کد خبر: 68367

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/12

چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی «دستیار آموزشی» شویم؟

منابع آزمون دکتری

چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی «دستیار آموزشی» شویم؟

چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی «دستیار آموزشی» شویم؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد تحول در نظام استادی دانشگاه و افزایش تعلق استاد به دانشگاه و همچنین ارتقا کیفیت و جلب رضایت جامعه مخاطب دانشگاه، اقدام به اجرای طرحی موسوم به «دستیار آموزشی» کرده است.

امکان تدریس دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد فراهم شد

از طرف دیگر برخی اعضای حق‌التدریس یا در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند و بازدهی مناسبی ندارند و یا به دلیل اینکه خود را متعلق به دانشگاه نمی‌دانند، رسالت خویش را هم به درستی انجام نمی‌دهند. این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی از گنجینه‌ای از دانشجویان دکتری و توانمند برخوردار است که ضمن حس تعلق به دانشگاه، به دنبال ارتقای مهارت‌ها و تمرین و تجربه مشی استادی هستند.
از این‌رو در تابستان امسال اجرایی‌سازی طرح دستیار آموزشی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد و به موجب این طرح دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه که یک ترم تحصیلی و همچنین مراحل ارزیابی را با موفقیت گذرانده باشند، از مهرماه جایگزین نیروهای حق‌التدریس و وارد کلاس‌های درس می‌شوند.

با توجه به اینکه امروز هفتم تیرماه، آخرین مهلت نام‌نویسی در طرح دستیار آموزشی است برآن شدیم تا در گفت‌وگو با حامد حسن‌پور و پاسخگویی به برخی ابهامات این طرح همچنین سوالات رایجی که پیرامون آن شکل گرفته، فرصتی را فراهم سازیم تا داوطلبان واجد شرایطی که تا کنون اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند؛ از زمان باقی‌مانده استفاده کنند.

جزئیات دستیاری آموزشی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

چه کسانی می‌توانند دستیار آموزشی شوند؟ 

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تمام دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که ترم اول خود را با موفقیت گذرانده باشد می‌تواند در این طرح شرکت کند.

راهنمای ثبت نام در سامانه دستیاری آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

حامد حسن‌پور ادامه داد: مرحله بعدی ارزیابی داوطلبان و نیازسنجی واحدها و اینکه خود داوطلبان، متقاضی تدریس در چه واحدهایی هستند را شامل می‌شود تا در نهایت دانشجوی دکتری ما به عبارتی کارورزی خود را در واحد دانشگاهی که تشخیص داده می‌شود آغاز کند.

آغاز ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه «مهارت یار»

برای ثبت‌نام باید چه‌کار کنیم؟ 

وی با بیان اینکه 7 تیرماه آخرین مهلت ثبت نام در طرح دستیار آموزشی است، افزود: علاقه مندان به شرکت در این طرح می‌توانند در مهلت تعیین شده به سایت باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

پیش‌بینی ثبت‌نام 35 هزارنفر در طرح دستیار آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی

حسن‌پور با اشاره به اینکه تا کنون 31 هزارنفر ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با این روند آمار ثبت‌نامی‌ها در مرحله اول به 35 هزار نفر افزایش پیدا کند.

چه تعداد دستیار آموزشی جذب خواهند شد؟

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در نهایت 15 هزار نفر در این طرح جذب خواهند شد، تصریح کرد: در فرآیند انتخاب دستیاران آموزشی موارد متعددی از جمله رزومه و اطلاعات هویتی و همچنین ارزیابی فنی که توسط دانشکده‌های موضوعی در استان‌ها و واحدهای ویژه انجام می‌شود، دخیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در این فرآیند مکاتباتی نیز با کمیته‌های انضباطی واحدها صورت می‌گیرد، ادامه داد: در صورت تایید صلاحیت داوطلبان در این مرحله نیز آنها از مهرماه می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

