کد خبر: 68822

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/09

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استادمحور دانشگاه الزهرا سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

منابع آزمون دکتری

دکتری بدون آزمون استادمحور دانشگاه الزهرا

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استادمحور دانشگاه الزهرا سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به اطلاع دانشجویان گرامی می‌رساند دانشگاه الزهرا(س) مطابق آیین‌نامه پذیرش استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور مبتنی بر رفع نیاز های کشور برای سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد.

رشته و طرح مورد پذیرش دکتری بدون آزمون استادمحور دانشگاه الزهرا سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

رشتهعنوان طرحاستاد میزبانمرتبه علمیظرفیت

حسابداری

مبانی قانونی و مقرراتی گزارشگری پایداری در ایران

دکتر علی رحمانی (صفحه شخصی)استاد1 نفر

تاریخ ثبت نام : ۰۱/۰۵/۱۴۰۲ لغایت ۱۵/۰۵/۱۴۰۲

برای کسب اطلاعات بیشتراز شرایط ثبت‌نام دکتری بدون آزمون استادمحور دانشگاه الزهرا به سایت اداره استعداد درخشان مراجعه فرمائید.

تعریف شیوه‌های پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ۱۴۰۲

🔴 شیوه آموزشی – پژوهشی: شیوه آموزشی – پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان نامه است. این شیوه تا سال ۱۳۸۹ تنها شیوه آموزشی در ایران بوده و پذیرش دانشجو در همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می‌گرفت.
🔴 شیوه پژوهش محور: مقطع دکتری تخصصی است که با محوریت پژوهش و مشتمل بر دریافت واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می‌شود.
برگزاری مقطع دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه‌های نظارت بر آن توسط کارفرما تأمین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته می‌شود) با کارفرمای مشخص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یک قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه / مؤسسه واگذار کرده و تأمین همه هزینه‌های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است) را تقبل می‌کند.
🔴 شیوه استاد محور: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مرتبه استاد و دانشیار که حداقل دارای یکی از عناوین استاد نمونه کشوری، سرآمد آموزشی کشوری، دانشمندان یک درصد و دو درصد جهانی یا یک درصد اعلام شده توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برگزیده جشنواره‌های ملی و بین المللی از قبیل فارابی، خوارزمی، رازی و نظایر آن باشند، می‌توانند حداکثر به میزان ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش اعلام شده به صورت مازاد بر ظرفیت، نسبت به پذیرش دانشجو به شیوه استاد محور اقدام کنند.(۳۷ دانشگاه برای حضور در طرح استاد محور دوره دکتری ثبت نام کردند)
داوطلبان در صورت کسب حدنصاب تعیین شده و معرفی برای انجام مرحله دوم آزمون، در هنگام انجام مصاحبه تخصصی در صورت اعلام پذیرش به شیوه استاد محور توسط دانشگاه می‌توانند نسبت به انتخاب استاد راهنما اقدام کنند.(فراخوان پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه بوعلی سینا برای سال 1402)
پذیرش به شیوه استاد محور پس از طی مراحل و فرایندهای مربوطه و براساس اولویت انتخابی داوطلبان، توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.(پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه رازی کرمانشاه 1402)

چند نکته:

منظور از کدرشته محلهای پژوهش محور رشته محل‌هایی از موسسات هستند که دارای طرح پژوهشی تقاضا محور است و در زمان انتخاب رشته عناوین آنها در این دفترچه درج شده است.
منظور از «طرح واره»، طرح اولیه رساله داوطلبان رشته محل‌های پژوهش محور است که در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور که از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری بصورت مکتوب ارائه می‌شود.
عنوان یا عناوین طرح پژوهشی مربوط به هر یک از کدرشته محل‌های پژوهش محور به منظور تهیه «طرح واره» توسط داوطلبان از طریق سایت مؤسسات پذیرنده اعلام خواهد شد.
طول مدت دوره در هر دو شیوه حداکثر ۵ سال است. در موارد استثنایی افزایش طول مدت دوره با تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجاز است و همچنین انتقال، تغییر رشته و مهمان در هر دو شیوه ممنوع است.
 
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری
مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳
 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرنوش عطرافشان
میهمان
فرنوش عطرافشان
6 دی ، 1402

از نظر رفت و آمد من راحت بودم، با اتوبوس بی آر تی و تاکسی به دانشگاه می‌رفتم. دانشگاه در ده ونک واقع شده و اجرای کلاس‌ها در داخل دانشگاه بود.

Hejazi
میهمان
Hejazi
4 مرداد ، 1402

I love your website

محترم
میهمان
محترم
2 مرداد ، 1402

سلام
برای تهیه طرح واره مشاوره دارید ؟
سایت به روزی است مرسی پایگاه خبری ازمون دکتری
دستتون درد نکنه

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
2 مرداد ، 1402

شما بهترین سرویس رو ارائه دادید. به صورت انلاین پاسخگو بودید

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x