کد خبر: 72010

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

جزئیات دستیاری آموزشی دانشجویان دکتری تشریح شد

منابع آزمون دکتری

جزئیات دستیاری آموزشی دانشجویان دکتری تشریح شد

جزئیات دستیاری آموزشی دانشجویان دکتری تشریح شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دستیاران آموزشی پل ارتباطی میان دانشگاه و سایر دانشجویان خواهند بود و بستر مناسبی برای فعالیت‌های دانشجویی اثرگذار در همه حوزه‌ها از جمله علمی، پژوهشی و فناورانه و فرهنگی ایجاد خواهد شد.
مهدی ورسه‌ای معاون آموزشی و مهارتی با اشاره به بخشنامه دستیاری آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (دوره ویژه مدرسی – آموزش و کارورزی)، گفت: این بخشنامه در دانشگاه آزاد اسلامی و پیرو برنامه تحول آفرین در حوزه مدرسین و استادان حق التدریسی است که با این دانشگاه همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه پیرو سیاست‌گذاری‌های جدید مقرر شده است در ۳ گروه از همکاری استادان بهره‌مند شویم، افزود: این سه گروه مشتمل بر:۱- استادان تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی ۲- دستیاران آموزشی که شامل دانشجویان ی برای تدریس در مقطع کارشناسی و ۳- اساتید وابسته برای تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.
معاون آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه بخشنامه دستیاری آموزشی دانشجویان ی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده است، تصریح کرد: براساس این بخشنامه، باشگاه پژوهشگران جوان به عنوان کارفرما اقدام به ساماندهی دانشجویان ی در قالب دستیاران آموزشی و ثبت نام آن‌ها و معرفی ایشان به حوزه معاونت‌های آموزشی و مدیران گروه‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور کرده است.

چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی «دستیار آموزشی» شویم؟

وی ادامه داد: از میان ۷هزار دانشجوی ی دانشگاه آزاد اسلامی که برای تدریس در مقطع کارشناسی به واحد علوم و تحقیقات معرفی شده‌اند، با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در گروه‌های تخصصی این واحد، حدود ۸۵۰ نفر به عنوان دستیار آموزشی برای تدریس در کارشناسی، پذیرش شدند.
ورسه‌ای طرح دستیار آموزشی دانشجویان ی در راستای تقویت روحیه خودباوری، امید به آینده و تعلق خاطر به کشور و نظام اسلامی مثمر ثمر ارزیابی کرد و گفت: در این طرح دانشجویان ی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن انجام مشق معلمی در کنار استادان خود، می‌توانند حداکثر ۱۲ واحد (معادل یک مربی) در هر ترم تدریس کنند و در قالب تخفیف شهریه_ مطابق با قوانین مصوب در حوزه معاونت توسعه و منابع انسانی _ حق الزحمه آن‌ها لحاظ خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه فعالیت دستیاران آموزشی در حوزه تدریس براساس هدایت استادان تمام وقت و مدیران گروه تخصصی انجام می‌شود تا از کیفیت لازم برخوردار باشد، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در سنوات گذشته نیز دانشجویان ی در واحد علوم و تحقیقات، در حوزه تدریس همکاری داشته‌اند، به عنوان نمونه، در ترم گذشته نیز حدود ۴۰۰ دانشجوی ی به عنوان مدرس با این واحد دانشگاهی همکاری کرده‌اند و دارای اثرات مثبت بوده است.
به گفته وی، دستیاران آموزشی در طول ترم‌های جاری و آتی، در دوره‌های توانمندسازی (حدود ۴۰ ساعت) که از سوی باشگاه پژوهشگران جوان، به صورت سراسری، با هدف ارتقاء توانمندی‌های لازم در حوزه تدریس برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت. همچنین جلسه توجیهی آموزشی و فرهنگی دستیاران آموزشی منتخب، در دو گروه، در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۱ و ۲۲ شهریورماه جاری، از ساعت ۹ الی ۱۲ در سالن همایش حبیبی این واحد با حضور مدیران گروه‌های تخصصی برگزار می‌شود.
ورسه‌ای با اظهار امیدواری از اجرای این طرح، تاکید کرد: در حقیقت طرح دستیاری آموزشی به نوعی ساماندهی بیش از پیش همکاری دانشجویان ی با دانشگاه است تا منجر به افزایش رضایتمندی طرفین، پاسخگویی بهتر به نیاز‌های آموزشی دانشگاه و نیز دانشجویان به عنوان آینده‌سازان عزیز ایران اسلامی خواهد بود.

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهمان
میهمان
مهمان
20 مهر ، 1402

دانشگاه آزاد نماد انحطاط علم و دانش در ایران است..

ناشناس
میهمان
ناشناس
20 مهر ، 1402

در بعضی واحدهای دانشگاه آزاد فقط تونستند ۴۰ در صد با دستیار آموزشی تکمیل کنند و ۶۰ درصد خالی دارند از طرفی نیروهای مربی و استادیار با تجربه مثل خودم با بیش از سی سال سابقه رو رد کردند ‌ .جایگزینی نیروها باید با شیب ملایم و آرام آرام صورت گیرد نه اینکه یکدفعه کل دانشگاه را از نیروهای توانمند خای کنید

مونسی
میهمان
مونسی
20 مهر ، 1402

دانشگاه آزاد متاسفانه حقه باز هست یادم هست در دهه هفتاد بسیاری از اساتید بنام دانشگاههای دولتی را بصورت انتقالی جذب دانشگاه آزاد کرد و در آخر پس از راه اندازی بسیاری از مقاطع ارشد و دکتری با اساتید بد رفتار کرد که همه به غلط کردن افتادن…

وحید طالبی
میهمان
وحید طالبی
20 مهر ، 1402

به نظرم این طرح هم در پایان شکست می خورد این طرح رو جهت ایجاد انگیزه دانشجویان دکترا و همینطور تبلیغ مقطع دکتری گذاشتند ولی بعد از فارغ‌التحصیلی دیگه درسی بهشون داده نمیشه و به جمع بیکاران وحشتناک دکترا می روند و همین دوباره تبلیغ مقطع دکترا می شود

م.ر
میهمان
م.ر
20 مهر ، 1402

بازی با علم کشور. چند سال دیگه فارغ التحصیلان بیسواد خواهیم داشت. لجبازی و اصرار بیش از حد طهرانچی بر حرف و طرحهایی که میده و دانشگاه ازاد رو نابود مینه.

ناشناس
میهمان
ناشناس
24 شهریور ، 1402

الان کلی از واحد های دانشگاه آزاد دانشجو ندارن و استادا کمبود واحد دارن
چرا استاد جدید جذب می کنن ؟
نمیشه همونایی که دارین رو درست و بجا بکار بگیرین ؟!؟!

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x