کد خبر: 68308

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/09

بیشترین اشتغال در دوره دکتری است

منابع آزمون دکتری

اشتغال در دوره دکتری

بیشترین اشتغال در دوره دکتری است

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به پایش و رصد سالانه اشتغال دانش‌آموختگان، گفت: براساس آمارها بیشترین اشتغال فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف در بین دانش‌آموختگان دوره دکتری است.

علی باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگویی پیرامون اقدامات مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در این مؤسسه اشتغال دانش‌آموختگان یکسال را پایش و فرض می‌کنیم دانش‌آموختگان ۴ سال پیش که ۲ سال سربازی رفتند و ۲ سال هم جویای کار بودند امروز در چه وضعیتی قرار دارند.(رفع ممنوعیت اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی)

مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳

آمار نگران کننده از بیکاری فارغ‌التحصیلان دکتری

وی افزود: اشتغال پروسه‌ای دارد و طبق این فرمول دانش‌آموختگان را رصد می‌کنیم و به طور میانگین در یکسال ۷۰۰ هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم.

دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

نمونه سوالات مصاحبه های عقیدتی سیاسی استخدامی با جواب

روند تعداد کل دانشجویان آموزش عالی ایران به تفکیک جنسیت در ده سال اخیر

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: براساس آمارها بیشترین اشتغال در بین مقاطع مختلف در دوره دکتری است. می‌توان گفت شانس اشتغال در مقاطع بالاتر بیشتر است و برای اینکه بازار کار زنده و پویا باشد، باید نیروی تحصیل کرده با مدرکی که کفایت می‌کند جذب کار شود و بازار کار نباید مهندس را به جای تکنسین جذب کند.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال اگر کار بخش خصوصی با تکنسین راه می‌افتد قاعدتاً نباید مهندس جذب کند؛ متأسفانه در بخش‌های صنعتی و خصوصی به این نکته توجه نمی‌شود و یک دانش زائد در حوزه کاری ایجاد می‌شود. در هیئت جذب بیش از نیمی از مصاحبه شوندگان رد می شوند و در ارشد و دکتری نیز وضعیت همین است، آرزوی ما در وزارت علوم این است که در دفترچه کنکور مقابل تمام رشته ها ذکر شود که آن رشته حتما هدفمند است و منتهی به شغل می شود.

وی تاکید کرد: وظیفه دانشگاه‌ها تربیت انسان فهیم، خردمند و توانمند است تا بتواند شغل‌های موجود را احراز کند. ادامه داد: بسیاری از رشته ها را بررسی کردیم و آنهایی که شغل نداشتند را کمرنگ کردیم و در نهایت از دفترچه کنکور امسال حذف شدند و این حق دانشجو است که پس از دانش آموختگی حتما وارد بازار کار شود.(استراتژی وزارت علوم : اشتغال زایی فارغ التحصیلان دکتری)

وی تصریح کرد: رشته‌هایی که از امسال درخواست می شوند باید پیوست اشتغال داشته باشند و می توان به شیوه‌نامه بسیار ارزشمند و دقیقی در این زمینه دست یافت.

تعداد کل دانشجویان آموزش عالی به تفکیک دوره تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

<script>

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / ...

آدرس: ایران - تهران - بلوار نلسون ماندلا - خیابان گلفام - پلاک ۷۰
info@irphe.ac.ir
۲۲۰۱۰۶۱۶ (۲۱) ۹۸+
کد پستی :۱۹۱۵۶۷۳۴۸۱

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری  
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
میهمان
حمید
29 مهر ، 1402

سلام مجدد این قانون ظلم بزرگی هست برای اساتیدی که دکتری دارن و حق التدریس دانشگاه هم هستن و استخدام جایی هم نیستن. لطفا این دسته را هم در نظر بگیرید با تشکر

فاطمه سادات حسینی
میهمان
فاطمه سادات حسینی
6 تیر ، 1402

باسلام
دوسالی که درخدمت این مجموعه وبزرگواران ساعی وپرتلاشش هستم فقط مهربانی وعطوفت وبالاخص کمکهای تخصصی وجوابهای بموقع راشاهدبودم

احسان جمشیدی
میهمان
احسان جمشیدی
6 تیر ، 1402

عالی عالی عالی هیچ حرفی واسه گفتن ندارم کارتون عالیه انشاالله همیشه انقد دقیق و سریع باشید به امید خدا🌹❤

احدی
میهمان
احدی
6 تیر ، 1402

واقعا این شیوه که شایسته سالاری دارد عالیه
مرسی از شما که اطلاع رسانی میکنید

مرتضی شفیعی
میهمان
مرتضی شفیعی
6 تیر ، 1402

سلام
واقعا دکتری خواندن دلی است
یا باید کارافرین باشی یا دنبال تحقیق بروی
من دوتا دکترا دارم و با کمک سایت خوب شما به هدفم رسیدم
مرسی از بودنتون

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x