کد خبر: 74633

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/20

باگ های قوانین جذب اعضای هیئت علمی

منابع آزمون دکتری

باگ های قوانین جذب اعضای هیئت علمی

باگ های قوانین جذب اعضای هیئت علمی

در این مقاله به باگ های قوانین جذب اعضای هیئت علمی خواهیم پرداخت ؛ به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشجویان عادت دارند که استادان خود در دانشگاه را آقا و خانم دکتر صدا کنند؛ اما گرفتن مدرک دکتری یک طرف و رسیدن به مرتبه استادیاری، دانشیاری و استادی از طرف دیگر. یک فارغ‌التحصیل دکتری برای رسیدن به عضویت هیئت علمی و دستیابی به ارتقای مراتب آن، مسیر درازی پیش‌رو دارد. 

منع دانشگاه‌های وزارت علوم از جذب عضو هیئت علمی با مرتبه مربی

بر اساس قانون، مراتب اعضای هیئت علمی شامل مربی، استادیار، دانشیار و استاد است. البته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم از سال ۱۳۷۸ از استخدام عضو هیئت علمی در مرتبه مربی منع شدند. اعضای هیئت علمی از لحاظ وضعیت استخدامی «تمام وقت» و به ۲ صورت رسمی و پیمانی طبقه‌بندی می‌شوند. هر عضو هیئت علمی باید حداقل هفته‌ای ۴۰ ساعت در خدمت دانشگاه باشد، به استثنای بانوان متاهل که بر اساس ضوابط تعیین شده می‌توانند به صورت نیمه وقت استخدام شوند.
دانشگاه‌ها می‌توانند اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود را به صورت قراردادی و به مدت یکسال استخدام کنند. در این مدت، کمیته مرکزی گزینش استاد موظف است در طول این مدت پرونده این افراد را مورد رسیدگی قرار دهد و صلاحیت آن‌ها را برای استخدام رسمی به دانشگاه‌ها اعلام کند.
شرایط عمومی استخدام هیئت علمی دانشگاه شامل شرایط عام استخدام دولتی، داشتن صلاحیت اخلاقی و داشتن شرایط اختصاصی مانند آشنایی کافی به یک زبان خارجی و داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته تخصصی مربوط برای استخدام در مرتبه مربی است. منظور از شرایط عام استخدام دولتی مواردی مانند تابعیت ایران و انجام خدمت وظیفه عمومی یا  داشتن معافیت قانونی برای آقایان است. صلاحیت اخلاقی هم شامل التزام عملی به احکام اسلام، عدم اشتهاد به فسق و فجور و رفتار خلاف شئون شغلی و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.
 
بر اساس این گزارش، دانشگاه‌های ایران با وجود سیستم متمرکز جذب، لزوما بهترین و شایسته‌ترین افراد را برای عضویت در دانشگاه انتخاب نمی‌کنند. چرا که سیستم موجود گزینش اعضای هیئت علمی، ۲ اصل رقابت و صداقت را در انتخاب بهترین فرد رعایت نمی‌کند.
بدون شک بخشی از مشکلات در فرایند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به کاستی‌هایی در قوانین جذب مربوط می‌شود. در ادامه به بیان قوانین جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های ایران و بررسی کاستی‌های آن‌ها می‌پردازیم.
 

شیوه بررسی صلاحیت علمی متقاضیان عضویت در هیئت علمی چگونه است؟

بررسی صلاحیت علمی متقاضیان عضویت در هیئت علمی از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی و هیئت‌های ممیزه دانشگاه‌ها انجام می‌شود. وظیفه شورای عالی برنامه‌ریزی بررسی پرونده تحصیلی متقاضیان هیئت علمی شامل ریزنمرات دوره‌های مختلف تحصیلی، پایان‌نامه و مقالات علمی است. به علاوه، کمیته تخصصی شورای عالی برنامه‌ریزی از متقاضی در زمینه تحصیلی مصاحبه کتبی یا شفاهی انجام می‌دهد.
در مرحله سوم، نتیجه بررسی پرونده علمی متقاضی و مصاحبه یا امتحان کتبی همراه با نظر کمیته تخصصی به گروه برنامه‌ریزی و سپس به شورای عالی برنامه‌ریزی جهت اعلام رای نهایی، مبنی بر تایید یا عدم تایید صلاحیت متقاضی ارسال می‌شود. هیئت‌های ممیزه دانشگاه هم وظیفه بررسی صلاحیت‌ علمی متقاضیان عضویت در هیئت علمی را بر اساس استانداردهای دانشگاه دارند.
 

