کد خبر: 67796

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/14

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه یاسوج سال تحصیلی 1403-1402

منابع آزمون دکتری

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه یاسوج سال تحصیلی 1403-1402

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه یاسوج سال تحصیلی 1403-1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه یاسوج در راستای اجرای آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر از میان دانشجویان یا فارغ التحصیلان ممتاز کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاه های معتبر و برطبق موارد مندرج در این اطلاعیه در قالب ظرفیت، برای سال 1403-1402 در مقطع دکتری رشته های لیست پیوست بدون آزمون پذیرش می‌نماید. لازم به ذکر است مصاحبه داوطلبان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری همزمان با مصاحبه داوطلبان با آزمون  صورت می‌پذیرد.

دانشجویان یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد واجد شرایط دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاه های معتبر سراسر کشور می توانند مدارک  را حداکثر تا تاریخ 1402/03/31 ،با پست پیشتاز به آدرس زیر ارسال نمایند.

ایران – کهگیلویه و بویراحمد – یاسوج خیابان دانشجو، دانشگاه یاسوج
تلفن تماس :
31000-074
نمابر :
31009000-074
ایمیل :info@yu.ac.ir

تاریخ و نحوه ی ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه یاسوج

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه یاسوج

ماده ۱: دانشگاه اختیار دارد حداکثر معادل بیست درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی-پژوهشی دوره روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل و مورد تأیید وزارت (یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا پایان شهریور ماه سال درخواست پذیرش، دانش آموخته شوند) را به صورت مازاد بر ظرفیت، با رعایت شرایط زیر، پذیرش کند:

۱-۱- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

۲-۱- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست.

۳-۱- داشتن میانگین کل ۱۶و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره‌های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)

تبصره ۱: شرط داشتن میانگین کل نمرات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه های صنعتی و جامع مستقر در مراکز استانها به ترتیب ۱۵و ۱۶می باشد.

تبصره ۲: دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی-غیرانتفاعی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعدادهای درخشان در دوره دکتری نیستند.

تبصره ۳: پذیرش دانش آموختگان حائز شرایط این آیین نامه بدون پرداخت شهریه تحصیلی است.

۴-۱- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE (یا معادل آن در سایر آزمون‌ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت)(بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری)

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه کردستان برای سال تحصیلی 1404-1403

۵-۱- نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف‌های جداول ارزشیابی، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.

ماده ۲: لازم به ذکر است که اسامی پذیرفته شدگان همراه با جدول تکمیل شده ارزشیابی برای هریک از داوطلبان، برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال می‌شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

تبصره ۲: لازم به ذکر است که دانشگاه یاسوج در خصوص پذیرش قطعی دانشجویان دکتری با توجه به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های رشته و گرایش‌های دوره دکتری خود تصمیم گیری خواهد کرد و هیچ گونه الزامی به پذیرش دانشجوی دکتری از این طریق در تمام رشته گرایش‌های دوره دکتری خود ندارد.

ماده ۳: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

ماده ۴: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه، مجاز نیست.

تذکر بسیار مهم: از آنجا که احراز شرط ۲-۱بعد از انجام مصاحبه امکان‌پذیر است و با توجه به جداول ارزشیابی، دانشجویانی می‌توانند در مصاحبه شرکت نمایند که حداقل ۳۰ امتیاز از مجموع امتیاز‌های بخش‌های پژوهشی و آموزشی کسب نمایند. لذا با توجه به نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی و آموزشی که به پیوست این اطلاعیه آمده است، تنها داوطلبانی که این حداقل امتیاز را کسب می‌نمایند مدارک جهت شرکت در مصاحبه ارسال نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x