کد خبر: 34760

تاریخ بروزرسانی : 1400/06/01

بازنگری برنامه های آموزشی دانشگاه‌ها حیاتی است.

منابع آزمون دکتری

بازنگری برنامه های آموزشی دانشگاه‌ها حیاتی است.

بازنگری برنامه های آموزشی دانشگاه‌ها حیاتی است.

هنوز صنعت ، دانشگاه را باور نکرده و نمیتواند از خروجی های علمی دانشگاه برای بهبود عملکرد خود استفاده کند. بسیار معتقد هستند که نظام آموزش عالي ما بيمار است و اين بيماري يک تاريخ صد ساله دارد و جدید نیست.

در دانشگاه ها توجه اساسي فقط به آموزش است و حفظ مطالب و نه کاربرد آن. متاسفانه با رونق گرفتن مقطع دکتری ، در حوزه پژوهش نيز هم و غم رفتن به سمت مقاله نويسي بوده است.یعنی در پژوهش فقط چاپ مقاله اهمیت دارد نه یافته های ان. باید این برنامه های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه ها بازنگری شود.  دانشجویان کارآفرینی تربیت نشده اند و در نتیجه صنعت هم با دانشگاه رابطه خوبی برقرار نکرده است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بيماري وزارت علوم هم دروني و هم بيروني است گفت: اگر مديريت در وزارت علوم برنامه‎ريز و آينده‏نگر باشد بسياري مشکلات حل مي‎شود. البته بايد اين حوزه همديگر را باور کنند. نهادهاي ديگر چون شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز بايد پاي کار بيايند. همچنين در رتبه ‏بندی دانشگاه‏ ها بايد شاخص ارتباط با صنعت را نيز مدنظر قرار داد. چرا که زمانی که دانشجویان دکتری بتوانند نتایج تز و تحقیقات خود را در صنعت پیاده نمایند نه تنها مشکلات صنعت رفع می شود بلکه ارتباطصنعت و دانشگاه هم بهبود می یابد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت

آخرین اخبار آزمون دکتری

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x