کاستی‌های قانونی جذب اعضای هیئت علمی در ایران

مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا با انتشار گزارشی به بررسی کاستی‌های قانونی جذب اعضای هیئت علمی پرداخته است. در این گزارش آمده است که بررسی اولیه صلاحیت‌ علمی متقاضیان در گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها انجام می‌شود. ایرادی که به این مرحله از جذب هیئت علمی وارد می‌شود این است که ممکن است علایق و منافع شخصی اعضای گروه بر انتخاب‌شان تاثیر بگذارد. به طوری که ممکن است زیر گروه‌های صاحب نفوذ خاصی به صورت غیررسمی تشکیل شده و منافع افراد بر منافع گروه غلبه پیدا کند.
یکی دیگر از مشکلات جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های ایران این است که روش جذب اعضای هئیت علمی در همه دانشگاه‌های دولتی بر اساس قانون استخدام اعضای هئیت علمی مشابه یکدیگر است؛ اما دوگانگی، عدم توازن و توسعه نامتوازن مناطق مختلف کشور، موجب تفاوت کمی و کیفی دانشگاه‌های مناطق مختلف در سطح کشور شده است.
به نظر می‌رسد با توجه به انتقادات مطرح شده، برای اجتناب یا به حداقل رساندن آن باید در سیستم کنونی تغییراتی رخ بدهد. 

فرایند متمرکز جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های ایران

روش جذب اعضای هئیت علمی در دانشگاه‌های دولتی ایران بر اساس قانون استخدام اعضای هیئت علمی به صورت متمرکز انجام می‌شود. پیش از انقلاب اسلامی، استخدام و جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بر عهده هیئت امنای دانشگاه‌های بود؛ اما پس از انقلاب، استخدام و جذب اعضای هیئت علمی به صورت کاملا متمرکز به دست دولت سپرده شد و آزادی عمل دانشگاه‌های محدود شد.
دانشگاه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته از استقلال نسبتا بیشتری نسبت به ایران برخوردار هستند. در ادامه فرایند جذب اعضای هیئت علمی در چند دانشگاه خارجی بررسی می‌شود؛

فرایند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های برتر جهان چگونه است؟

دانشگاه میسوری کلمبیا؛ فرایند جذب هیئت علمی در دانشگاه میسوری کلمبیای آمریکا بسیار باز انجام می‌شود. هدف از این شیوه جذب، کسب اطمینان از سوی دانشگاه برای انتخاب بهترین افراد به عنوان عضو هیئت علمی است.
معیارهای انتخاب اعضای هئیت علمی در این دانشگاه شامل آموزش، آموزش ضمن خدمت، تجربه، مهارت، نگرش و توانایی عمومی است. انگیزه و توانایی کار با دیگران هم از جمله ویژگی‌های فردی مورد بررسی در نامزدهای عضویت هیئت علمی است.
مدیران این دانشگاه معتقدند که استخدام نباید تحت تاثیر مواردی از قبیل نژاد، جنس، وضعیت تاهل، دین، سن، ملیت و ناتوانی جسمی قرار بگیرد.
پس از بازنشسته شدن هر عضو هیئت علمی در دانشگاه، رئیس دانشکده مربوطه کمیته جستجو تشکیل می‌دهد. این کمیته نقش مهمی در فرایند جذب بازی می‌کند.
یکی دیگر از شرایط جذب هیئت علمی در دانشگاه میسوری، انتشار آگهی استخدام به صورت گسترده است. چرا که افرادی بیشتری بتوانند درخواست داده و رزومه ارسال کنند.
دانشگاه تورنتو؛ صدور آگهی یک ماهه و با قید «همه متقاضیان واجد شرایط» برای اعلام نیاز به جذب هیئت علمی، راهکار دانشگاه تورنتو برای اطمینان از حفظ کیفیت اعضای هیئت علمی خود است. این دانشگاه وظیفه خود می‌داند که همه افراد صاحب صلاحیت از آگهی جذب هیئت علمی مطلع شوند. چرا که از این طریق می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین فرد را انتخاب کند.  
دانشگاه کالیفرنیا؛ وجود تنوع در اعضای هیئت علمی و ایجاد فرصت‌های برابر، سیاست‌های اصلی دانشگاه کالیفرنیا در جذب اعضای هیئت علمی است. این دانشگاه تلاش می‌کند که تفاوتی بین گروه‌ها و افراد مختلف از لحاظ نژاد، جنسیت، رنگ یا ملیت نگذارد.
یکی از وظایف کمیته تحقیق دانشگاه این است که اطمینان حاصل کند به نسبت مورد انتظار درخواست از طرف زنان و اقلیت‌ها برای استخدام رسیده باشد.
مهم‌ترین تفاوت فرایند استخدام اعضای هیئت علمی در ایران و دیگر کشورها، تمرکز در تصمیم‌گیری‌های دانشگاهی است.

