کد خبر: 55419

تاریخ بروزرسانی : 1402/03/20

خلاصه نویسی آزمون دکتری در نوروز

منابع آزمون دکتری

خلاصه نویسی آزمون دکتری در نوروز

خلاصه نویسی آزمون دکتری در نوروز

شما می توانید در دوره نوروز خلاصه نویسی های خود را انجام دهید، همچنین درصورتیکه نتوانستید تمام خلاصه ها را کامل کنید، دوران رفع اشکال (اردیبشهت) بهترین زمان برای انجام این کار است.

برای دانلود صوت ویژه خلاصه نویسی آزمون دکتری در نوروز کلیک کنید.

مباحث به سه دسته دروس تمرینی، دروس خواندنی و دروس حفظی، تقسیم بندی می شوند که متناسب با هر درس نوع خلاصه نویسی و رسم الگوهای یادآوری متفاوت است(نگاهی انتقادی به آزمون دکتری).

خلاصه نویسی آزمون دکتری در نوروز-min

مباحث تمرینی : مباحثی که برای یادگیری نیاز به حل تمرین و تست دارند. دروسی مانند آمار، روش تحقیق، مسائل اقتصاد و… از این دست هستند. خلاصه نویسی این دروس به صورت رسم الگوهای یادآوری می باشد به این صورت که ابتدا عنوان نوشته شده، سپس نکات اصلی و در نهایت نکات فرعی نوشته شوند.

مباحث خواندنی: مباحثی که برای یادگیری و حفظ کردن نیاز به استدلال دارید. مانند مدیریت از دیدگاه اسلام، مبانی سازمان، تئوری حسابداری، تعاریف فیزیک و شیمی، روان شناسی،فلسفه و….. مثال هایی از این دروس هستند. خلاصه نویسی این دروس به صورت حاشیه نویسی می باشد، به این صورت که دور کلمات مهم خط بکشید و موارد مهم را در حاشیه کتاب خود دسته بندی نمایید. همچنین از طرح سوال در حین مطالعه استفاده نموده و سوال خود را در حاشیه کتاب بنویسید. در این صورت ذهن شما کنجکاو خواهد شد و مطالب را با عمق بیشتری می آموزید.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

مباحث حفظی: مباحثی که باید با تکرار مداوم آن ها را حفظ کرد و نیاز به استدلال خاصی ندارند. مانند لغات زبان انگلیسی و….. شیوه خلاصه نویسی این دروس به صورت فیش نویسی می باشد.

برای دانلود صوت ویژه خلاصه نویسی آزمون دکتری در نوروز کلیک کنید.

فیش برگه کوچکی است که یک سمت آن لغت و در سمت دیگر آن مترادف یا توضیح لغت مورد نظر خود را نوشته و سعی کنید آن ها را هر شب سی دقیقه مرور کنید. در مورد فرمول های ریاضیات گسسته، فیزیک، اقتصاد و…. که نیازمند استدلال هستند نیز می توانید از این روش استفاده نمایید. (روش‌های یادداشت‌ برداری در مطالعه برای قبولی آزمون دکتری)

بنابراین خلاصه نویسی های خود را ادامه دهید زیرا هنوز فرصت لازم برای تکمیل آن ها وجود دارد. همچنین مباحث را برحسب ویژگی های آن ها و روش هایی که به شما آموزش داده شده است،خلاصه نویسی کرده و در بازه های مرور خود قرار دهید تا اطلاعات وارد حافظه بلندمدت شما شوند و در آزمون سراسری با تسلط به سوالات پاسخ دهید.

خلاصه منابع آزمون دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x