کد خبر: 61628

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/06

تشریح جزئیات طرح اعطای گرنت به پژوهشگران برای توسعه اشتغال‌زایی

منابع آزمون دکتری

طرح اعطای گرنت

تشریح جزئیات طرح اعطای گرنت به پژوهشگران برای توسعه اشتغال‌زایی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، خیرالدین با بیان اینکه این طرح در کنار طرح دستیار فناوری می‌تواند در توسعه اشتغال‌زایی موثر باشد، اظهار داشت: براساس طرح دستیار فناوری نیز دانشجویان برای تولید فناوریهای خود به پارک‌های علم و فناوری معرفی شدند و حقوق‌شان نیز به مدت 6 ماه تأمین می‌شود.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، حقوق 6 ماهه این دانشجویان به این صورت است که به دانشجویان دوره کارشناسی مبلغ یک میلیون تومان، به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و به دانشجویان دوره دکتری ۳ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود.

از این رو، در زمینه چگونگی فعالیت دانشگاهیان در حوزه تولید و اشتغال آفرینی و چگونگی تحقق خواسته مقام معظم رهبری با دکتر پیمان صالحی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت‌وگو کردیم.

آنچه در گفت‌وگو با معاون پژوهشی وزیر علوم می‌خوانید:

-ضرورت افزایش تولید متناسب با نیاز کشور

-لزوم تقویت زیرساخت‌ها در پارک‌های علم و فناوری

– آمار پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و میزان اشتغال آفرینی آنها

– ضرورت تقویت نظام ضعیف اعطای گرنت در کشور

– لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان کوچک

– ضرورت تقویت نظام نوآوری باز

– برای افزایش تولید باید نیاز کشور را مدنظر قرار دهیم

تعداد کل دانشجویان آموزش عالی به تفکیک دوره تحصیلی

تأسیس معاونت فناوری و نوآوری

وزیر علوم با اعلام اینکه تا چندماه گذشته، بخش فناوری این وزارت در ذیل معاونت معاونت پژوهش و فناوری فعالیت می‌کرد گفت: در راستای تحقق مسیر آموزش تا محصول دانش‌بنیان و خلق ثروت و اینکه ۴۹ پارک علم و فناوری و تعداد ۲۲۳ مرکز رشد نیاز به یک مدیریت منسجم داشت؛ معاونت فناوری و نوآوری تأسیس شد.
وی افزود: برنامه اولیه معاونت فناوری و نوآوری این است که نظام ملی نوآوری را طراجی کند تا بتوانیم یک اکوسیستم ایجاد بکنیم که یک ایده و یک فکر خوب بتواند به یک محصول تبدیل شود و این محصول وارد بازار شود.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

ایجاد اشتغال دغدغه اول همه مسئولان کشور باشد

وی افزود: برای اینکه از خام‌فروشی ممانعت کنیم و اشتغالزایی و اشتغال‌آفرینی کنیم نیاز است نگاه کلان مدیران و مسئولان اجرایی کشور هم در راستای نگاه مقام معظم رهبری در حمایت از نخبگان باشد و مدیران اجرایی که در صنایع حضور دارند باور داشته باشند که اگر ریالی برای علم و پژوهش هزینه کنند چندین هزار برابر سود خواهند داشت و اگر این نوع نگاه باشد بهترین محل برای سرمایه‌گذاری و آینده نسل جوان، سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است.

روند تعداد کل دانشجویان آموزش عالی ایران به تفکیک جنسیت در ده سال اخیر

احساس اثربخشی نخبگان از مهاجرت آنان جلوگیری می‌کند

دکتر زلفی‌گل اظهار داشت: برای کاهش خروج نخبگان که در واقع ضربه به ذخیره ژنتیک انسانی کشور است. باید نخبگان احساس اثربخشی کنند و بتوانند از وقت و سرمایه علمی خود برای پیشرفت علم بشری بهره ببرند و نهضت ایجاد اشتغال در کشور راه بیفتد.
مهارت‌آموزی برای ایجاد و توسعه اشتغال در اولویت برنامه‌های وزارت علوم قرار دارد
وزیر علوم گفت: به رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ابلاغ شده است تا ضوابط تدوین کتب درسی دانشگاهی را بر اساس مهارت آموزی، آموزش پژوهش‌محور و پژوهش آموزش‌محور طراحی و به وزارت علوم ارسال کنند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x