جای خالی رقابت و صداقت در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی تفاوت فرایند استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های ایران و جهان را بررسی کرده است. در این گزارش آمده است که دانشگاه‌های ایران با وجود سیستم متمرکز جذب، لزوما بهترین و شایسته‌ترین افراد را برای عضویت در دانشگاه انتخاب نمی‌کنند. چرا که سیستم موجود گزینش اعضای هیئت علمی، ۲ اصل رقابت و صداقت را در انتخاب بهترین فرد رعایت نمی‌کند.
کارشناسان معتقدند که سیستم دولتی و متمرکز دارای ساختاری غیرانعطاف‌پذیر در برابر دنیای متغیر بیرونی است و راهکار حل این مشکل اعطای آزادی عمل بیشتر به دانشگاه‌ها است. همانگونه که دانشگاه‌ها در استفاده از اعضای هیئت علمی مدعو آزاد هستند و از این آزادی سواستفاده نمی‌کنند، در سایر موارد هم می‌توانند از آزادی علمی خود استفاده بهینه کنند.‌
ایجاد فضای رقابتی بین دانشگاه‌ها هم یکی دیگر از روش‌های تشویق دانشگاه‌ها به جذب بهترین‌ها است.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری
مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403
 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
36 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهام
میهمان
الهام
11 آبان ، 1402

بدبخت استاد فلک زده مگر چقدر حقوق میگیره همیشه هم زیر زربین من حکم استاد دانشگاه را دیدم که تازه جزءهییت علمی هم بود حقوقش چندمیلیون بود یعنی به اندازه ابدارچی یک شرکت این پولهاییکه از من بازنشسته بابت شهره بچه ام میگیرند معلوم نیست کجا هزینه میشه

ذکاوتی
میهمان
ذکاوتی
9 آبان ، 1402

بزرگترین باگ شرایط سنی است
آخه اونقدر اذیت میکنند این اساتید ما ده سال گرفتن مدرک دکتری مون طول می‌کشه
کاش شرایط سنی را بردارند!!!

لیلا
میهمان
لیلا
8 آبان ، 1402

مدرک دکترا

معدل تاپ

رزومه خوب

اندکی هم شانس

اگر عضو بشی نونت تو روغنه مخصوصا علوم پزشکی

حسین
میهمان
حسین
7 آبان ، 1402

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اینقدر ضعیف هستند که نمی توانند دانشجویان دکتری را راهنمایی کنند به همین علت دانشگاه ازاد مجبور است اساتید راهنما ومشاور دانشجویان دکتری را ازبین اساتید دانشگاههای دولتی انتخاب نماید .

بانوووو
میهمان
بانوووو
7 آبان ، 1402

دانشگاه آزاد هر روز یک هیات علمی رونمایی میکنه : دستیار هیات علمی ، هیات علمی الف ، هیات علمی ب ، هیات علمی وابسته ، هیات علمی نیمه وقت ، حق التدریس هیات علمی!

بلاتکلیف
میهمان
بلاتکلیف
7 آبان ، 1402

من مصاحبه علمی رفتم ولی نه برای فرهنگیان، وضعیتم هم بررسی صلاحیت عمومی ، البته از دانشگاهی که تحصیل کردم دربارم تازگی تحقیق کردن دیگه نمیدونم چی میشه

محسنی
میهمان
محسنی
7 آبان ، 1402

من دانشجویی دکتر زلفی گل و دکتر غلامی بودم دکتر زلفی گل آدم بسیار خوبی است و انسان درستی است

ناشناس
میهمان
ناشناس
7 آبان ، 1402

تو دانشگاه ازاد طرف یک رشته دیگه خونده اوردن استخدام کردن چوووووووووووووووووووووووووون بابای دختره با پولش ریاست محترم خریده

ناشناس
میهمان
ناشناس
7 آبان ، 1402

اصولگرا ها ایران را ملک شخصی پدرشان می دانند. در زمان احمدی نژاد آقای دانشجو ( البته بهتر بود به او می گفتند دانش آموز) افرادی را بدون داشتن ضوابط لازم به زور وارد دانشگاهها کردند . ظاهراً دوباره همان جماعت سعی دارند اقدامی مشابه انجام بدهند. آقایان اعتراض دانشجویان به خاطر اساتید نیست به خاطر بیسوادی ، ندانم کاری، و بی عرضگی دمسئولین است.

