کد خبر: 69311

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/02

فراخوان بورس تحصیلی دولت سوئیس برای سال تحصیلی 2024-2023

منابع آزمون دکتری

فراخوان بورس تحصیلی دولت سوئیس برای سال تحصیلی 2024-2023

فراخوان بورس تحصیلی دولت سوئیس برای سال تحصیلی 2024-2023

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به اطلاع می رساند وزارت علوم سوئیس فراخوان بورس عالی دولت سوئیس (Swiss Government Excellence Scholarships) را برای سال تحصیلی 2024 – 2023 اعلام نموده است.

اعطای ۷۵ میلیون تومان کمک هزینه به دانشجویان دکتری

همه ساله، کنفدراسیون سوئیس، بورس ممتاز دولتی را به منظور توسعه‌ی تعاملات بین‌المللی و همکاری‌های تحقیقاتی مابین سوئیس و از بیش از 180 کشور دنیا به متقاضیانی اختصاص می‌دهد. واجدین شرایط توسط نهاد تصمیم‌گیرنده‌ کمیسیون فدرال بورس‌های تحصیلی دانشجویان خارجی (Federal Commission for Scholarship for Foreign Students – FCS) انتخاب می‌شوند.

بورس ممتاز دولت سوئیس تلاش دارد تا از محققین جوان کشورهای خارجی که دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکترای خود را تمام کرده‌اند و همچنین هنرمندانی که دارای مدرک کارشناسی هستند حمایت نماید.

بورس تحصیلی خارج از کشور : پرداخت مقرری تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و اعطای کمک هزینه خرید بلیط هواپیما

این فراخوان برای سه گونه متفاوت بورس دکترا، بورس پسادکترا و بورس فرصت مطالعاتی اعلام شده است و متقاضیان باید مدارک خود را به صورت فیزیکی تا تاریخ 11 نوامبر 2022 برای سفارت سوئیس در تهران ارسال نمایند.

بورس دولتی مجارستان 2025-2024

برای تکمیل درخواست متقاضیان باید ابتدا یک ایمیل به سفارت سوئیس در تهران به نشانی teh.scholarships@eda.admin.ch ارسال نمایید تا پکیج حاوی فرم های مورد نیاز را از طریق ایمیل دریافت نمایید. به منظور ثبت درخواست در هر سه نوع حمایت لازم است متقاضی یک نامه پذیرش از یکی از اساتید شاغل در یکی از دانشگاه ها یا مراکز تحقیقاتی کشور سوئیس داشته باشد. این شرط لازم است ولی پذیرش درخواست متقاضی را تضمین نمی کند.

لطفا پیش از اقدام، فایل‌های فراخوان بورس تحصیلی دولت سوئیس برای سال تحصیلی 2024-2023 را از لینک‌های زیر دریافت نموده و شرایط و مدارک مورد نیاز را به دقت مطالعه نمایید:

🔴 Ph.D. Scholarships

🔴 Research Fellowships

🔴 Postdoctoral Scholarships

راهنمای متقاضیان استفاده از بورس‌های دولت سوئیس

این موضوع را در ذهن داشته باشید که اساتید موسسات آکادمیک سوئیس همواره ایمیل‌های بیشماری از متقاضیان دریافت بورس عالی دولت سوئیس دریافت می‌کنند که از آنها می‌خواهند نقش استاد راهنمای تحقیقشان را بپذیرند. آماده‌سازی دقیق متن درخواست و همچنین هدفمند بودن رویکرد شما در تهیه‌ی درخواستتان شانس شما را در علاقه‌مند کردن استاد مربوطه و دریافت پاسخ مثبت از جانب او را تقویت می‌کند. اطلاعات زیر ممکن است قبل از اتخاذ تصمیمتان مبنی بر برقراری تماس با یک استاد دانشگاه در سوئیس مفید باشد.

مهاجرت معکوس نخبگان این‌بار با بورس دکتری دانشگاه خواجه نصیر

چه کسی می‌تواند در پیدا کردن یک استاد راهنما به من کمک کند؟

به عنوان یک متقاضی بورس، شما خودتان مسئول پیدا کردن استاد راهنمایتان هستید. نه دبیرخانه‌ی کمیسیون فدرال بورس‌های تحصیلی دانشجویان خارجی و نه دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه‌های سوئیس نمی‌توانند کمکی در خصوص یافتن استاد راهنمای شما به منظور استفاده از بورس‌های عالی دولت سوئیس به شما بکنند. توصیه‌ی ما به شما این است که از طریق مطالعه‌ی دقیق وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها و صحبت با اساتید دانشگاه خودتان که ممکن است همکاری در کشور سوئیس داشته باشند یک استاد مناسب جهت سرپرستی طرح خود پیدا کنید.

مهاجرت معکوس نخبگان این‌بار با بورس دکتری دانشگاه خواجه نصیر

قبل از تماس با اساتید دانشگاه‌های سوئیس چه باید بکنم؟

⭐ مطمئن شوید که استاد مربوطه دقیقا در حوزه‌ی تحقیقاتی شما کار می‌کند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

⭐ مطمئن شوید که تمامی توانمندی‌های مورد نیاز جهت همکاری علمی مدنظرتان را دارید. به عنوان مثال بررسی کنید و ببینید برای کسب مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه موردنظرتان چه شرایطی لازم است.

