کد خبر: 53720

تاریخ بروزرسانی : 1400/01/22

ترغیب به جذب دانشجوی دکتری به شیوه متمرکز

منابع آزمون دکتری

ترغیب به جذب دانشجوی دکتری

ترغیب به جذب دانشجوی دکتری به شیوه متمرکز

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از ایرنا معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی معتقد است: پذیرش دانشجو در دوره دکتری باید بر اساس عدالت آموزشی و ارزیابی دانشگاه‌ها انجام شود زیرا پذیرش از طریق آزمون‌های متمرکز در این مقطع بی تردید به نفع دانشگاهیان نیست فلذا باید دانشگاه ها را ترغیب به جذب دانشجوی دکتری به شیوه متمرکز نمود.

«صمد حاج جباری» در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش در خصوص پذیرش دانشجویان در مراکز آموزش عالی کشور با تاکید بر اینکه این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهار داشت: در برخی از کشورها پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در اختیار اعضای هیات علمی و استادان قرار می گیرد(اقدام غیرقانونی در جذب دانشجوی دکتری).

به عقیده معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، در این نوع از پذیرش سازگاری دانشجویان با استادان افزایش و سطح علمی فعالیت های آموزشی و پژوهشی نیز ارتقاء می یابد.

حاج جباری ادامه داد: البته پذیرش دانشجو توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیازمند نظارت و همچنین تصویب برخی از آئین نامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه و نقطه نظرات شخصی است. وی یادآور شد:‌ در زمان حاضر نیز پذیرش دانشجویان دوره دکتری بر اساس آزمون های متمرکز و مصاحبه های دانشگاه ها انجام می پذیرد که این روش نیز امکان اعمال سلیقه را به همراه دارد(طرح کاهش ظرفیت دکتری دانشگاه ها).

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

حاج جباری ادامه داد: البته این نوع از پذیرش برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که شمار داوطلبان دانشگاهی بسیار است؛ به سهولت قابل اجرا نیست.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر پذیرش دانشجو در مقطع دکتری توسط دانشگاه‌ها براساس معیارهای علمی و همراه با نظارت های ویژه از جانب برخی وزارتخانه های کشور انجام پذیرد؛ بی تردید از اولویت بیشتری برخوردار است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x