کد خبر: 72070

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/04

بورسیه ۵ هزار دانشجو کارشناسی / تحصیل رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور تا مقطع دکتری تضمین شد + فیلم

منابع آزمون دکتری

وزارت علوم

بورسیه ۵ هزار دانشجو کارشناسی / تحصیل رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور تا مقطع دکتری تضمین شد + فیلم

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: در جهت نگهداشت نخبگان و تشویق دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های علوم پایه اقداماتی انجام شده است. اگر رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور، رشته‌های علوم پایه را انتخاب کنند تحصیل آن‌ها تا دوره دکتری تضمین شده است.

دستورالعمل دریافت ارز دانشجویی اعلام شد

صمد نژاد ابراهیمی، مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به سهمیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی گفت: بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ورودی به مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است که پارسال ۹۰ نفر در دفترچه توسط یک شرکت بورسیه شدند و شغل آنان تضمین شده است.

نژاد ابراهیمی ادامه داد: صنعت بر اساس نیاز خودش دانشجویان را بورسیه می‌کند که بعد از فارغ التحصیلی در همان شرکت مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به مهارت آموزی در کنار تحصیل تئوری افزود: دانشجویان بورسیه شده در حین تحصیل با بدنه صنعت ارتباط دارند و مهارت‌های لازم به نسبت شرح وظایفی که در آینده خواهند داشت را آموزش می‌بینند و یکسری واحد‌ها را به پیشنهاد آن صنعت در دانشگاه می‌گذرانند.

نژاد ابراهیمی از افزایش تعداد سهمیه دانشجویان بورسیه شده به بورسیه ۵ هزار دانشجو خبر داد و گفت: امسال این عدد از ۹۰ نفر به نزدیک ۵ هزار نفر رسیده است. هدف گذاری وزارت علوم این است که این عدد تا ۱۰ برابر این تعداد نیز افزایش پیدا کند. این افراد در رشته‌های مختلف با توجه به نیاز صنعت شامل رشته‌های فنی و علوم انسانی بورسیه می‌شوند.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

زمان مصاحبه داوطلبان رشته‌های بورسیه صنعتی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به تشویق و نگهداشت نخبگان گفت: در جهت نگهداشت نخبگان و تشویق دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های علوم پایه اقداماتی انجام شده است. اگر رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور، رشته‌های علوم پایه را انتخاب کنند تحصیل آن‌ها تا دوره دکتری تضمین شده است.

 
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهزادی
میهمان
بهزادی
22 شهریور ، 1402

سلام عمرتون بخیر و نیکی من دیروز وزارت بهداشت رشته روانشناسی ثبت نام کردم ظاهرا آزمون ۴ آبان هست بنظرتون تو این مدت کوتاه فقط تست بخونم

فولادوند
میهمان
فولادوند
21 شهریور ، 1402

سلام تیم خوب پایگاه دکتری
کتابها اومد اونم چه موقعی دو روز قبل از مصاحبه ممنونم بابت زحمات شما و تیم خوبتون پاینده باشید و سربلند 🙏
و ممنون از این خبر ، برای دخترم استفاده میکنیم

ارزشی
میهمان
ارزشی
21 شهریور ، 1402

چه عالی ، مرسی اطلاع دادید

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x