ساناز حسینی
میهمان
ساناز حسینی
7 آبان ، 1402

بعد هم که از مسیری غیرقانونی جذب کردید، می گویید اینها دیگر داوطلب نیستند و نمی شود اخراجشان کرد

مهمان
میهمان
مهمان
7 آبان ، 1402

با سلام، بنده در دانشگاه خودمان ۲ مورد رو سراغ دارم که بدون اعلام نیاز و بدون مراحل قانونی گروه و دانشکده جذب شدند.
بله این موضوع را تمامی اعضای هیات علمی می دانند !!

سید اسماعیل سبحانی
میهمان
سید اسماعیل سبحانی
7 آبان ، 1402

طیق روالی که در ادارات دولتی جاری است اول افراد بصورت پاره وقت جذب شده بعد از اعلام رسمی جذب افراد ، این افراد که اصولا خودی هستند جذب شده اگر هم جای خالی ماند بین افراد شرکت کننده در ازمون قرعه کشی میشود

شاکی
میهمان
شاکی
7 آبان ، 1402

من نمیدونم چرا وقتی اتهامی علیه نهادی مطرح میشه ؛ تنها واکنشی که میبینیم تکذیبیه از طرف آن نهاد است؟! خب کسی که خلافی کرده مگه میاد تایید میکنه؟ تاحالا کدام نهاد خطای خویش را پذیرفته اند ؟

ایلیا
میهمان
ایلیا
7 آبان ، 1402

سوال من اینه شمادریکی از پاسخها فرموده بودید که هیات علمی شدن درمرتبه مربی منع داره وبیشتر برا مناطق محروم صورت میگیره درصورتی که من الان برایه دانشگاهخ دولتی که خیلی هم بزرگ و رشته های متعددی هم داره دعوت به مصاحبه شدم که در سایت جذب جلو نوع تقاضا پیمانی و کارشناسی ارشد ثبت شده بود و دیگه میخواستم کلا درمورد شرایط و مزایای هیات علمی پیمانی سوال کنم واینکه به علت مسافت دور اگه نتونم دیگه ادامه بدم باید انصراف بدم وآیا تابستان هو باید واحدبگیرم باتشکر

نادعلی
میهمان
نادعلی
7 آبان ، 1402

ساختار موجود جذب هیات علمی عملا قدرت و اختیار را به دولت واگذار کرده به گونه‌ای که در
در چینش افرادی که در جذب اعضای هیات علمی تعیین کننده هستند هیچ عدالتی وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا هیچ عدالت جذبی هم نداشته باشیم.
هیات جذب دانشگاه‌ها و وزارت علوم کسانی که رای می‌دهند اکثرا کسانی هستند که وابسته به دولت اند و تنها کسی هم که بعضا ممکن است مخالفت کند نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است. از این رو با این ساختار دولت به راحتی می‌تواند افراد مخالف خودر را از دانشگاه‌ها کنار بگذارد و یا افراد دیگری را با همین مدل وارد دانشگاه‌ها کند. پس در چینش افرادی که در جذب اعضای هیات علمی تعیین کننده هستند هیچ عدالتی وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا هیچ عدالت جذبی هم نداشته باشیم.

صداقتی
میهمان
صداقتی
7 آبان ، 1402

دانشگاه‌ها در دنیا برای حل مشکلات جامعه خود در ارائه راه حل به دولت‌ها پیشقدم هستند؛ اما سوال این است که چرا دانشگاه‌های ما راه حلی برای حل مسائل اجتماعی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، ندارند؟ چون خیلی از اساتید با همین ساختار ناکارآمد و ضعیف جذب هیات علمی به صورت رانتی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند به گونه‌ای که اکثر اساتیدی که در دولت سازندگی و اصلاحات به عنوان هیات علمی جذب شده اند عملا گرایش خود را به این دولت‌ها و وابستگی به دنیای غرب و بزک کردن غربی‌ها نشان داده اند به گونه‌ای که به جای تدریس به تعریف و تمجید از پیشرفت‌های آمریکا و ژاپن می‌پردازند.

