کد خبر: 52387

تاریخ بروزرسانی : 1398/03/11

تاریخ مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ها (تایم لاین)

منابع آزمون دکتری

تاریخ مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ها (تایم لاین)

تاریخ مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ها

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، تایم لاین تاریخ مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ها به ترتیب زمان برگزاری تهیه و در اختیار داوطلبان کنکور دکتری قرار گرفت.

1- منحصراً داوطلباني مي‌توانند به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي براي انجام مصاحبه مراجعه نمايند كه كدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمي لازم را مطابق كارنامه كسب كرده باشند.

2- داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در سایت این سازمان در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم مي‌باشند، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه دکتری 98 به اطلاعيه دانشگاه ذيربط و همچنين پايگاه اطلاع رساني دانشگاه مربوط مراجعه و براساس آن براي انجام مراحل مختلف مصاحبه در دانشگاه ذيربط شركت نمايند.

3- باتوجه به اينكه برنامه زماني انجام مراحل مختلف ارزيابي تخصصي از داوطلبان توسط برخي از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي در ماه مبارك رمضان پیش بینی شده و امكان تغيير آن وجود دارد، لذا مجدداً به كليه داوطلبان معرفي‌شده، توصيه اكيد مي‌گردد حتماً قبل از مراجعه براي انجام مصاحبه و ارائه مدارك مورد نياز، به پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه و يا موسسه آموزشي ذيربط مراجعه نمايند.

4- آن‌دسته از داوطلباني كه در مرحله ارزيابي تخصصي شركت و در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي دوره روزانه آزمون ورودي دكتري (Ph.D) نيمه متمركز سال 1398 قرار گيرند، مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون دكتري سال 1399 نخواهند بود.

5- به اطلاع داوطلبان رشته امتحاني مدرسي معارف اسلامي (كد 2180) مي‌رساند؛ از آنجا كه شرط ورود داوطلبان متقاضي در كدرشته امتحاني مذكور به دانشگاه، علاوه بر كسب نمره علمي لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرايط عمومي رشته مدرسي معارف اسلامي و نتيجه مصاحبه‌اي كه توسط معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها انجام خواهد شد، مي‌باشد، لذا اين‌ داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنين شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، حداكثر تا 7 روز پس از انتشار اين اطلاعيه، براي طي مراحل پذيرش به پايگاه اطلاع رساني معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان (به نشاني www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در اين سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوي معاونت مذكور باشند. بديهي است عدم ثبت‌نام در اين سامانه به منزله انصراف از تحصيل در اين رشته تلقي مي‌گردد. در پايان لازم به ذكر است كه در گزينش نهايي، وضعيت علمي داوطلباني كه نتيجه مراحل مذكور از سوي معاونت فوق‌الذكر به صورت منفي به اين سازمان اعلام گردد، مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.

 

دریافت فایل برنامه زماني انجام مصاحبه از معرفي شدگان آزمون دكتري سال 1398

 

6- كليه داوطلباني كه در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم به منظور شركت در مراحل ارزيابي تخصصي توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالي هستند، مي‌بايست به منظور تكميل فرم بررسي صلاحيت‌هاي عمومي با مراجعه به لينك مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در سايت این سازمان، از تاریخ 98/03/01 لغایت 98/03/13 ضمن پرداخت مبلغ چهارصد و چهل هزار (440.000) ريال بصورت اينترنتي، فرم بررسي صلاحيت عمومي را تكميل و كد پيگيري دريافت دارند. بديهي است داوطلباني كه نسبت به تكميل فرم بررسي صلاحيت‌هاي عمومي اقدام ننمايند از گزينش نهايي حذف خواهند شد.

 

7- گزينش نهايي داوطلبان در هر كدرشته‌محل براساس نمره كل نهايي حاصل از نمره علمي آزمون متمركز (نمره كل اوليه- 50 درصد در شيوه پذيرش آموزشي- پژوهشي و 30 درصد در شيوه پذيرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزيابي تخصصي (مطابق با مفاد مندرج در بند 2-12 صفحه 9 دفترچه‌ شماره 1 آزمون)، حدنصاب تعيين شده توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي در هر كدرشته محل و با توجه به اولويت كدرشته‌ محل‌هايي كه براي مصاحبه معرفي شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

8- كليه داوطلباني كه مبادرت به انتخاب كدرشته محل‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي در سايت دانشگاه مذكور نموده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگي انجام مراحل ارزيابي تخصصي از داوطلبان و ساير مراحل گزينش به سايت آن دانشگاه مراجعه نمايند.

تاریخ مصاحبه دکتری 98 دانشگاه ها

مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری 98 سراسری

افرادی که در تب و تاب مصاحبه هستند نباید از فراهم کردن مدارک مورد نیاز مصاحبه غافل شوند . دانشگاه برای جلسه مصاحبه مدارکی را از دعوت شدگان به مصاحبه میخواهد که همراه داشتن بعضی از آن ها الزامی است . مدارک شناسایی ، مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی ، مدارک زبان ، مدارک علمی پژوهشی و… ، مدارکی هستند که داوطلبان باید به همراه داشته باشند .

مدارک شناسایی شامل اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه می باشد .

مدارک تحصیلی شامل مدرک کارشناسی ارشد یا گواهی معدل و ریز نمره دروس کارشناسی ارشد ، مدرک کارشناسی و ریز نمره دروس کارشناسی ، پایان نامه ارشد و صفحه نمره پایان نامه ارشد می باشد .

مدارک علمی پژوهشی شامل اصل مقالات پذیرفته شده در تمامی مجلات ، کنفرانس ها ، علمی پژوهشی ، isi و علمی ترویجی است .

مدرک زبان شامل مدرک آزمون تافل ، آزمون آیلتس ، آزمون تولیمو یا آزمون MSRT می باشد که البته داشتن آنها الزامی نیست ولی در صورت داشتن مدارک بهتر است به هیئت مصاحبه کننده ارائه شود و نمره مثبت منظور می شود .

گواهی سابقه تدریس در دانشگاه ها ، گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی ، کتاب های تالیف و ترجمه شده ، توصیه نامه از دو تن از اساتید مقطع کارشناسی ارشد از جمله استاد راهنما ، رزومه کامل تحصیلی و شغلی ، انگیزه نامه تحصیلی ( SOP ) ( به منظور مشخص نمودن هدف داوطلب از ادامه تحصیل در مقطع دکتری ) نیز جز دیگری از مدارک هستند که داوطلبان در صورت دارا بودن باید در روز مصاحبه ارائه دهند .

هر دانشگاه طبق بخشنامه های سازمان سنجش نمره قسمت مصاحبه هر داوطلب را در فرمی یادداشت می کند . این فرم ها اغلب دارای فیلد های یکسانی هستند برای مثال می توانید فرم ارزیابی تخصصی دانشگاه تهران را از طریق لینک فرم ارزیابی تخصصی و نظر کمیته برگزار کننده مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی مشاهده کنید .

داوطلبانی که با استفاده اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ، کارنامه دکتری 98 خود را مشاهده کردند و با وارد کردن کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 شرکت کرده اند ، بعد از اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد 98 در صورت کسب حدنصاب قبولی در واحد های دانشگاه آزاد ، باید به صورت جداگانه در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند .

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x