آیا این امکان وجود دارد که افراد بیشتری جذب شوند؟ 

حسن‌پور با بیان اینکه در اواسط تیرماه فرآیند انتخاب نهایی دستیاران آموزشی پایان می‌پذیرد، تصریح کرد: توجه داشته باشید که طرح دستیاری آموزشی در کنار طرح هیات علمی وابسته است و اینها مکمل یکدیگرند و گاهی ممکن است شرایطی رقم بخورد که ظرفیت‌های جذب در این دو طرح با یکدیگر تغییر کند بنابراین 15 هزار نفری که تعیین شده به عنوان جذب و تکلیف اولیه است و در ادامه امکان افزایش و یا حتی کاهش هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: ما در موج اول این طرح قرار داریم و دانشگاه آزاد اسلامی برای این افراد برنامه دارد و فردا ممکن است ما طرح دستیار فناوری را داشته باشیم و در واقع این فرآیند یک شبکه‌ای است که نظام نخبه‌گزینی دانشگاه را شکل می‌دهد.

پذیرش ۸۵۰ دانشجوی دکتری به عنوان دستیار آموزشی در واحد علوم و تحقیقات

گذراندن حداقل 24 واحد؛ پیش‌شرط دریافت گواهینامه صلاحیت مدرسی 

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه طرح دستیار آموزشی این امکان را به دانشجو می‌دهد تا خود را محک بزند و به دانش تخصصی خود عمق ببخشد، افزود: دستیاران آموزشی اگر به دریافت گواهینامه صلاحیت مدرسی تمایل داشتند باید حداقل 24 واحد را به عنوان دوره عملی سرکلاس حاضر شوند و اگر مایل به حضور بیشتر هم بودند این امکان وجود دارد.

طرح دستیار آموزشی چه مزایا و تسهیلاتی برای داوطلبان دارد؟  

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر صدور گواهینامه صلاحیت تدریس، کمک هزینه تحصیلی برای دستیاران آموزشی درنظر گرفته خواهد شد در واقع معادل با کلاس‌هایی که شرکت می‌کنند این کمک هزینه در قالب معافیت از شهریه در حساب شهریه دانشجو لحاظ می‌شود.

آیا دستیاران آموزشی امتیاز ویژه ای برای جذب هیأت علمی دارند؟  

حسن‌پور با بیان اینکه دستیاران آموزشی معادل مربی پایه یک از معافیت شهریه برخوردار می‌شوند، اضافه کرد:  اگر فرد گواهینامه صلاحیت مدرسی را دریافت کرد و به فرآیند جذب هیأت علمی و استخدام نیز راه پیدا کرد ما این گواهینامه را لحاظ خواهیم کرد اما به جای پایه یک، استادیار پایه دو می‌شود.

وی اظهار کرد: در تحصیلات تکمیلی یکی از اهداف، تربیت دانشجویان دکتری است که به نوعی از آن با عنوان تربیت استاد آینده و تامین نیروی انسانی در نظام آموزشی یاد می‌شود و از دیدگاه ارتقای تخصصی دانشجویان دکتری این موضوع مورد توجه همه دانشگاه هاست و دانشگاه آزاد اسلامی هم از این موضوع مستثنی نیست.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در حقیقت بال دیگر این نظام تربیتی انتقال مهارت های معلمی است که از مسیر تمرین و تجربه حاصل می‌شود و دانشجویی که تمرین و تدریس نکند معلم و استاد خوبی هم در آینده نخواهد شد بنابراین تربیت استاد آینده نیازمند تمرین مشی استادی است.

۴۰ ساعت دوره آموزشی رایگان با نظارت اساتید برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه ۲۴ واحد حداقل برای این دانشجویان در طول سه ترم دیده شده است، اضافه کرد: پس از گذراندن این سه ترم دانشجویان گواهینامه دوره ویژه مدرسی را دریافت خواهند کرد، در واقع ۴۰ساعت آموزش رایگان و ۲۴واحد هم در کلاس درس به عنوان کارورزی سپری خواهند کرد که در نهایت منجر به اخذ گواهینامه دوره خواهد شد.

دستیاران آموزشی برچه اساس رتبه‌بندی می‌شوند؟  

وی مخاطب این طرح را کلیه دانشجویان فعال دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که ترم اول خود را سپری کرده اند عنوان کرد و گفت: متقاضیان با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات از جمله واحدهای مورد علاقه برای تدریس و نیز محل تدریس اقدام خواهند کرد و سپس بر اساس سوابق پژوهشی و آموزشی، معدل و دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد رتبه بندی می‌شوند و در نهایت از طریق باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه معرفی خواهند شد و مدیر گروه بر اساس ضوابط مشارکت کنندگان را در فرآیند طرح قرار می‌دهد.

