کد خبر: 75103

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/28

جرایم کنکور دکتری شامل چه مواردی است؟ / جریمه ۱۰۰ میلیونی و ۵ سال حبس در انتظار متخلفان

منابع آزمون دکتری

آزمون دکتری 99 با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود

جرایم کنکور دکتری شامل چه مواردی است؟ / جریمه ۱۰۰ میلیونی و ۵ سال حبس در انتظار متخلفان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مواد قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در کنکور دکتری بر اساس قوانین آزمون های سراسری مصوب مجلس شورای اسلامی اعلام شد. بر این اساس متقاضیان در صورتی که در مراحل فرایند آزمون و پذیرش، مرتکب هر یک از موارد زیر شوند تبعات حقوقی و قانونی آن عمل به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

تخلفات و جرایم کنکور دکتری در این قانون

ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی بصورت خاموش) و دستگاه‌های حافظهدار، تخلف محسوب می‌شود.
ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون، ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی، استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار، کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیرمجاز از آن‌ها، هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون، افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو، خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد، جرم محسوب می‌شود.

مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۳

لغو دوره دکتری دانشجوی متخلف دانشگاه تهران

انواع مجازات هیأت‌های رسیدگی به تخلفات

در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵ ) منجر به اخطار کتبی با درج در پرونده متقاضی و یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال خواهد داشت. در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵) شامل محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد خواهد داشت.
آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها است. در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌کنند.
ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌شود. مجازات هر یک از اعضا که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب است.
رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶ ) و (۷ ) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

سکوت سازمان سنجش در خصوص هزینه ۶۱۰ هزار تومانی ثبت نام آزمون دکتری

سوالات متداول ثبت‌نام آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۳

در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶ ) هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌کند. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد کرد و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطا شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

درآمد 526 میلیارد تومانی سازمان سنجش برای 4 آزمون

چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، براساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسئول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این مراکز به مجازات‌های پیشبینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسئول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.
در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام کند. لازم به ذکراست هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، دارای شخصیت حقوقی مستقل از سازمان سنجش آموزش کشور هستند. پرونده متخلفان بدواً در هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون ها مطرح و رأی این هیأت قابل تجدیدنظر در هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات است.

جدول زمان‌بندی فرایندهای آزمون دکتری منتشر شد

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

واکنش سازمان سنجش به هزینه ثبت‌نام در آزمون دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
35 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
24 آبان ، 1402

مطالب آموزش خیلی خوب بود.

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 آبان ، 1402

در کنکور سال پیش من گول خوردم و یه گوشی ساده و هندز فری معمولی از من گرفتند که فقط در یک درس من ارتباط داشتم بقیه دفترچه ها سفید بود.
الان حکم من چیه چه دفاعی از خودم داشته باشم
ممنونم از راهنماییتون

رفیعی
میهمان
رفیعی
24 آبان ، 1402

من پارسال تو کنکور هندزفری همراه داشتم ولی تو صورت جلسم هم نوشتن بدون استفاده و خاموش ازم گرفتن
چقد احتمال داره محروم شم ..در صورت محرومیت نمیتونم در دانشگاه آزاد و پیام نور ادامه تحصیل بدم؟

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
24 آبان ، 1402

با سلام. در مورد این که یک شخص که الان فارغ التحصیل می باشد، در سال های قبل جای برادران خود امتحان داده و یکی از اون ها الان داروساز و داروخانه دارد و دیگری هم دو بار امتحان داده به جای اون هر دو قبول شده. ولی ایشان اخراج شدن هر دو بار به دلیل تعداد زیاد مشروط شدن و میخوام بدونم الان تکلیف اینا چیه؟ هم اون که داروخانه دارد هم این که دو بار قبول شده و هم کسی که جای اینا امتحان داده و الان پزشک در حال کار کردن است.

حانیه
میهمان
حانیه
24 آبان ، 1402

من در کنکور گوشی بردم اما اصلا ازش استفاده نکردم و موقع اعتراف عنوان کردم که قرار بوده سوال بخرم..

رضا
میهمان
رضا
24 آبان ، 1402

با سلام. بنده در کنکور سال گذشته شرکت کردم. سر جلسه بخاطر سن بالای بنده، دوبار مورد بازرسی بدنی، کفش و شلوار … قرار گرفتم ، چیزی ک پیدا نکردن کارت ملی من رو گرفتن و بعد از جلسه که پاسخنامه رو تحویل دادم بردنم پیش رییس حوزه. الکی می‌گفت خودت اعتراف کن و بنویس، با اینکه هیچ کاری نکرده بودم.
چیزی ننوشتم و بعد چند دقیقه بیرونم کردن.
بعدش پیام مبنی بر تقلب باتوجه ب صورتجلسه حوزه مربوطه برایم اومده و رتبه ام رو اعلام نکردن.

