کد خبر: 37097

تاریخ بروزرسانی : 1403/02/06

جزییات فرم انتخاب رشته اینترنتی دکتری

منابع آزمون دکتری

جزییات فرم انتخاب رشته اینترنتی دکتری

جزییات فرم انتخاب رشته اینترنتی دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری، جزییات فرم انتخاب رشته اینترنتی دکتری که هرساله توسط سازمان سنجش منتشر می شود. طبق دفترچه انتخاب رشته دکتری سازمان سنجش ، برای انتخاب اینترنتی محل تحصیل باید به نکات مهمی توجه شود:

مهلت انتخاب رشته : زمان شروع انتخاب رشته از روز شنبه 1 اردیبهشت 1403 لغایت روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 می باشد
ویرایش اطلاعات انتخاب رشته : برای ویرایش اطلاعات از بخش مربوطه که معمولا در منوی سمت راست می باشد اقدام نمایید.
توجه ویژه : به داوطلبان توصیه می‌شود به تغییرات احتمالی که در قالب اطلاعیه‌ بعد از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق سایت این سازمان اطلاع رسانی می‌شود توجه نموده و در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند. (ملاک عمل پذیرش دانشجو در آزمون، براساس آخرین تغییراتی است که بصورت اطلاعیه و یا اطلاعیه‌های رسمی از طریق سایت این سازمان و هفته‌نامه پیک سنجش تا پایان مهلت انتخاب رشته منتشر می‌گردد. عدم اطلاع از اطلاعیه‌های اعلام شده هیچ‌گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند).
توجه ویژه : داوطلبان قبل از اقدام به انتخاب رشته ضرورت دارد به اطلاعیه و یا اطلاعیه های این سازمان درخصوص اصلاحات انجام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دقت لازم را داشته باشند
توجه ویژه : در طی مراحل انتخاب رشته از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری نمایید.
توجه ویژه : در صورتی که در مراحل انتخاب رشته در سیستم به مشکلی برخورد کردید، پنجره های مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل انتخاب رشته را آغاز نمایید.
توجه ویژه : انتخاب رشته شما زمانی تکمیل گردیده که در مراحل انتخاب رشته از سیستم رسید انتخاب رشته که کدی 15 رقمی است دریافت نمایید.

علیرضا کریمیان گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

🔵 برای درخواست انتخاب رشته دکتری 1403 اینجا بزنید

🔵 PDF دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری سراسری سال 1403

🔵 PDF دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری آزاد سال 1403

🔵 PDF دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون دوره دکتری آزاد سال 1403 (استعداد درخشان)

🔵 PDF اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

1- داوطلبان عزیز لازم است با مطالعه دقیق دفترچه راهمای انتخاب رشته رشته های تحصیلی آزمون و براساس وضعیت کارنامه خود که مجاز به انتخاب کد رشته های کدامیک از دوره های مختلف تحصیلی می باشند، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه از دوره های موجود (روزانه ، نوبت دوم ،پردیس خودگردان،پیام نور و مراکز آموزشی غیرانتفاعی) حداکثر تا 50 کدرشته محل در صورت وجود اقدام و به ترتیب علاقه مندی در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

*** داوطلبان دقت نمایند با توجه به تنوع دوره تحصیلی و به منظور افزایش دقت در انتخاب رشته ، در زمان نمایش عناوین رشته ای انتخابی پس از درج کدرشته محل ها در سایت اینترنتی ،کلیه رشته های انتخاب شده دوره روزانه به رنگ مشکی ، دوره های نویت دوم به رنگ قرمز ، دوره های پیام نور به رنگ آبی ، دوره های غیرانتفاعی به رنگ سبز، رشته های مربوط به پردیس خودگردان دانشگاه ها به رنگ نارنجی و رشته های مربوط به دوره های مشترک به رنگ بنفش نمایش داده خواهد شد.

2- هر داوطلب باید فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را از طریق سایت سازمان سنجش ، براساس برنامه زمانی اعلام شده تکمیل نمایند.بدیهی است در صورت انجام صحیح انتخاب رشته کدپیگیری 15رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته از طریق سایت در اختیار وی قرار می گیرد. در صورت عدم دریافت این کد انتخاب رشته وی درست نمی باشد.