منتورینگ طرح دستیاران آموزشی با اساتید پشتیبان است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشجویان ما در این طرح مدرس محسوب می‌شوند و مستقل و در کسوت استاد کار تدریس را انجام می‌دهند، اضافه کرد: وظیفه استاد پشتیبان منتورینگ، مشاوره و راهبری است و در واقع وظیفه تربیتی دارد و طرح درس مدرس را بررسی و تایید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استاد پشتیبان یک جلسه هم در کلاس درس برای بررسی صلاحیت تدریس حاضر خواهد شد، افزود: روش ارزیابی دانشجویان توسط مدرس نیز ارزیابی خواهد شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت اساتید پشتیبان در سامانه باشگاه پژوهشگران جوان به مدرسان نمره خواهد داد و اگر مدرسان ما حائز رتبه لازم شوند مجدد از آنان برای فرآیند تدریس دعوت به عمل خواهد آمد و اگر هم نقاط ضعفی وجود داشته باشد پوشش داده خواهد شد و مجدد وارد فرآیند تدریس می‌شوند.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403

سوالات متداول

ظرفیت کمّی برنامه دوره ویژه دستیاری آموزشی چقدر است؟

این ظرفیت وابسته به نیاز واحد و گروه تخصصی متغیر است و بیشتر در رشته­ های پرمخاطب دوره­ های کاردانی و کارشناسی متمرکز است تا استادان آینده در این رشته­ ها برای فردای کشور تامین گردد.

 پیش­ بینی می­ شود بر اساس نیازسنجی انجام شده در کشور، مجموع این ظرفیت بین 10000 تا 15000 دستیار آموزشی از میان دانشجویان دکتری متقاضی باشد.

این ظرفیت کمّی بزرگ، چگونه و با تعدیل چه بخشی از ظرفیت مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است؟

با توجه به اینکه در بسیاری از رشته­ های دانشگاهی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، از اساتید مدعو استفاده می­ شده است که ارتباط سازمانی با دانشگاه آزاد اسلامی ندارند، بخشی از این ظرفیت به دستیاران آموزشی اختصاص داده شده است.

هزینه­ های دوره ویژه مدرسی از چه منبعی تامین می­ شود؟

هزینه­ های فعالیت­ های ستادی (نظیر ثبت­ نام، احراز شرایط دستیاری، توزیع به واحدهای دانشگاهی، نظارت و ارزیابی و … ) بر عهده سازمان مرکزی دانشگاه و از ماموریت های ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان خواهد بود.

هزینه دوره­ های توان­ افزایی بر عهده ستاد استان خواهد بود و کسر درآمدهای ناشی از معافیت شهریه دانشجویان دکتری، مطابق تدریس در دروس اختصاص داده شده به آنان در واحدهای دانشگاهی، از محل تامین درآمدهای واحدهای دانشگاهی محل تدریس خواهد بود.

آیا دستیاری آموزشی نام دیگر حق­ التدریس است؟

اگرچه پیش از این تدریس دانشجویان دکتری برای مقاطع دیگر، به عنوان حق­ التدریس تلقی می­ شده است، اما برنامه حاضر برای دانشجویان دکتری یک دوره آموزشی نظری- عملی، از طریق کار واقعی در محیط آموزشی، به شمار می­ ر ود و به دنبال تربیت مدون اساتید قابل اتکا برای آینده کشور است و گواهی ویژه مدرسی اعطا شده راه را برای رسمی کردن این فرآیند در دانشگاه آزاد اسلامی و در کشور مهیا می ­کند.

آیا دستیاری آموزشی، درآمد شهریه ­ای واحدها را کاهش می­ دهد؟

خیر، دستیاری آموزشی تغییری در درآمد یا هزینه واحد دانشگاهی محل تدریس یا محل تحصیل دستیار آموزشی ایجاد نمی­ کند. تنها مسیر اخذ شهریه دانشجویان دکتری را تغییر می­ دهد.

