کد خبر: 67183

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/12

فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان 1402

منابع آزمون دکتری

دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان

فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه شهید باهنر کرمان در نظر دارد بر اساس آیین نامه پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان) وزارت عتف از طریق ارزیابی سوابق علمی، پژوهشی و انجام مصاحبه از متقاضیان واجد شرایط برای سال تحصیلی 1403-1402 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری نماید.
(پذیرش در رشته هایی صورت میگیرد که در دفترچه کنکور دکتری سال 1403-1402 در دوره روزانه اعلام ظرفیت شده باشد.)

الف- شرایط عمومی:

1 -اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
2 -تعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران
3 -نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح
4-دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های دولتی معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاه های داخل کشور
تبصره: دفاع از پایان نامه و دانش آموختگی در دوره ی کارشناسی ارشد تا 31 شهریورماه 1402 ( قبل از شروع دوره ی دکتری) الزامی است.

ب- شرایط اختصاصی:

1 -دارا بودن میانگین کل 16 یا بالاتر در مقطع کارشناسی و یا جزء 10 درصد اول هم ورودی رشته خود در دانشگاه محل تحصیل
2 -دارا بودن میانگین کل 17 یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و یا جزء 10 درصد اول هم ورودی رشته خود در دانشگاه محل تحصیل
3 -از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، بیش از دو سال نگذشته باشد.

4 -دارا بودن حداقل یکی از شرایط زیر:
الف . حداقل یک مقاله علمی – پژوهشی معتبر مرتبط یا مستخرج از پایان نامه (در صورت مستخرج بودن از پایان نامه، داده های حاصل از آن به تایید استاد راهنمای اصلی داوطلب برسد).
ب . حداقل یک ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران.
ج . ارائه گواهی برگزیدگی در حداقل یک جشنواره علمی معتبر مورد تایید مراجع ذی صلاح (فارابی، خوارزمی، رازی و ابن سینا).
5 -کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق با جداول ارزشیابی پیوست در اطلاعیه (جداول)

به پذیرفته شدگان دارای رزومه علمی قوی، مطابق “دستورالعمل ارائه تسهیلات توانمندسازی به دانشجویان دوره دکتری تخصصی (طرح صبا)”، تسهیلات ویژه حمایتی اعطا می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه شود. https://talent.uk.ac.ir

د- نحوه ثبت نام و ارسال مدارک:

1-قراردادن تمامی مدارک مورد نیاز و فرم ثبت نام در فایل فشرده zip که به نام متقاضی ذخیره شده باشد.
2-ثبت نام اینترنتی (ارسال مدارک و پرداخت مبلغ 1.600.000 ریال هزینه ثبت نام)
3-مهلت ثبت نام و ارسال مدارک حداکثر تا 31 اردیبهشت ماه سال 1402 خواهد بود.
4-به مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از مهلت مقرر، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
5-افرادی که حد نصاب اولیه را کسب نمایند طی اطلاعیه های بعدی جهت مصاحبه معرفی خواهند شد.
6-زمان برگزاری مصاحبه افرادی که حد نصاب اولیه را کسب نمایند در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.
داوطلبان لازم است کلیه مدارک لازم را از طریق سایت گروه هدایت استعدادهای درخشان ارسال نمایند.
تبصره 1 :منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله است. مقالات ارائه شده طبق آیین نامه ارتقاء اعضا هیات علمی مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده، مرتبط یا مستخرج از پایان نامه باشد. منظور از مرتبط بودن، هم موضوع بودن مقاله با پایان نامه و منظور از مستخرج بودن، وجود داده های مقاله عیناً در پایان نامه است.
تبصره 2 :دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری تا قبل از امتحان جامع، فرصت خواهد داشت که مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.
7 -هرگونه ثبت اختراع باید مورد تأیید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.
8 -برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تأیید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.
9 -برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تأیید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.
10 -در مورد مقاله، اختراع یا برگزیدگی موضوع ماده 4 شرایط اختصاصی، داوطلب باید نفر اول باشد یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیئت علمی ذکر شود.
11 -سهم متقاضی از امتیاز فعالیتهای مشترک مطابق با آیین نامه ارتقا خواهد بود. سهم استاد راهنما و مشاور در نویسندگان مقاله مستخرج از پایان نامه متقاضی محسوب نمیشود.

ه- نکات مهم:

1-هرگونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی https://talent.uk.ac.ir صورت میپذیرد لذا به داوطلبان توصیه میشود به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هرگونه نکته لازم، اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت گروه استعدادهای درخشان بطور منظم پیگیری نمایید.
2 -دانش آموختگان دانشگاه های آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پیام نور، جامع علمی- کاربردی و همچنین دانش آموختگان دوره های مجازی، نیمه حضوری، بین الملل، پردیس بین الملل و پردیس خودگردان، مجاز به ورود بدون آزمون به دوره دکتری نمیباشند.
3 -اتباع غیرایرانی “مقیم ایران” ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1401-1400 و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات آئینن امه بهره مند شوند.
4-متقاضی باید حد نصاب لازم را در یکی از آزمونهای زبان (مطابق با جدول شماره 4) تا قبل از آزمون جامع ارائه نماید (گواهی زبان فقط تا دوسال معتبر است).

