کد خبر: 66465

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/09

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه سال 1402

منابع آزمون دکتری

دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه سال 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه رازی کرمانشاه در اجرای ابلاغیۀ وزارت علوم تحقیقات و فناوری به شمارۀ 2/307862مورّخ  1401/10/17 آیین نامۀ ارائۀ تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر ، آیین نامه پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان) ، از بین برگزیدگان علمی دانشگاه رازی و سایر دانشگاه ها که واجد شرایط عمومی و اختصاصی زیر هستند، در مقطع دکتری تخصصی برای نیمسال اوّل سال تحصیلی 1402- 1403دانشجو میپذیرد. متقاضیان می توانند مدارک خود را تا پایان وقت اداری بیستم اردیبهشت ماه 1402 از طریق سامانه گلستان دانشگاه رازی به آدرس https://golestan.razi.ac.ir بارگذاری نمایند. (نتایج پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی کرمانشاه سال 1402)

رشته های دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه سال 1402

رشته های دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه سال 1402

شرایط داوطلبان:

الف – شرایط عمومی:

1 -اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
2 -متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران.
3 -نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح.

ب – شرایط اختصاصی:

1 -دارابودن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشتۀ مورد تقاضا و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاه های داخل کشور
2 -دارا بودن میانگین کل معدل 16 یا بالاتر در مقطع کارشناسی (یا معدل همترازشده طبق همترازی سامانۀ سازمان سنجش)
3 -دارا بودن میانگین کل معدل 17 یا بالاتر بدون احتساب نمرۀ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد (یا معدل همترازشده طبق همترازی سامانۀ سازمان سنجش)
4 -بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.
5 -قبولی در مصاحبۀ گروه مربوطه.

اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه 1402

6 -متقاضی باید حداکثر تا تاریخ 1402/06/31 دانش آموخته شود.
7 -کسب حداقل 7 امتیاز از بند 1 -1 جدول شمارۀ 1(داشتن یک مقاله علمی پژوهشی یا ISI مرتبط با پایان نامه که دارای گواهی پذیرش باشد الزامی است)
تبصرۀ 1 : پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشتۀ تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.
تبصرۀ 2 : لازم به ذکر است دانش آموختگان دانشگاه های دولتی و سایر زیر نظام های آموزش عالی اعم از پیام نور ، غیرانتفاعی، آزاد، جامع علمی کاربردی و دوره های تحصیلی مجازی و پردیسهای بین الملل (خودگردان) و .. می توانند در فراخوان شرکت و درخواست خود را ارائه نمایند.
توجه: شرکت در فراخوان و ارائۀ درخواست به معنی پذیرش نیست و حقی برای داوطلب ایجاد نمی کند.

ج – نحوۀ ارائۀ مقالات یا فعالیتهای علمی برگزیده:

1 -مقالات ارائه شده طبق جدول شمارۀ 1 درصورتی ارزیابی خواهد شد که یا چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد. (داشتن یک مقاله مرتبط با پایان نامه الزامی و مطابق جدول شماره یک امتیازدهی می شود و سایر مقالات مرتبط با رشته، مطابق آئین نامه ارتقاء امتیاز دهی می شوند.)
تبصره: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله است.
2 -هرگونه ثبت اختراع باید مورد تأیید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.
3 -برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی یا ابن سینا) باید تأیید دبیرخانۀ جشنواره را کسب و ارائه نمایند.
4 -برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی (رتبه های اول تا پانزدهم کشوری) باید تأیید دبیرخانۀ المپیاد را کسب و ارائه نمایند.
5 -مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد یا نام وی بلافاصله بعد از نام استاد راهنما یا مشاور ذکر شود ( نام دانشجو باید اولین نویسنده در لیست دانشجویان باشد) و یا مخترع اصلی اختراع باشد در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

تذکر: پذیرش داوطلبان حائز شرایط این آیین نامه، بدون پرداخت شهریه تحصیلی است؛ بنابراین داوطلبانی که از این طریق پذیرفته میشوند، در صورت انصراف از تحصیل، ملزم به پرداخت هزینه های آموزش رایگان خواهند بود.

پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

د- ظرفیت پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه :

1 -دانشگاه اختیار دارد حداکثر 20 %ظرفیت پذیرش با آزمون شیوۀ آموزشی – پژوهشی دورۀ روزانۀ دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت به صورت مازاد برظرفیت، پذیرش نماید.
2 -ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است.