3- داوطلبان دارنده مدرک تحصیلی در رشته های پزشکی شرکت کننده در این آزمون قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی توجه داشته باشند که باید از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وضعیت خود را مشخص و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

4- داوطلبان دارنده مدرک تحصیلی در رشته هایی که فرد متعهد به خدمت در وزارتخانه یا ارگان و … می باشد و در این آزمون شرکت نموده اند، قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی ، توجه داشته باشند که باید از لحاظ تعهد خدمت به آن وزارتخانه یا ارگان مربوطه وضعیت خود را مشخص نمایند. بدیهی است در غیراینصورت عواقب آن برعهده خود داوطلب خواهد بود.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

5- دانشجویان اخراجی آموزشی دوره دکتری منعی برای شرکت در آزمون نداشته و درصورت قبولی ، امکان ادامه تحصیل آنان در رشته مورد علاقه بلامانع است.

6- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توصیه می شود در تکمیل این فرم نهایت دقت را به عمل اوردند. چنانچه داوطلبی پس از تکمیل فرم خطایی انجام دهند عواقب آن به عهده خودشان است.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته تحلیلی آزمون دکتری کلیک کنید.

آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، میبایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای انتخاب رشته با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. انتخاب رشته و مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و https://azmoon.iau.ac.ir : اسلامی به نشانی پژوهشی) برای رشته های دانشگاه آزاد اسلامی بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام میپذیرد. بدیهی است داوطلبانی که در یکی از رشته های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند میتوانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبتنام و مشغول به تحصیل شوند.

فرم اینترنتی انتخاب رشته های تحصیلی:

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به هنگام ورود به محیط برنامه اینترنتی انتخاب رشته، اطلاعات اعلام شده در خصوص معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، نام مؤسسه محل تحصیل یا فارغ التحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه مربی (در صورتی که بند مربوط را در تقاضانامه علامتگذاری کرده باشند) را مشاهده مینمایند، در صورتی که اطلاعات مذکور توسط داوطلب مورد تأیید قرار گیرد، به آنها اجازه انتخاب رشته داده میشود، در صورتی که این اطلاعات مورد تأیید نباشد، داوطلب میبایست نسبت به ویرایش و اصلاح مورد یا موارد مغایرت در سایت اقدام نموده و سپس وارد مرحله انتخاب رشته گردد. بدیهی است هر زمان مشخص شود که داوطلب حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان نموده، در هر مرحله (پذیرفته شدن، حین تحصیل و …) که باشد، از این آزمون و آزمون سال بعد محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب میگردد. ضمناً در صورتی که داوطلب نسبت به اصلاح یا ویرایش هر یک از موارد فوق اقدام نماید میبایست مستندات مربوط را در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، به دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی ذیربط ارائه دهد.

مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، به دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی ذیربط ارائه دهد. فرم انتخاب رشته های تحصیلی اینترنتی در پایگاه اینترنتی این سازمان منحصراً برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند قابل رؤیت میباشد، لذا داوطلبان لازم است برای ورود به سایت انتخاب رشته از دو روش ورود اطلاعات:

1) شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام.
2)  شماره پرونده، شماره داوطلب و کد ملی، نسبت به ثبت کدرشته محلهای انتخابی و تکمیل فرم مذکور، اقدام نمایند.

برای درخواست انتخاب رشته دکتری 1403 اینجا بزنید

در سیستم انتخاب رشته که تا حدودی، هوشمند پیش بینی گردیده، در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر داده میشود (به عنوان مثال: اعلام خطای انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده باشد)، لذا لازم است داوطلبان این مورد را نیز در نظر داشته باشند. بدیهی است چنانچه داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام ننماید، انتخاب رشته وی کامل نگردیده و سیستم به این داوطلب کد پیگیری 15 رقمی، به عنوان رسید انتخاب رشته نخواهد داد.

انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) Ph.D سال 1403

www.phdphd.org

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جابر
میهمان
جابر
2 اردیبهشت ، 1398

سلام
خواهشمند است پاسخ ارسال گردد من تراز 2300 رشته جغرافیا و سهمیه 5 درصد دارم آیا واقعاً در صورت انتخاب رشته توسط شما شانسی برای دعوت به مصاحبه دوره روزانه دارم؟

sahand
میهمان
sahand
1 اردیبهشت ، 1398

سلام.من واردسایت دانشگاه ازادشدم امادفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه ازادوفرم دکترانبود

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x