مخاطبان این طرح چه کسانی هستند؟ شرایط ثبت نام چگونه است؟

کلیه دانشجویان فعال دکتری تخصصی (PhD) دانشگاه آزاد اسلامی که ترم اول تحصیل خود را گذرانده ­اند تا زمان تسویه حساب با دانشگاه، می­ توانند در این برنامه ثبت­ نام کنند و دروس و واحدهای دانشگاهی پیشنهادی خود را برای تدریس اعلام کنند و در صورت انتخاب متقاضیان به عنوان مدرس درس از سوی واحدهای دانشگاهی، به عنوان دستیار آموزشی انتخاب می­ گردند.

از مشارکت کنندگان در این طرح چه انتظاری می­ رود؟ چه فعالیت هایی می کنند و چه وظایفی دارند؟

مشارکت کنندگان در طرح، مانند مدرسان دیگر، کلیه فرآیندهای آموزشی یک یا چند درس دانشگاهی را بر عهده می­ گیرند و نسبت به خروجی­ های آن مسئول هستند. فرآیندهای تهیه طرح درس، تدریس، آزمون و ارزیابی، اعلام نمرات و کلیه فرآیندهای مرتبط بر عهده دستیار آموزشی پذیرفته شده است. همچنین دستیار آموزشی باید ارتباط سازنده­ ای با استاد پشتیبان به عنوان مشاور خود ایجاد کند.

انتظار می ­رود که دستیار آموزشی از فرصتی که برای تجربه تدریس دانشگاهی در اختیار او گذاشته شده است، برای شناساندن خود به عنوان یک مدرس قابل اتکا به خوبی استفاده کند و انتظارات دانشجویان، استاد پشتیبان و مدیر گروه مرتبط را برآورده سازد.

سقف میزان تدریس دستیار آموزشی در یک ترم چقدر است؟

دستیار آموزشی می ­تواند حداکثر تا سقف تدریس مربی پایه 1 (که در حال حاضر 18 واحد است) در یک نیمسال تدریس داشته باشد اما جهت بهره­ وری مناسب از دوره ویژه مدرسی، توصیه می­ شود این دوره در چهار­ ترم با متوسط شش واحد در ترم دنبال شود.

مشارکت کنندگان در این طرح از چه مزایایی بهره مند می ­شوند؟

دستیار آموزشی در دوره کارورزی تدریس، از معافیت بخشی از شهریه، متناسب با میزان تدریس و معادل با مربی پایه یک برخوردار خواهد بود. همچنین دوره های توان ­افزایی دستیاران آموزشی رایگان است.

دستیار آموزشی پس از اخذ گواهی دوره ویژه مدرسی، می­ تواند به دستیاری آموزشی معادل با مربی پایه دو ادامه دهد. پس از اخذ این گواهی امکان تدریس دروس کارشناسی ارشد و مشاوره پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز برای او مهیا خواهد بود.

دوره توان­ افزایی مدرسی شامل چه عناوینی است؟

لیست دروس دوره توان­ افزایی مدرسی به شرح زیر است:

✔️ آشنایی با آداب و ضوابط استادی

✔️ طراحی آموزشی

✔️ آشنایی با سامانه آموزشیار

✔️ استاد 1400، فناوری ها و شگرد های نوین آموزشی

✔️ اصول تعلیم و تربیت اسلامی ( اخلاق در آموزش، اخلاق حرفه ای)

✔️ ارزشیابی آموزشی 

✔️ روانشناسی آموزشی

✔️ طرح ملی اعتلا

✔️ آشنایی با ساختار و فعالیت های تحولی دانشگاه

✔️ روانشناسی آموزشی و یادگیری عمیق

استاد پشتیبان دستیاری آموزشی چه نقشی دارد؟

استاد پشتیبان دستیار آموزشی وظیفه راهبری، مشاوره و هدایت دستیار آموزشی را برای تربیت استاد آینده بر عهده دارد. اهم وظابف این استاد به شرح زیر است:

🔴 بررسی و تایید طرح درس دستیار آموزشی

🔴 حضور حداقل یک جلسه در کلاس تدریس دستیار آموزشی

🔴 بررسی و تایید روش ارزیابی دانشجویان توسط دستیار آموزشی

🔴 ثبت ارزیابی دستیار آموزشی در سامانه

استاد پشتیبان از چه مزایایی بهره مند می­شود؟

استاد پشتیبان، بخشی از ساعات حضور خود را به این امر اختصاص می­ دهد و این ساعات، جزء فعالیت­ های تدریس و حضور استاد، قابل محاسبه است. میزان ساعت محاسبه شده متعاقباً اعلام می­ شود.

