کد خبر: 61804

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/22

تخلف علمی برای دانشجویان ارشد و دکتری چه پیامدی دارد؟

منابع آزمون دکتری

تخلف علمی برای دانشجویان ارشد و دکتری چه پیامدی دارد؟

تخلف علمی برای دانشجویان ارشد و دکتری چه پیامدی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، وزارت علوم قوانین مختلفی را برای نحوه برخورد دانشگاه با تخلف علمی در مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است.

تخلف علمی -پژوهشی شامل هر گونه استفاده نادرست از تولیدات علمی و ارائه اطلاعات نادرست  است. آثار علمی نیز شامل طرح پژوهشی یا ایده مکتوب، اختراع یا کشفیات، طرح صنعتی، کتاب، مقاله، گزارش علمی و فنی مکتوب، نرم افزار و برنامه رایانه‌ای و مستندات مربوطه، پایان‌نامه و رساله و آثار هنری بدیع است.

جرایم کنکور دکتری شامل چه مواردی است؟ / جریمه ۱۰۰ میلیونی و ۵ سال حبس در انتظار متخلفان

مقطع کارشناسی ارشد

بر اساس بند «ب» ماده ۲۷ آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی/کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه دانشگاه‌های سطح یک و دو، در صورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حین تحصیل و انجام پژوهش و تدوین پایان‌نامه مرتکب تخلف علمی از جمله جعل، تقلب، کپی‌برداری و … شده و تخلف از سوی دانشگاه تایید شود، از ادامه تحصیل محروم و اخراج می‌شود.

بر اساس تبصره یک ماده ۲۷ این آیین‌نامه احراز و اثبات جعل و کپی برداری دانشجو پس از اتمام تحصیلات از سوی دانشگاه، منجر به ابطال مدرک تحصیلی صادر شده خواهد شد.

مقطع دکتری

بر اساس بند «ج» ماده ۳۷ آیین‌نامه دوره‌های تحصیلی کاردانی/کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه دانشگاه‌های سطح یک و دو، در صورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حین تحصیل و انجام پژوهش و تدوین رساله مرتکب تخلف علمی از جمله جعل، تقلب، کپی‌برداری و … شده و تخلف از سوی دانشگاه تایید شود، از ادامه تحصیل محروم و اخراج می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش 26 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها

بر اساس تبصره یک ماده ۳۷ این آیین‌نامه، احراز و اثبات تقلب دانشجو پس از اتمام تحصیلات از سوی دانشگاه، منجر به ابطال مدرک تحصیلی صادر شده خواهد شد.

جدول زمان‌بندی فرایندهای آزمون دکتری منتشر شد

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x