کد خبر: 16923

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/07

بهترین راهکار برای دریافت بورس و کمک هزینه تحصیلی

منابع آزمون دکتری

بورس و کمک هزینه تحصیلی

بهترین راهکار برای دریافت بورس و کمک هزینه تحصیلی

از تصمیمات مهمی که در طول آماده شدن برای تحصیلات تکمیلی با آن مواجه می شوید، شرایط دریافت بورس و کمک هزینه تحصیلی است، اطلاعات راجع به کمک هزینه‌های مالی، خیلی زود به دست شما خواهد رسید. حتی ممکن است این اطلاعات در نامه ی اعلام پذیرشتان گنجانده شود.

اعطای ۷۵ میلیون تومان کمک هزینه به دانشجویان دکتری

در ادامه پنج روش اصلی برای گرفتن کمک مالی مورد نیازتان بررسی می کنیم.

5 راهکار اصلی :

۱. تمامی مدارک کمک هزینه ی دانشجویی و فرم‌های وام تحصیلی را در صورت واجد شرایط بودن پر کنید. به مانند قسمت‌های دیگر درخواستتان، این مورد هم باید به درستی و سر وقت انجام شود. متاسفانه بعضی دانشجویان کمک هزینه را از دست می دهند به علت آنکه سر وقت اپلای نکرده اند، مراحل را به درستی طی نکرده اند یا اشتباهی مرتکب شده اند. اگر طی یک یا دو هفته پس از پذیرش، اطلاعات راجع به کمک هزینه را دریافت نکردید، با دفتر مربوطه تماس بگیرید.
۲. برای یک سری مذاکرات با حسن نیت در مورد پیشنهادات کمک هزینه‌ای که دریافت می کنید، آماده باشید. تعداد زیادی از دانشجویان در این مورد راه را اشتباه می روند. آن‌ها با اساتید و مسئولین دانشگاه تماس می گیرند و مثلا می گویند: “من همین الان یک پیشنهاد کمک هزینه از طرف شما دریافت کردم. یک دانشگاه دیگر به من دو برابر پیشنهاد داده! شما با همان مقدار یا بیشتر موافقت می کنید؟” این راه برخورد با مسائل نیست.
می توانید از طریق تماس با کسی که نامه ی پذیرش شما را امضا کرده، در مورد پیشنهاد‌ها مذاکره کنید. با تشکر کردن از وی بابت پذیرش و بابت کمک سخاوتمندانه ی دانشکده شروع کنید. این کار به نظر ساده می آید ولی با این کار راهی طولانی را طی می کنید. اجازه بدهید بدانند که پیشنهادات دیگری هم دارید اما اشاره‌ای به مبلغ پیشنهادات دیگرتان نکنید مگر آنکه از شما سئوال شود.
در آخر سئوال کنید که آیا دانشکده خط مشی‌ای مبنی بر ارزیابی مجدد بسته ی کمک هزینه دارد. پاسخ به این سئوال معمولا مثبت است.

تقاضای شما ممکن است منجر به کسب بودجه ی اضافی نشود، اما به شکل مثبت تری به ارزیابی مجدد بسته ی کمک هزینه ی اعطایی به شما برخورد خواهد شد.

فراخوان بورس تحصیلی دولت سوئیس برای سال تحصیلی 2024-2023

۳. پس از ثبت نام در دانشگاه از درخواست کمک و مساعدت غافل نشوید. کمک هزینه‌های تحصیلات تکمیلی در طول سال تحصیلی هم ارائه می شود. مهم این است که بدانید چه موقع در مورد آن پرس و جو کنید.
بهترین زمان برای تحقیق در مورد آنکه آیا کمک هزینه‌های مورد نظر، دسترس پذیر شده است یا خیر، چند هفته مانده به امتحانات پایان ترم می باشد. به دفتر کمک‌های مالی بروید و جویا شوید که آیا کمک هزینه‌های اضافی قابل دسترس هستند یا خیر. اما به فقط به این مورد اکتفا نکنید؛ آن‌ها را متوجه این موضوع کنید که شما برای ارائه ی هر نوع اطلاعات مورد نیاز که برای این کمک هزینه‌های اضافی لازم است، آماده اید.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

۴. به دنبال دیگر منابع کمک هزینه‌های تحصیلی باشید. کشور‌های مختلفی‌ وجود دارند که کمک هزینه‌هایی‌ به صورت بورس تحصیلی‌ برای جذب دانشجویان بین‌المللی ارائه میکنند؛ به عنوان نمونه، کشور آلمان بورس‌هایی‌ تحت عنوان DAAD به دانشجویان خارجی‌ ارائه می‌کند و یا دولت استرالیا بورس هایی تحت عنوان Endeavour Scholarships and Fellowships  به دانشجویان ممتاز بین المللی اعطا می نماید. وب سایت آموزش و پرورش کشور مورد نظر خود را برای کمک هزینه ی تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی جست و جو کنید. می توانید جست و جوی مشابهی در وب سایت آموزش و پرورش کشور خودتان انجام دهید یا اگر به نوعی به یک سازمان مدنی و یا مذهبی وابسته هستید، تحقیق کنید آیا این سازمان‌ها نوعی کمک مالی به اعضا و یا وابستگان اعضا ارائه می دهند یا نه.

۵. درخواست تمدید زمان پرداخت ودیعه ی ثبت نام کنید. اگر نیاز به تمدید مهلت دارید، درخواست آن هیچ ایرادی ندارد. وجوه ثبت نام تقریبا همیشه غیر قابل استرداد می باشند و مقدار این وجوه نیز رو به افزایش است. بعضی مراکز آموزشی، هزینه ی چند صد دلاری مطالبه می کنند در حالی که بعضی دیگر چند هزار دلار شهریه تعیین می کنند.
دانشجویان پذیرفته شده که منتظرند تا از برنامه‌های دیگر یا در مورد کمک‌های مالی از طرف برنامه هایی که قبلا در آن‌ها پذیرفته شده اند اطلاعات کسب کنند، باید درخواست تمدید پولِ پیش ثبت نام را در نظر داشته باشند. همچنین دانشجویانی که ممکن است تصمیم خود را مبنی بر شروع تحصیلات تکمیلی در آن سال مورد بازبینی قرار دهند و یا درمورد به تعویق انداختن آن فکر می کنند، باید درخواست تمدید را در برنامه ی کار خود قرار دهند.با دفتر پذیرش تماس گرفته شود و بپرسید که آیا می توانید چند هفته دیرتر وجه درخواستی را به حساب واریز کنید. اگر دلایل شما معتبر باشند، معمولا چند هفته ی اضافی به شما وقت می دهند.

زمان مصاحبه داوطلبان رشته‌های بورسیه صنعتی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x