کد خبر: 54994

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/06

دکتری آموزش محور مفهومی ندارد

منابع آزمون دکتری

دکتری آموزش محور

دکتری آموزش محور مفهومی ندارد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دکتری آموزش محور مفهومی ندارد و طرح این مباحث با ادبیات دانشگاه سازگار نیست.

دکتری شاهرگ علمی کشور و یا به عبارتی بالاترین مقطع دانشگاهی ایران است. اگر کمی در خصوص معنی لغوی کلمه دکتری کنکاش کنیم و سعی کنیم یک معادل فارسی برای آن بیابیم؛ می‌توانیم دکتری را به عنوان یک مقام اجتهاد معرفی کنیم. این مقام به افرادی تعلق می‌گیرد که در یک رشته به بار علمی بالایی دست می‌یابند. به هر حال رسیدن به مقام دکتری مستلزم عبور کردن از مراحل و فرایندهایی است که به طبقات و سطوح مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. اینکه در هر مرحله چخبر است و از داوطبان چه عملکردهایی خواسته می‌شود، مواردی هستند که در این مقاله پیگیر آن‌ها خواهیم بود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با «اجرای شیوه آموزش محور تنها راه پیشگیری از تخلفات علمی، پایان‌نامه‌ای» گفت: اجرای شیوه آموزش محور تنها راه پیشگیری از تخلفات پایان‌نامه‌ای نیست(تفاوت دکتری پژوهش محور با دکتری آموزش محور).

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

وی ادامه داد: شیوه آموزش محور برای دانشجویان مقطع دکتری مفهومی ندارد.

سلیمی تاکید کرد: دانشجویان دکتری باید به سراغ پژوهش و تحقیق بروند و به دنبال حل یک معزل در کشور باشند و چالشی را از سر راه مردم بردارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مباحثی که در رابطه با اجرای شیوه آموزش محور تنها راه پیشگیری از تخلفات علمی،‌ پایان‌نامه‌ای و دفاع از رساله بدون مقاله مطرح می‌شود با ادبیات دانشگاه سازگاری ندارد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x