مهمان
میهمان
مهمان
7 آبان ، 1402

چون که رهبر مقتدر و دولت خدمتگذار ایران و قوای سه گانه و قوای مسلح ایران در یک هم افزایی به دنبال حل مشکلات کوچک و بزرگ مردم صبور و انقلابی ایران هستند.

احمدی روشن
میهمان
احمدی روشن
7 آبان ، 1402

وقتی میشه در مقطع ارشد و حتی دکترا بدون توجه به رشته تحصیلی لیسانس شرکت و ادامه تحصیل داد دیگه شرط معدل در مقطع لیسانس بی معنی هست بفرض کسی لیسانس ادبیات معدل ۲۰ داره میاد ارشد و دکترا برق میگیره با یکی که همین مرارج رو طی کرده لیسانس برق معدل ۱۲ داره !!! خب هر دو دکترا گرفتند بنظر من اون معدل ۱۲ ارجح هست اگر در مقاطع بعد شرایط مساوی داشتع باشه معدل ۲۰ ادبیات در مقطع لیسانس چه سودی داره کسی که دو مقطع ارشد و دکترا رو گذرانده مسلما برای هیات علمی باید مورد بررسی قرار بگیره بدون نظر ب لیسانس

سجاد
میهمان
سجاد
7 آبان ، 1402

با سلام من یک معلول هستم که می توانم در سن 49 سالگی دکترا بگیرم می خواستم بدانم آیا در آن سن به صورت حق التدریس در دانشگاهای سطح پایین شهرستانها به من کار می دهند یا نه ؟

دانا
میهمان
دانا
7 آبان ، 1402

من ثبت نام خود را قبلا به صورت ناقص انجام داده ام الان برای ورود به سایت رمز ورود را که وارد می کنم پیغام “رمز ورود اشتباه است” را می دهد و وقتی گزینه “رمز ورود خود را فراموش کرده ام” را کلیک می کنم پیغام می دهد که “رمز جدید به ایمیل شما ارسال شد” درصورتی که این آدرس ایمیل که رمز جدید به آن ارسال شده مربوط به من نیست یا اینکه سالها بدون استفاده و غیرفعال شده است. با درنظر گرفتن این مشکل چطور می توانم وارد این سایت شوم؟

صدری
میهمان
صدری
7 آبان ، 1402

اینایی که همش به پول فکر می کنند و همه چیز را با ترازوی پول ارزش گذاری می کنند اولا همون بهتر که استاد دانشگاه نشن برن سراغ یک کار دیگه. ثانیا اینها هر جا برن حتی اگر ماهی 50 میلیون هم درآمد کسب کنند، ارامش ندارند. نیاز به توضیح نداره، بشرطی که با اینها از نزدیک آشنا باشید(نه از دور). من خودم دکتری دارم الان هم مدرس هستم و اوقاتی که با دانشجوها هستم را کیف می کنم، سعی میکنم در کنار دانش به خودم و دانشجویان انسانیت یاد بدم.

هانیه
میهمان
هانیه
7 آبان ، 1402

سلام وقت بخیر من ثبت نام کردم مصاحبه دعوت شدم ولی مدرک زبان ندارم ولی مقاله کتاب خیلی دارم

مونا
میهمان
مونا
7 آبان ، 1402

اساتید دانشگاه های دولتی البته اونایی که استخدام هستند(همون هیأت علمی ها) کمترینش ۱۲ بیشترین ۳۳ بر حسب رتبه ای که دارند البته هر رتبه ۳۰ تا پایه هم دارد که حقوق استاد تمام ها به ۵۰ تا ۶۰ هم راحت میرسه و مزایای زیاد دیگه مثلا همون اول بعد هیأت علمی شدن ۲۰۰تا۳۰۰ میلیون وام کم بهره دارد برای منزل و وام های دیگه کم بهره و.. (اینا همه مربوط به سال ۱۴۰۰ است اینایی که شما میگید نمیدونم برا چه سالی است)
البته رتبه استاد ها هم هر چند سال یکبار بیشتر میشه و هر استادی با کمی تلاش و درس خوندن به رتبه استاد تمامی میرسه اونقدرها که برخی ها فکر می کنند سخت نیست

آرش
میهمان
آرش
7 آبان ، 1402

در ابتدا که میخوای در جوانی بعد از گذروندن اون همه سال تحصیل بدون حقوق، تازه درامد داشته باشی و با انگیزه و امید مسیر تحقیقاتی رو شروع کنی حقوقت زیر خط فقر باشه با مدرک دکترا چه فایده داره؟ (تازه اگه کار مرتبط با رشتت پیدا بشه، اگه نیروی جوان استخدام کنند، اگه آگهی های جذب نمایشی بیش نباشه….اگه …اگه…اگه) که الان سر حقوق استاد یار و استاد تمام بحث نیست بلکه حداقل انتظار یک جوان با مدرک دکترا برای شروعه کاره که شده رویای محال… چه استاد یار باشی چه استاد تمام…. هیچی سر جاش نیست…

