کد خبر: 65802

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/12

برگزاری الکترونیکی کنکور دکتری از سال آینده

منابع آزمون دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دکتر عبدالرسول پورعباس

برگزاری الکترونیکی کنکور دکتری از سال آینده

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح روز پنجشنبه 11 اسفند ماه با حضور در دانشگاه‌های علم و صنعت ایران و افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) از روند برگزاری آزمون ورودی مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) Ph.D سال1402 بازدید کرد.

دکتر عبدالرسول  پورعباس ضمن بازدید از روند برگزاری آزمون ورودی مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) Ph.D  سال1402، گفت: تعدد 169 هزار و 964 داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد، 75 هزار و 625 داوطلب معادل 44 درصد زن و 94 هزار و 339 داوطلب معادل 56 درصد مرد هستند و این آزمون بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، در هفت گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان و 247 کدرشته امتحانی در یک نوبت در 110 شهرستان مختلف کشور، 157 حوزه امتحانی اصلی و 557 حوزه امتحانی فرعی برگزار شد.

وی افزود: امسال هم همانند سال‌های قبل بر اساس قانون، فرآیند پذیرش دانشجو در دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) در دو مرحلۀ آزمون و مصاحبه صورت می‌گیرد. معیار پذیرش نهایی در هر کد رشته محل در رشته محل‌های دکتری آموزشی و پژوهشی بر اساس 50 درصد نمره آزمون متمرکز و 50 درصد نمره سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (نمره دانشگاه) است و در رشته محل‌های دکتری پژوهش محور بر اساس 30 درصد نمره آزمون متمرکز و 70 درصد نمره اخذ شده از دانشگاه خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: مسیر حرکت سازمان سنجش به سمت برگزاری الکترونیکی کنکور دکتری و اعتقاد ما بر این است که دوره آزمون‌های کاغذی به سر آمده است و در این راستا فراهم کردن تجهیزات و امکانات ضروری است. پیش‌نیاز آزمون‌های الکترونیکی سامانه طراحان سؤال بود که برای آزمون سراسری و آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری فعال شده است.

دکتر پورعباس در مورد امنیت سؤالات و سلامت آزمون‌های سراسری ، گفت: خوشبختانه نوبت اول آزمون سراسری در دی ماه با همکاری دستگاه‌های مختلف در سلامت کامل برگزار شد و بررسی‌های فنی نیز نشان داد هیچ شبهه‌ای در پاسخنامه‌های این آزمون وجود ندارد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
13 فروردین ، 1402

آزمون کاغذی فرصت بیشتری واسترس کمتری به داوطلب خواهد داد تا آزمون الکترونیکی همین آزمون معایب قطعی اینترنتی لحظه ای ،قدرت تفکر کمتر ،استرس ودلشوره بیشتر و.. دربر دارد به جای این طرز فکر ها یه کمی هم به فاصله گذر ثبت نام آزمون تابرگزاری آزمون باشید و آنرا بیش فاصله دار نمایید.این آزمون کاغذی شاید بار اقتصادی کمینه داشته ،از یکطرف مشکلات عدیده ای برا داوطلبان دارد.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x