پیدا کردن استادی که تمایل داشته باشد نقش استاد راهنمای شما را بپذیرد می‌تواند چالش دشواری باشد. این پروسه ممکن است هفته‌ها و شاید ماه‌ها به طول بیانجامد.

چگونه باید با یک استاد تماس بگیرم؟

از قبل به خوبی آماده و متمرکز باشید. با یک استاد به صورت مستقیم تماس بگیرید و علاقه‌ی خود به همکاری با وی در یک پروژه‌ی مشخص را تشریح کنید. به او بگویید که تا کنون در چه زمینه‌هایی مطالعه داشته‌اید و بگویید که تصمیم دارید برای بورس عالی دولتی سوئیس اقدام کنید. تمام درخواست‌ها باید حداقل شامل مدارک زیر باشد: یک CV مختصر، انگیزه نامه (Statement of Purpose)، 2 یا 3 توصیه‌نامه، برنامه‌ی تحقیقاتی (2 یا 3 صفحه‌ی A4) همه به زبان انگلیسی.

انواع بورس

✔️ بورس تحقیقاتی که برای محققان دارای مدرک حداقل کارشناسی ارشد در هر رشته‌ای که قصد سفر به سوئیس به منظور دنبال کردن تحقیقات خود یا ادامه تحصیل در مقطع دکترا یا پسا‌دکترا را دارند فراهم است. این بورس تحقیقاتی برای ادامه تحصیل یا تحقیق در تمامی دانشگاه‌های دولتی سوئیس، دانشگاه‌های علوم کاربردی و همچنین دو موسسه‌ی تکنولوژی فدرال (EPFL و ETH) اهدا می‌شود و تنها درخواست متقاضیانی که از یک استاد راهنما از یکی از این دانشگاه‌ها یا موسسات پذیرش داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

✔️ بورس هنری که به متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در یک رشته هنری در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس را داشته باشند اهدا می‌شود. متقاضی می‌تواند در هر یک از هنرستان‌های هنرهای زیبا یا دانشگاه‌های هنر کشور سوئیس به ادامه تحصیل بپردازد. این بورس تنها برای متقاضیانی از تعداد محدودی کشور فراهم است.

بورس تحصیلی خارج از کشور برای رشته‌ های هنر

معیارهای انتخاب

FCS سه معیار را در بررسی درخواست‌های بورس در نظر می‌گیرد:

1)پروفایل متقاضی

2)کیفیت پروژه‌ی تحقیقاتی یا کار هنری

3)پتانسیل ادامه کار و همکاری تحقیقاتی در آینده

برنامه زمان بندی تقریبی اعلام فراخوان و تصمیم گیری در خصوص این بورس در تصویر زیر قابل مشاهده است:

انتخاب

انتخاب اولیه از بین متقاضیان توسط مسئولین داخلی مربوطه و/یا نمایندگی دیپلماتیک سوئیس صورت خواهد گرفت. فهرست منتخبین این مرحله سپس برای کمیسیون فدرال بورس‌های تحصیلی دانشجویان خارجی ارسال می‌شود تا تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

FCS از پرفسورهای دانشگاه‌های سراسری سوئیس تشکیل شده است. اهدای بورس تحصیلی بر اساس شایستگی‌های علمی و آکادمیک صورت می‌گیرد. معمولا نتیجه نهایی هر سال در اواخر ماه می اعلام می‌گردد.

تمدید مهلت ثبت‌نام فراخوان بورس دانشجویان دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمان
میهمان
پیمان
13 آبان ، 1402

دکتری در اکثر دنیا شغل محسوب میشه. ضمن اینکه خب دانشجوهای فعلی چی؟ازین افراد حمایت نمیشه؟

آزادی
میهمان
آزادی
13 آبان ، 1402

ای بابا از ما که گذشت بورسیه اومده وسط؟!

مهدی مقدم
میهمان
مهدی مقدم
17 مرداد ، 1402

دلسوزی، تلاش و کوشش حضرت‌ عالی در تعلیم و تربیت، انتقال معلومات و تجربیات ارزشمند در کنار برقراری رابطه صمیمی و دوستانه با دانشجویان و ایجاد فضایی دلنشین برای کسب علم و دانش و درک شرایط دانشجویان حقیقتاً قابل ستایش است. این جانب بر خود وظیفه می‌دانم که در کسوت شاگردی از زحمات و خدمات ارزشمند شما استاد گرانقدر تقدیر و تشکر نمایم.
از خداوند متعال برایتان سلامتی، موفقیت و همواره یاد دادن را مسئلت دارم.
دانش آموز دیروز، امروز و فردا
ارادتمند شما مقدم

احترام
میهمان
احترام
17 مرداد ، 1402

به یقین این سایت را به دوستانم معرفی خواهم کرد . بی نهایت ممنون . مدفق باشین

لاله صبوری
میهمان
لاله صبوری
17 مرداد ، 1402

واقعا از مدیریت سایت و همراهی کارمندان نهایت تشکر رو دارم. موفق باشید.

رضا معصومی
میهمان
رضا معصومی
17 مرداد ، 1402

نظم و دقت و سرویس دهی عالی

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x