کد خبر: 68747

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/12

۳۷ دانشگاه برای حضور در طرح استاد محور دوره دکتری ثبت نام کردند

منابع آزمون دکتری

طرح استاد محور دوره دکتری

۳۷ دانشگاه برای حضور در طرح استاد محور دوره دکتری ثبت نام کردند

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سید احمد فاضل‌زاده اظهارداشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، برنامه تحول علم و آموزش عالی و بر اساس برنامه‌های راهبردی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر لزوم پاسخگو بودن دانشگاه به نیاز‌ها و مسائل جامعه و اصلاح نظام پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی با محوریت استادان و اعطای حق انتخاب استادان برتر به داوطلبان مستعد متقاضی تحصیل در دوره‌های دکتری، شیوه‌نامه پذیرش دانشجویان دوره‌های دکتری به روش استاد محور تدوین شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، داوطلبان متقاضی دوره‌های دکتری تخصصی براساس امتیازات علمی کسب کرده در مراحل اول و دوم آزمون دکتری تخصصی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، برای انتخاب استاد راهنمای رساله دوره دکتری از اولویت حق انتخاب برخوردار می‌شوند.

فاضل زاده اضافه کرد: به همین منظور، تمام اعضای هیئت علمی مشمول این شیوه‌نامه در هنگام انتخاب رشته داوطلبان دوره‌های دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته کد اختصاصی می‌گیرند تا داوطلبان بتوانند استادان راهنمای مورد علاقه خود را براساس اولویت انتخاب کنند.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام عنوان کرد: تا کنون از میان 37 دانشگاه کشور، اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با 157، دانشگاه صنعتی اصفهان با 44، دانشگاه شیراز با 39، دانشگاه شهید بهشتی با 36و دانشگاه اصفهان با 23 نفر بیش‌ترین درخواست ثبت پارسا (پایان نامه‌ها و رساله) در درگاه استاد محوری در این طرح را داشته‌اند.

اگهی پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بدون آزمون استعداد درخشان

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

وی افزود: به طور کلی، تاکنون درخواست‌های ثبت پارسا از سوی 413 عضو هیئت علمی برای 560 نیاز در سامانه بوده است.

فاضل زاده گفت: با توجه به اینکه هدف از این آییننامه حل مسائل کشور است، موضوع انتخاب شده باید از سوی دبیرخانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها به عنوان مساله حل نشده تایید و ظرفیت تعریف پارسا استادمحور برای آن مساله اعلام شود.

وی افزود: استاد محوری یک طرح نوین برای کاربردی نمودن پارسا‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رفع مشکلات جامعه است و با توجه به رسالت نظام ایده‌ها و نیاز‌ها در برای سوق دادن این پایان نامه و رساله‌ها به سوی نیاز‌های کشور، در این شیوه استاد پذیرنده طرحی را برای رفع نیاز‌های پژوهشی و فناوری جامعه از سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها انتخاب و با کمک دانشجویان موفق و برتر اقدام به انجام آن میکند.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اضافه کرد: در واقع در طرح استاد محوری، اگر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها طرح و ایده‌هایی داشته باشند که نیاز‌ها و مشکلات جامعه را رفع کند، می‌توانند درخواست ثبت پارسا در راستای نیاز مربوطه را در سامانه ثبت نمایند. در صورتی که نیاز مربوطه در سامانه وجود نداشته باشد، امکان تعریف نیاز با شرط‌های ذکر شده در شیوه نامه اجرایی وجود دارد.

وی اظهار کرد: طرح استاد محور دوره دکتری از آنجا که توسط متخصصین و پژوهشگران کشور انجام می‌شود؛ قطعا” تاثیر بسزایی در رفع نیاز‌ها و رشد جامعه و خودکفایی کشور دارد.

فاضل زاده افزود: به منظور ایجاد انگیزه در اعضای هیات علمی برای تعریف پارسا‌های کاربردی، در آیین نامه‌های ارتقا، پایه‌های تشویقی و پژوهانه امتیاز‌های ویژه در نظر گرفته شده است و دستورالعمل نحوه اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی که 60 پایه تشویقی را شامل می‌شود.

به گفته او بر اساس بند یک ماده پنج این دستور العمل، به راهنمایی چهار سهم کامل رساله دکتری تخصصی (دفاع شده) و یا هشت سهم کامل پایان نامه نیاز محور کارشناسی ارشد (دفاع شده) بر اساس نیاز‌های مندرج در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) و با تایید معاونت پژوهشی و فناوری موسسه یک پایه (حداکثر سه پایه تشویقی) تعلق می‌گیرد.

فراخوان جذب محقق دوره‌ پسا دکتری در دانشگاه گیلان

 

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیانا
میهمان
لیانا
31 تیر ، 1402

شما بهترین هستید
خدا بهتون سلامتی دهید ، من با کمک شما قبول شدم

Sarah
میهمان
Sarah
28 تیر ، 1402

Everything was great. The customer service was very understanding and helpful. Totally satisfied

نسترن
میهمان
نسترن
28 تیر ، 1402

نحوه برخورد با مشتری، پیگیری مداوم و در کل خدمات ارایه شده بسیار راضی هستم.

Soraya
میهمان
Soraya
28 تیر ، 1402

Thank you so much for your hard work

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
28 تیر ، 1402

از خدمات شما سپاسگزارم.

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x