارسال تا امسال سیر صعودی داشته است و هزینه های دانشگاه آزاد نیز به ناچار و به تبع آن افزایش یافته است.

 کلاس های درس چه حضوری و چه مجازی برگزار شود، حقوق اساتید و کارمندان دانشگاه پرداخت می شود و نمی توانیم بگوییم به دلیل اینکه استاد کلاس را مجازی برگزار می کند، حقوق پرداخت نمی کنیم. حتی حقوق اساتید و کارمندان ۲۰ درصد اضافه شده و ۲۰ درصد افزایش حقوق اساتید نسبت به تورم کشور بسیار اندک است.

حیدری تصریح کرد: زمانی که شرایط کرونایی در کشور ایجاد شد، درآمد دانشگاه آزاد نیز حدود هزار میلیارد تومان  کاهش پیدا کرد.زمانی که آموزش مجازی شد، دانشگاه آزاد پهنای باند خریداری کرد و زیرساخت های اینترنتی تقویت شدند و این تقویت زیرساخت های واحدهای استانی هزینه بسیار زیادی به دانشگاه تحمیل کرد.به دلیل شرایط کرونایی، تمام دانشجویانی که ترم بهمن ثبت نام کرده و خرداد و تیر ماه امتحان داده بودند، تا سقف ۶ واحد می توانستند در این ترم مجدد ثبت نام کنند و کلاس های آموزشی هم برای آنها برگزار شد و هیچ شهریه ای نیز پرداخت نکردند. بر این اساس تعداد بسیار زیادی از دانشجویان برای استفاده از این شرایط ثبت نام کردند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

حیدری عنوان کرد: امسال در شرایط کرونایی مقرر شد دانشجویان تنها شهریه ثابت پرداخت کنند و تمام دانشجویان با شهریه ثابت ثبت نام کردند. همچنین در سال گذشته هیات امنای کل در مورد میزان شهریه ها تصمیم‌گیری می کردند اما امسال هیات امنای استانی تصمیم‌گیری کردند زیرا شرایط هر شهرستان متفاوت است و بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد بومی هستند.

 حیدری تصریح کرد: همچنین مقرر شد دانشجویانی که مشکل پرداخت شهریه دارند به آنها تخفیف داده شود. ما دانشگاهی آموزشی هستیم که حقوق و مهندسی در کارشناسی میخوانند یک سوم شهریه دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی نیست. برخی دانشجویان مدعی بودند که شهریه کلاس های عملی را پرداخت کرده اند اما کلاس های عملی مثل رشته تربیت بدنی برگزار نشده است.دریافت برخی از هزینه ها مثل بیمه دستور وزارت علوم است و طبق این دستورالعمل باید از دانشجویان اخذ شود.وی با بیان اینکه تسهیلات و مساعدت هایی در پرداخت شهریه برای دانشجویان درنظر گرفته شده است، توضیح داد: مقرر شده که دانشجویان با پرداخت شهریه ثابت، ثبت نام کنند و مابقی شهریه به صورت اقساط یا از طریق اخذ وام از صندوق رفاه و بانک های طرف قرارداد دانشگاه پرداخت شود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
17 آبان ، 1399

با سلام شهریه ثابت از ۷و۳۰۰ شده ۱۲ میلیون این اضافه نشده معنی اضافه شدن هم فهمیدیم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x