کد خبر: 61573

تاریخ بروزرسانی : 1401/01/07

دانشجویان مقطع دکتری با محصول دانش‌بنیان خود اجازه دفاع می‌گیرند و دیگری نیاز به داشتن مقاله نیست.

منابع آزمون دکتری

دکتری با محصول دانش‌بنیان

دانشجویان مقطع دکتری با محصول دانش‌بنیان خود اجازه دفاع می‌گیرند و دیگری نیاز به داشتن مقاله نیست.

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشجویان مقطع دکتری با محصول دانش‌بنیان خود اجازه دفاع می‌گیرند و دیگری نیاز به داشتن مقاله نیست.

فیروزآبادی معاون تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: آیین‌نامه‌ای را تدوین و تصویب کرده‌ایم که دانشجویان مقطع دکتری با محصول دانش‌بنیان خود اجازه دفاع می‌گیرند و دیگری نیاز به داشتن مقاله نیست. البته محصول دانش‌بنیان این دسته از دانشجویان در کمیته‌ای ویژه بررسی و ارزیابی خواهد شد که حتما این محصول متعلق به دانشجو باشد.

تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این آیین‌نامه تنها ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه است، عنوان کرد: اجبار دانشجویان به ارائه مقاله نتیجه‌ای جز ارائه یک مقاله بی‌کیفیت، تقلب یا کپی‌کاری نخواهد بود لذا بدین منظور نظامی را طراحی کردیم که یک دانشجوی دارای محصول دانش‌بنیان بتواند با همان دستاورد دوره دکتری خود دفاع کند.

معاون تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این آیین‌نامه تنها در دانشگاه آزاد طراحی، تدوین، تصویب و اجرایی می‌شود و دانشگاه‌های دیگر چنین موضوعی را ندارندمعاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان این‌که در سال آینده با توجه به استقرار جدی طرح پایش در دانشگاه، از نظر کیفیت پژوهش و کاربردی بودن پژوهش هم تحولات جدی خواهیم داشت، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اولین نظام آموزش عالی است که پایان‌نامه‌های محصول‌محور را تعریف می‌کند؛ یعنی پایان‌نامه‌ای که خروجی آن یک متن نیست، بلکه یک محصول است.

وی افزود: در دانشگاه آزاد برای اولین‌بار به دانشجوی دکترایی که محصول دانش‌بنیان یا شرکت دانش‌بنیان دارد، با همان محصول اجازه دفاع داده می‌شود. یعنی فرآیندهای پژوهش به سمت کاربردی بودن می‌رود.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

تسهیلات اشتغال فراگیر ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی در مورد تغییرات بودجه پژوهشی این دانشگاه، گفت: در بحث بودجه پژوهشی ما دو موضوع را مورد توجه قرار دادیم؛ اول این‌که پژوهشی که مشتری ندارد، هزینه کردن برای آن کار کم‌فایده کردن است. وقتی برای پژوهش مشتری تعریف می‌کنید، خود به خود تعریف می کنید که برایش هزینه و درآمد ایجاد کنید.

وی ادامه داد: نکته دوم صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد است. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد که تقریبا یک سال است که به طور جدی فعالیت می‌کند، تا الان نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان، سرمایه ثبتی دارد و انشاءالله در برنامه رویداد گام دوم هم تنها  از طرف صندوق پژوهش دانشگاه ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پژوهش و فناوری برنامه‌ریزی می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: با تفاهم‌هایی که با صندوق‌های دیگر و نهادهای بالادستی انجام گرفته، پیش‌بینی می‌شود که انشاءالله تا روز برنامه گام دوم، نزدیک هزار میلیارد تومان، پتانسیل جذب سرمایه در برنامه گام دوم توسط دانشگاه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر عرضه شود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x