5 – پذیرش در رشته های مرتبط به رشته کارشناسی ارشد براساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان پذیر است.
6 -داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی، 9 نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته، 5 نیمسال تصویب شده اند، امتیازات لازم را مطابق با جدول شماره 2 اخذ خواهند نمود.
7 -در صورت انصراف فرد پذیرفته شده و عدم وجود متقاضی دیگری که شرایط لازم را کسب نکرده باشد، جایگزینی پذیرش نخواهد شد.
8 -تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.
9 -مدارک داوطلبان دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان و هزینه پرداختی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد لذا به داوطلبان توصیه میشود با دقت لازم، مفاد آگهی را، مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.
10 -ارائه یک نسخه از پایان نامه و نسخه کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.
11 -دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلب از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری نخواهد بود.
12 -با توجه به این که ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، داوطلبان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.
13 -افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، میتوانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.
14 -با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته/گرایشهای مشمول پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی 1403-1402 وجود دارد، لذا حذف رشته/گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچگونه حقی برای وی ایجاد نمینماید.
15 -دارا بودن حداقل شرایط عمومی و اختصاصی مذکور به هیچ عنوان به منزله پذیرش نهایی داوطلب نیست و پذیرش نهایی منوط به انجام مصاحبه و پذیرش در گروه مربوطه و در نهایت تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. بنابراین به داوطلبان توصیه می شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی ورود به دوره ی دکتری تخصصی را نیز دنبال نمایند.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه باهنر کرمان 1402

و- فرآیند اجرا:

1 -پس از امتیازدهی به کلیه امتیازات آموزشی و پژوهشی داوطلب بر اساس جداول شماره 1 ،2 و 4 که توسط کمیته علمی رشته ذیربط صورت میگیرد، فقط از داوطلبانی که مجموع امتیازات آنها 30 و یا بیشتر باشد، برای مصاحبه علمی دعوت به عمل خواهد آمد.
تبصره 1 :اسامی واجدین شرایط برای شرکت در مصاحبه علمی در زمان مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
2 -امتیاز مصاحبه علمی حداکثر 30 امتیاز است.
3 -داوطلبانی که حداقل 60 امتیاز از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره 1 و 2و 3 کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت بررسی مجدد، قرار خواهند گرفت.
4 -پس از بررسی مجدد، اسامی پذیرفته شدگان غیرقطعی و مشروط در موعد مقرر، از طریق نشانی اینترنتی https://talent.uk.ac.ir اعلام خواهد شد.
5-پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و هیأت مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

مدارکی که لازم است متقاضی دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان آنها را در یک فایل zip قرار داده و هنگام ثبت نام اینترنتی آپلود و ارسال نماید و در زمان مصاحبه اصل آنها را به همراه داشته باشد.
🌏 دریافت فرم word تقاضای ضمیمه و تکمیل آن به صورت تایپ شده
🌏 یک نسخه تصویر شناسنامه و کارت ملی
🌏 عکس جدید اسکن شده
🌏 تصویر مدرک نمایانگر مدرک نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور
🌏 تصویر گواهینامه و ریزنمرات تأیید شده در دوره کارشناسی ارشد که نمره پایان نامه حتماً در آن درج شده باشد (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب و با احتساب نمره پایان نامه باید به تفکیک ارائه شود).

🌏 گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی دانشجویان شاغل به تحصیل ارشد تا تاریخ 31 شهریور 1402
🌏 گواهی مبنی بر قرار گرفتن رتبه کارشناسی ارشد متقاضی در بین 10 درصد اول هم ورودی رشته خود در دانشگاه محل تحصیل، به تایید آموزش دانشگاه مربوطه برای آن دسته از متقاضیانی که معدل کارشناسی ارشد آنها زیر 17 است.
🌏 تصویر گواهی نامه و ریزنمرات تایید شده در دوره کارشناسی
🌏 گواهی مبنی بر قرار گرفتن رتبه کارشناسی متقاضی در بین 10 درصد اول هم ورودی رشته خود در دانشگاه محل تحصیل، به تایید آموزش دانشگاه مربوطه برای آن دسته از متقاضیانی که معدل کارشناسی آنها زیر 16 است.
🌏 معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی برای دانشجویان المپیادی در مقطع کارشناسی ارشد
🌏 معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره معتبر علمی (خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا) برای برگزیدگان جشنواره ها در مقطع کارشناسی ارشد
🌏 تصویر کامل کلیه مقالات علمی ترویجی، علمی پژوهشی، ISC, ISI ،که منتشر شده باشد (در صورت انتشار مقاله، تصویر جلد مجله حتماً ضمیمه شود)
🌏 گواهی اعتبار درجه علمی – ترویجی ، علمی – پژوهشی ، ISI ،ISC ،مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.

🌏 تصویر کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانسها، کلیه تألیفات، کتب و فعالیتهای پژوهشی داوطلب
🌏 گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه کامل مقاله نیز ضمیمه شود).
🌏 در صورت مستخرج بودن مقاله از پایان نامه، گواهی استاد راهنمای اول مبنی بر استخراج مقاله از پایان نامه ضمیمه شود.
🌏 توصیه نامه از استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد.
🌏 در صورتی که داوطلب متقاضی دو رشته/گرایش است ملزم به دو مرتبه ثبت نام اینترنتی جداگانه و تکمیل دو پروندۀ مجزا حاوی کلیه مدارک لازم خواهد بود.

در صورت بروز هر گونه مشکل در انجام فرایند ثبت نام، با پست الکترونیک talent@uk.ac.ir مکاتبه نمایید. همچنین دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید باهنر کرمان آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی با شماره تلفن مستقیم 33257516-034 و داخلی 3116 است.

فرم ثبت نام (فایل word)

ثبت نام اینترنتی (الزامی)

جهت ثبت نام اینترنتی دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان اینجا را کلیک نمایید

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x