شرایط اخذ گواهی دوره ویژه مدرسی چیست؟

گواهی دوره ویژه مدرسی به دستیارانی اعطا خواهد شد که شرایط زیر را کسب کرده باشند:

🔵 گذراندن موفق دوره های دفتر توان­ افزایی با احراز نمره قبولی

🔵 تایید کمیت تدریس دستیار آموزشی با گزارش واحد(های) محل تدریس

🔵 تایید کیفیت تدریس قابل قبول از نمره ارزشیابی‌ دانشجویان در نیمسال‌های تدریس شده

🔵 رعایت شئونات و نظم و انضباط آموزشی  (عدم رعایت این بند، در هر مرحله­ ای موجب لغو دستیاری آموزشی و مزایای مترتب بر آن خواهد بود.)

  چگونه در طرح ثبت نام کنیم؟

متقاضیان دستیاری آموزشی می­ توانند در مهلت ثبت ­نام به سایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به آدرس bpj.iau.ir مراجعه  و در بخش دستیاری آموزشی تقاضای دستیاری آموزشی خود را ثبت کنند.

آیا حضور در دوره وِیژه مدرسی برای دانشجوی دکتری هزینه دارد؟ آیا درآمد دارد؟

هیچ هزینه ­ای برای مراحل ثبت­ نام، پذیرش و کارورزی مدرسی از دانشجویان دکتری متقاضی اخذ نمی ­شود. همچنین دانشجویان متقاضی و ثبت­ نام کرده در طرح، می­ توانند در دوره­ های توان­ افزایی اعلام شده به صورت رایگان ثبت­ نام کنند. گذراندن موفق این دوره ­ها برای بار اول رایگان است.

همچنین در صورت پذیرش و اختصاص درس به دستیاران آموزشی از سوی واحد دانشگاهی، از معافیت بخشی از شهریه تحصیلی خود، چنانچه ذکر شد، برخوردار خواهند شد.

دستیاران چگونه از نتیجه پذیرش در طرح یا وضعیت پرونده خود مطلع می­ شوند؟

کلیه فرآیندهای ثبت­ نام، اطلاع رسانی، توزیع به واحدهای دانشگاهی، گزارش فعالیت تدریس انجام شده و نظایر آن در سامانه دستیاری آموزشی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قابل مشاهده و پی گیری است.

پس از اخذ گواهی ویژه مدرسی، چه مزایا و فرصت هایی برای دستیار آموزشی ایجاد می ­شود؟

چنانچه ذکر شد، این گواهی نشانگر توانمندی قابل اتکا و تجربه موفق و هدایت شده دستیار آموزشی در تدریس دانشگاهی است. لذا علاوه بر مزایایی که پیش از این ذکر شد، این افراد به صورت طبیعی فرصت و اولویت جذب در محیط ­های دانشگاهی را خواهند داشت و در صورت جذب در دانشگاه آزاد اسلامی، از پایه 2 آغاز به کار خواهند کرد.

شرایط تحصیل همزمان در دو رشته یا مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
4.3 4 رای ها
امتیاز بدهید
guest
21 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب
میهمان
استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب
12 دی ، 1402

تحلیل بنده بعد از 15 سال تدریس در دانشگاه آزاد این است :
همه میدانند هدف از طرح دستیاری و استفاده از دانشجویان دکترا جهت تدریس نه جوانگرایی است و نه ادعاهای دیگر مدیران این دانشگاه .
بلکه دلایل زیر را دارد :
1- عدم پرداخت حق الزحمه و تهاتر با شهریه دکترا و در نتیجه کاهش هزینه های تدریس
2- عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به تامین اجتماعی
3- عدم تعهد استخدامی برای دستیاران آموزشی
4- ایجاد انگیزه برای ثبت نام در دوره دکترا دانشگاه آزادجهت داوطلبان با وعده تدریس
5- ایجاد انگیزه در دانشجویان ارشد که با تبت نام در دکترا تدریس هم خواهندکرد