حیدری
میهمان
حیدری
7 آبان ، 1402

بنده مدرک لیسانس خود را در رشته مدیریت دولتی پیام نور گرفته ام و ۳۳ سال سن دارم و تصمیم قاطع برای ادامه تحصیل دارم و میخواستم بدانم آیا ۱- اگر بخواهم تحصیلاتم را در یکی از گرایشهای اجرایی یا بازرگانی ادامه بدهم امکان هیئت علمی شدن یا مدرس بودن را پیدا میکنم؟و ۲-آیا با توجه به سنم این امکان برای من با توجه به قوانین میسر هست؟با توجه به سنم اگر این دوره ها را طی ۶ سال طی کنم این امکان را خواهم داشت؟ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

مافی
میهمان
مافی
7 آبان ، 1402

با سلام میشه بگید اگه کارشناسی از دانشگاه دولتی باشه و ارشد ودکترا از دانشگاه پیام نور داشته باشیم آیا می توانیم در دانشگاههای دولتی عضو هیئت علمی شویم؟با توجه به اینکه از طریق سازمان سنجش و آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور رفتیم.با تشکر

معافی
میهمان
معافی
7 آبان ، 1402

دوستان ثبت نام نکنید اساتید ۴ میلیون حقوق میگیرند یعنی اندازه یه کارمند ساده هم حقوق دریافت نمیکنند نخبه های علمی هم به خاطر همین مهاجرت میکنند

هاشم
میهمان
هاشم
7 آبان ، 1402

با توجه به عدم تأثیر نمره رساله دکتری در معدل مقطع دکتری تخصصی و تعداد واحدهای کم مقطع دکتری که اکثرا در دو ترم ارائه می‌شود اگر دانشجوی دکتری در یک ترم تحصیلی به دلیل بیماری یا هر دلیل دیگری معدلش پایین بیاید دیگر امکان جبران این کاهش معدل برایش وجود نخواهد داشت و نمی تواند حداقل معدل ۱۷ را کسب کند.

مسلمان
میهمان
مسلمان
7 آبان ، 1402

من عضو هیئت علمی موسسه غیرانتفاعی با مرتبه ی مربی (پیمانی) هستم. متاسفانه میزان موظفی برای من در قرارداد ۱۶ واحد درج شده است اما اطلاع حاصل کرده ام که این موظفی از سال ۸۸ به ۱۲ واحد تغییر یافته است. ایا مستنداتی برای این موضوع وجود دارد که بتوانم به موسسه ارائه بدهم.
در ضمن اینجانب از سال ۸۷ مشغول به کار شده ام ولی همچنان پایه ۲ را برای اینجانب لحاظ کرده اند. آیا ساز و کاری برای پیگیری عدم ارائه ی پایه وجود دارد. لازم به ذکر است که چندین بار برای این موضوع اقدام نموده ام ولی مسئولین موسسه از این امر شانه خالی میکنند

جواد
میهمان
جواد
7 آبان ، 1402

می توان گفت شرایط برای جذب هیات علمی به خصوص شرط معدل و سن بی معنی بوده و افراد بسیار لایق را ممکن است بدون بررسی کلیت پرونده از دوره رقابت برای این کرسی حذف کند. برای مثال بسیاری از برندگان جایزه نوبل فیزیک دوره تحصیلی موفقی در دانشگاه نداشته اند آیا می توان صرفا توانمندی آن ها با توجه معدل لیسانس نادیده گرفت. در بحث هیات علمی چنین خطوط قرمزی باید جایش را به بررسی کلیت پرونده توسط افراد متخصص در آن حوزه علمی بدهد.

شیما ناصحی
میهمان
شیما ناصحی
7 آبان ، 1402

این جذب قطره چکانی که برای یک کرسی هیئت علمی گاهی 250 نفر دکتری متقضی هستند به چه دردی می خوره؟

مهمان
میهمان
مهمان
7 آبان ، 1402

در گزینش هیأت علمی دانشگاه به نظر من باید فرد از هر حیث ممتاز باشد تا بتوان از او توقع پرورش دانشجوی نخبه را داشت والا همواره با مشکل مواجه خواهیم بود.

36
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x