چه کاری میتونم انجام بدم؟

لیلا
میهمان
لیلا
24 آبان ، 1402

سلام من در ازمون 1402 شرکت کردم بعد از چندماه با من تماس گرفتن و نامه فرستادن که گزارش تخلف تو از طریق تماسای مردمی اومده و بررسی شده و شما تقلب کردین
میخاستم بدونم میتونم از طریق وکیل یا سازمان سنجش هویت یا شماره تلفن کسی که تماس گرفته و گزارش داده را پیدا کنم؟؟

یاسر
میهمان
یاسر
24 آبان ، 1402

باسلام و عرض خسته نباشید. بنده پاسدارم نیروی رسمی هستم ودر قسمت (حفاظت اطلاعات سپاه مشغول به کار هستم) در کنکور 1401 شرکت کردم بنده با توجه به اینکه اول صبح (تقریباً ساعت 4صبح بود) روز آزمون ماموریت عملیاتی داشتم در ضمن (حکم ماموریت هم موجوده) بعد اتمام رساندن ماموریت بنده با خودم یه قطعی الکترونیکی هندزفری کوچک (ک اصلا نمیدونستم همچین گوشی هست که واس تقلبه ولی یه ابزاری هست که میدونم واس کارم ازش استفاده میکنم) ک این وسیله مخصوص خوده سازمان بوده از روی فراموشی داخل جیب بنده به صورت کامل خاموش بوده به قول خودشون با توجه به چند بازرسی های فیزیکی مجدد انجام شده هچ وسیله الکترونیکی جز این وسیله هندزفری کوچک ک مال سازمان هستش و به صورت کاملا خاموش بوده، ک مربوط بکارم بوده از جمله (گوشی ، پاکن الکترونیکی ، ماسک وسایل تقلبی الکترونیکی) همراه بنده نبوده ایا امکان داره کنکورمو باطل کنن چطور میتونم از حق دفاع منم ک حقم ضایع نشه جواب بدین ممنون میشم

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 آبان ، 1402
پاسخ به  یاسر

از شما بعیده حاج آقاااااااا

زاهدی
میهمان
زاهدی
24 آبان ، 1402

اگر شخصی در کنکور تقلب کند و از او بخواهند که دفاعیه بفرستند و متن دفاعیه به این صورت باشد که شخص قصد در یک یا دو درس را داشته و موفق به تقلب هم نشده است و مراقبین متوجه شده اند نتیجه دفاعیه احتمال دارد چه باشد؟؟

شریعتی
میهمان
شریعتی
24 آبان ، 1402

سلام ، بنده سال 1400 در کنکور شرکت کردم و یک دستگاه هندزفری با خودم سر جلسه بردم منتها.نتونستم روشن کنم بخاطر جو سنگینی ک حاکم بود ، فقط بخاطر اتهام یکی از دوستام ک ازم شکایت کرده بود ،اومدن دستگاه رو ازم گرفتن و جواب کنکورم رو مردود اعلام کردن
منتها نامه اومد برام و یک سال از کنکور محروم شدم ، سال 1401 کنکور دانشگاه ازاد ثبت نام کردم ، قبول شدم ، بعد 1 سال الان ک سال 1402 ب دانشگاه نامه اومده ک اخراجم کنن ، منی ک در کنکور همچین اتهامی بهم زدن ، اخه کنکور سال 1400چه ربطی ب الان داره تازه اگ خیلی قانونمند باشن ، جواب سوالاتم تو دفترچه سوالاتم موجوده بخوان پیگیری کنن مشکلی ندارم ولی اینکه ی دفعه بخوان اخراجم کنن خیلی زور داره ، چرا وقتی خرمن خرمن ب حساب دانشگاه پول میریختم سازمان سنجش مشکلی نداشت ، الان ب فکرش رسیده بعد 2 سال اخراجم کنه ؟ الان باید چکار کنم

داوطلب
میهمان
داوطلب
24 آبان ، 1402

سلام. من گول یک کانالی خوردم که گفته بود هندزفری میدم و سوال های کنکور… منم گول خورردم خریت کردم و هندزفری تهیه کردم وقتی وارد حوزه شدم پشیمون شدم و هندزفریم رو همون جوری خاموش تو جیبم گذاشتم. یعنی یک سوال هم تقلب نکردم هیچی تو پاسخ برگم ننوشتم ولی آخر امتحان وقتی تایم تموم شد از من از طریق ردیاب هندزفری منو پیدا کردن و گفتن تو تقلب نکردی ولی این باید گذارش شه و ما وظیفه مونه جواب کنکور که اومد برای من نوشته ازمون شما در بدوی رسیدگی به تخلفات میباشد و برای من کارنامه صادر نشده
الانم نمیدونم قراره چی بشه. نگرانم میترسم محروم بشم از کنکور ١۴٠٣
تا الان هیچ پیامی از سنجش برام نیومده که چطوری دفاع کنم تکلیفم قراره چی بشه
قراره چطوری بهم اطلاع بدن ؟ من چطوری باید از خودم دفاع کنم. اشتباه کردم و پشیمونم و از گزینش تو دانشگاه محروم شدم ایا خبر نهاییش کی میرسه و من چطوری باید از خودم دفاع کنم؟