سیما
میهمان
سیما
12 دی ، 1402

به هر جا ناشی و نادان وزیر است
زبان منطق و برهان اسیر است

راضیه
میهمان
راضیه
20 مهر ، 1402

میخواستم برا حق التدریس برم ولی نمیدونستم باید به کجا مراجعه کنم منظورم اینه نمیدونستم به کدوم بخش تو دانشگاه درخواستمو ارائه بدم.ممکنه راهنماییم بفرمائید

محمدرضا
میهمان
محمدرضا
20 مهر ، 1402
پاسخ به  راضیه

برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد هست،و یعنی از این به بعد استادی با مدرک کارشناسی ارشد جذب حق التدریس نمیشه،نتیجه ی قطعی دستیار آموزشی هم تا اواخر مرداد اعلام میشه،که از مهر باید برن سر کلاس ها

راضیه
میهمان
راضیه
20 مهر ، 1402
پاسخ به  محمدرضا

من قبلا جایی حسابدار بودم ساعت کاریش خیلی زیاد بود و اونموقع به پولش احتیاج داشتم مشکل مالی داشتیم ولی خداروشکر الان اوضاعمون بهتر شده و مشکل مالی حاد مثل اونموقع نداریم ولی قبلا از ساعت ۸ صبح تا عصر سرکار بودم الان چندماهه همش تو خونه کلافه شدم از طرفی دوست دارم تو اجتماع باشم ولی درآمدش افتضاحه نباشه

دکتر
میهمان
دکتر
20 مهر ، 1402

من بودم اصلا پول نمیدن نوعی بیگاری هست ..ولی چون شما دانشجو دکتری هستی برا یادگیری خوب هست

ابراهیم
میهمان
ابراهیم
20 مهر ، 1402

در پی عملکرد مدیران فعلی دانشگاه آزاد ، سطح نارضایتی کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد به بالاترین سطح خود رسیده است .

سلیمانی
میهمان
سلیمانی
20 مهر ، 1402
پاسخ به  ابراهیم

طهرانچی و رفقایش،دانشگاه آزاد را نابود کرده اند .

جواد
میهمان
جواد
20 مهر ، 1402

بلاخره توصیه شوندگان و دوستان و آشنایان باید جذب و استخدام شوند. این هم شگردی برای کنار زدن استادان باتجربه حق التدریس و استخدام نور چشمی هاست.

خواجه پاشا
میهمان
خواجه پاشا
20 مهر ، 1402

تقریبا جامعه دانشگاه آزاد متوجه شعارهای تبلیغاتی مدیران این دانشگاه شده اند . اینها تبلیغات رسانه ای است که با سخن درمانی شعار درمانی درصدد حل مشکلات هستند .عجب زرنگند این دانشگاه آزادی ها ! چرا مدیران دانشگاه آزاد ، مابه التفاوت معوقه افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت امسال را پرداخت نمیکنند ؟ اصلا به کجا میتوانیم شکایت کنیم ؟

پاسداری
میهمان
پاسداری
20 مهر ، 1402

من بودم اصلا پول نمیدن نوعی بیگاری هست ..ولی چون شما دانشجو دکتری هستی برا یادگیری خوب هست

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
20 مهر ، 1402

یک باند چند نفره جدید الاستخدام در واحد تهران مرکزی (که همزمان در دبیرخانه استان تهران مسئولیت گزینش حراست و حقوقی و …..دارند )
اساتید با تجربه رو بازخرید و بازنشسته و اخراج میکنند تا دوستان و رفقای خود را استخدام هیات علمی دانشگاه آزاد کنند!!!

شیرازی
میهمان
شیرازی
20 مهر ، 1402

من هم شانزده سال سابقه تدریس دارم ومصاحبه علمی شدیم و خیلی خوب بود ولی درس ها را آزمون گرفتند و گفتند نیازی به این رشته نداریم

ورمزیار
میهمان
ورمزیار
20 مهر ، 1402

تهران مرکز متاسفانه دقیقا همینطور شده ، بدون اطلاع قبلی یهو ی عده افراد بی سواد رو داره میاره قاطی اساتید ، همش باند بازی متاسفانه

مهمان
میهمان
مهمان
20 مهر ، 1402

من بودم اصلا پول نمیدن نوعی بیگاری هست ..ولی چون شما دانشجو دکتری هستی برا یادگیری خوب هست

جعفریان
میهمان
جعفریان
30 شهریور ، 1402

تا کی این بخشنامه های الکی و بی منطق قراره ابلاغ بشه؟؟ چند ترم هست حق التدریس ها حقوق نگرفتن! بیمه ندارن! امنیت شغلی ندارن!! هیات علمی وابسته یعنی چی دیگه؟؟ یه سری استاد داغون گذاشتن واسه مصاحبه که سرشار هستن از عقده حقارت! اینهمه حق التدریس با مدرک دکترا و با سابقه رو بذاره کنار که هیات علمی وابسته بگیره؟؟؟؟ دستیار آموزش دیگه چه مسخره بازیه؟! دانشجوی دکترا مگه می تونه کارآیی داشته باشه؟؟ تجربه داره مگه؟؟ به اونایی که مدرک دکترا دارن کلاسهای لیسانس میدن ! اونوقت این دانشجوهای دکترا میخوان چی درس بدند؟؟ اینهمه فشار به اعصاب جوان ها نیارین! 🤬🤬

هاشمی
میهمان
هاشمی
23 شهریور ، 1402

با سلام در قانون بودجه سال 1401، تبصره 12 بنده 5 صفحه ی 72، سقف معافیت ماهانه 5.6 میلیون تومان ذکر شده است در حالی که هر مدرس حق التدریس مدعو (آزاد) دانشگاه فنی و حرفه ای در عالی ترین شرایط که معمولا محقق نمی شود (تدریس درس تئوری تا سقف مجاز تدریس به مدت یک روز و نیم معادل 16 ساعت در هفته) با مدرک دکتری حدود 2.5 میلیون تومان و با مدرک ارشد حدود 1.7 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت که این مبالغ حتی چند برابر کمتر از سقف معافیت مالیاتی است که قانون تعیین کرده است اما از ایشان 10 درصد مالیات کسر می شود! در عمل به این صورت است که یک مدرس حق التدریس ماهی 800 هزار تومان دریافت می کند و 10 درصد آن معادل 80 هزار تومان، مالیات پرداخت می کند! خواهش مند است رسیدگی عاجل و فوری بفرمایید.

lilian
میهمان
lilian
22 شهریور ، 1402

از سال 1398 تا 1401، در متن قانون بودجه ابلاغی، تبصره 12، (بند ب در بودجه سال 1401، بند ه در بودجه سال 1400، بند ه در بودجه سال 1399 و بند ک در بودجه سال 1398) صریحا ذکر شده است که “کلیه پرداخت‌ های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق ‌التدریس، حق ‌الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش شوراهای حل اختلاف، هزینه اجتناب ‌ناپذیر محسوب می ‌شود و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.” اما این اتفاق تا اکنون که 2 مهر 1401 است نه در دانشگاه فنی و حرفه ای و نه در دانشگاه های دیگر نیافته است!

صادق
میهمان
صادق
22 شهریور ، 1402

ماامنیت شغلی نداریم و ضمن تمام مشکلات یک حق التدریس من جمله حقوق فوق العاده پایین هرروز باید منتظر این باشیم که فردا دانشگاه مدرس بخواهد یا نه

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
10 تیر ، 1402

”این سایت واقعا پیشرو در رشد و توسعه داوطلبان دکتری هست“
من از این سایت خیلی خوشم اومد.
تیم کارشناسان فنی و مجربی دارند.

امیر رستمی
میهمان
امیر رستمی
8 تیر ، 1402

عالی عالی عالی هیچ حرفی واسه گفتن ندارم کارتون عالیه انشاالله همیشه انقد دقیق و سریع باشید به امید خدا🌹❤

21
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x