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
24 آبان ، 1402

سلام من در ازمون سراسری امسال یک دستگاه هندزفری باهام بود که نیم ساعت اول کنکور باهام بود و بعدش ازم گرفتند و صورت جلسه کردند و بعدش بهم گفتند ازمون رو بده تا انتها که ازمون رو دادم ولی برام صورت جلسه کردند که توی اون صورت جلسه هم نوشتم که هیچ گونه استفاده ای نکردم و قصد استفاده هم نداشتم و بعد از یک ماه یک نامه از سازمان سنجش برام اومد که نوشته بود با توجه به پرونده شماره فلان شما متهم به همراه داشتن وسیله ارتباطی و تبانی هستید و دفاعیه خود رو بنویسید که من مجدد نوشتم از دستگاه استفاده نکردم و براشون ارسال کردم ، الان سوال پیش میاد که با توجه به شرایط پیش امده چه حکمی برای من اعمال میشه و چقدر ممکنه محروم بشم ؟ ایا بعد از محکومیت برای من سوء سابقه هم لحاظ میشه ؟ ایا راهی است که جلوی محروم شدن خودم از ازمون رو بگیرم ؟ ایا باید وکیل بگیرم ؟ لطفا اگر میشه یک نفر منو کامل راهنمایی کنه چون خیلی نگرانم

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
24 آبان ، 1402

سلام وقتتون بخیر. ببخشید من کنکور سال 99 رو دادم و عضو یه کانالی بودم که سوالات کنکور رو میذاشت ولی اصلا استفاده نکردم و کنکور 99 رو دادم و رتبم 2 هزار شد و رفتم دانشگاه و سال بعدش انصراف دادم و کنکور 1401 رتبم شد 700 و مصاحبه هم قبول شدم و الان دانشجو هستم
حالا شنیدم اعضای اون کانال رو دستگیر کردن .
یعنی به عبارتی که تو سالی تقلب کرده باشی فقط همون سال برات مشکل ایجاد میکنن یا اینکه تو سال های بعد هم ممکنه برات دردسر درست کنن؟

حجتی
میهمان
حجتی
24 آبان ، 1402

سلام من پارسال به علت این که تحت فشار بودم به شخصی که ادعای فروش سوالات کنکور رو داشت مدارکم رو قرار دادم ولی روز کنکور اینترنت ها قطع شد و من نتونستم تقلبی بکنم و رتبه کنکورم خیلی بد شد امسال دوباره میخوام کنکور بدم ولی میترسم برام مشکلی ایجاد کنند من حتی یک ریال هم مبلغ واریز نکردم

نگران
میهمان
نگران
24 آبان ، 1402

یکی از آشناهام در کنکور پارسال تقلب کرده و میخواهم به کارنامش اعتراض کنم، چون واقعا حق خیلی از داوطلبا داره ضایع میشه
امکانش هست

محمود
میهمان
محمود
24 آبان ، 1402

سلام خسته نباشید
برای من پیام اومده که پاسخ های شما در کنکور در سه درس با چند نفر مشابهت داشته وبه من گفتن برای آزمون مجدد باید بیای از طرفی هم من پرسیدم احتمالا با این کار از یک ترم عقب میمونم درحالی که من سر جلسه هیچ گونه وسیله ارتباطی و نوشتاری نداشتم بعلاوه بررسی ها و مراقبت ها در جلسه هم شدید بود لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

گلچهره
میهمان
گلچهره
24 آبان ، 1402

با سلام. حدود 2 سال پیش در کمیته انضباطی برای من موردی پیش آمد که حکمی برابر با حذف یک و نیم سال داده شد ولی این حکم به صورت تعلیقی بوده و اجرا نشد ولی با این حال کمیسیون حکم مورد نظر را صادر کرد. برای شرکت در کنکور آیا من به علت تخلف مرتکب شده در دروان دانشجویی محروم هستم؟ این مسئله در پرونده من ثبت است؟

مهسا
میهمان
مهسا
24 آبان ، 1402

من پارسال گول یک کانال تلگرامی رو خوردم بهم گفتن گوشی ببر ما برات سوالاتو ارسال میکنیم منم بردم و فرستادن، ولی من گوشی رو در نیاوردم و اصلا چیزی هم نزدم رتبم شد 60 هزار، کارنامه هم برام صادر شد، حالا برام از وزارت علوم و تحقیقات نامه اومده که شما در ساعت برگزاری آزمون به مبادرت پاسخ سوال با خط تلفن خود پرداختیه اید، زنگ زدم اونجا پرسیدم گفتن نمیدونم شاید یک سال محروم بشی

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 آبان ، 1402

من به مردم می‌گویم که سازمان سنجش امانتدار شماست و اگر یک مورد فرد متخلف را یقین کنیم امکان ندارد وارد دانشگاه شود

35
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x