ه- نکات مهم:

1 -هرگونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.razi.ac.ir (قسمت اطلاعیه ها) صورت میپذیرد؛ لذا به داوطلبان توصیه میشود به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هرگونه نکتۀ لازم، اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه به طور منظم پیگیری نمایند.
2 -دانش آموختگان حداکثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل میتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به مقطع دکتری برخوردار شوند؛ بنابراین داوطلبان توجه داشته باشند در زمان ثبت نام در فراخوان، از تاریخ فراغت از تحصیل آنها، بیشتر از دو سال نگذشته باشد.
3 -اتباع غیر ایرانی “مقیم ایران” ورودی کارشناسی ارشد سال 1400 و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند.
4 -دانش آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجۀ عالی یا بسیار خوب موفق به کسب امتیازات مربوطه، مطابق با جدول شمارۀ 1 خواهند شد.
5 -سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیازدهی، مطابق با جدول شمارۀ 2 ، در مقطع کارشناسی 8 نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد تا 5 نیمسال دارای امتیاز خواهد بود. در غیر این صورت امتیازی تعلق نمیگیرد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

تبصرۀ 1 : داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبۀ شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی ، 9 نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته ، 5 نیمسال تصویب شده اند، امتیازت لازم را مطابق با جدول شمارۀ 2 اخذ خواهند نمود.
6 -تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
7 -مدارک داوطلبان و وجه دریافتی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد؛ لذا به داوطلبان توصیه میشود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط درصورت دارابودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.
8 -ارائۀ یک نسخه از پایان نامه برای دانش آموختگان (غیر دانش آموختگان باید 1 نسخه از پروپوزال مصوب را ارائه کنند) و نیز نسخۀ اصل کلیۀ مقالات، کتابها، تألیفات و سایر فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی دواطلب در زمان مصاحبه الزامی است.
9 -دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت مقطع دکتری خود نخواهد بود.
10 -با توجه به اینکه ادامۀ تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامۀ تحصیل کسب نمایند.
11 -افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد خود از سهمیۀ بدون آزمون استفاده کرده اند، میتوانند از این سهمیه در مقطع دکتری نیز استفاده نمایند.

نتایج پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی کرمانشاه سال 1402

و – فرآیند اجرا:

1 -پس از بررسی مدارک (الکترونیکی) توسط دفتر استعدادهای درخشان، مراتب جهت ارزیابی علمی به گروه های آموزشی مربوطه ارجاع خواهد شد و پس از امتیازدهی به کلیه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی داوطلب براساس جداول شماره 1 ،2 ،3 ،توسط کمیتۀ علمی رشتۀ ذیربط، داوطلبان حائز شرایط (طبق نظر گروه آموزشی مربوطه) به مصاحبه دعوت میشوند. لازم به ذکر است دعوت به مصاحبه به معنی پذیرش نیست و حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.
2 -اسامی واجدان شرایط برای شرکت در مصاحبۀ علمی و تاریخ و محل برگزاری مصاحبه در زمان مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
3 -داوطلبانی که حداقل 60 امتیاز از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره 1 و 2 و 3 کسب نمایند ، به ترتیب امتیاز در اولویت قرار خواهند گرفت.
4 -پس از بررسی نهایی، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.
5 -پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و هیأت مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

ز – مدارک لازم دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه رازی کرمانشاه :

کلیۀ مدارک باید در سامانه گلستان به آدرس https://golestan.razi.ac.ir بارگذاری شود.
⭐⭐ فرم تکمیل شدۀ تقاضا (فرمهای 1،2 ،3 ، فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما) به طور دقیق و خوانا (دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاه رازی نیازی به تکمیل فرم شماره 2 ندارند) فرمها حتماً باید تایپ و سپس در سامانۀ گلستان بارگذاری شوند.
⭐⭐ تصویر شناسنامه (فقط صفحه اول و در صورت داشتن توضیحات، تصویر تمام صفحات الزامی است) و تصویر کارت ملی
⭐⭐ تصویر گواهینامه و ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد که نمرۀ پایان نامه حتماً در آن درج شده باشد. معدل مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب نمرۀ پایان نامه و ذکر نمرۀ پایان نامه(در صورت دفاع) باید ارائه شود. (ارائۀ نمرۀ پایان نامه برای دانشجویان سال آخر که تا 1402/06/31 دانش آموخته میشوند، الزامی نیست).
⭐⭐ تصویر گواهینامه و ریزنمرات مقطع کارشناسی
⭐⭐ معرفی نامه از دبیرخانۀ المپیاد دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد (برای دانشجویان المپیادی)
⭐⭐ معرفی نامه از دبیرخانۀ جشنواره های معتبر علمی (خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا برای برگزیدگان جشنواره ها در مقطع کارشناسی ارشد)
⭐⭐ تصویر کامل کلیۀ مقالات علمی ترویجی ، علمی پژوهشی، ISI ، ISC که منتشر شده باشد (در صورت انتشار مقاله، تصویر جلد مجله حتماً ضمیمه شود)
⭐⭐ تصویر کلیۀ مقالات ارائه شده در همایشها، تألیفات، کتابها و فعالیتهای پژوهشی داوطلب
⭐⭐ گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخۀ کامل مقاله نیز ضمیمه شود)
⭐⭐ تصویر جلد مجله که در آن اعتبار و درجۀ علمی مجله مشخص باشد (علمی – پژوهشی، ISC ، ISI ،) مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.
⭐⭐ ارائۀ فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما.

🔍 دریافت فرم شماره 1

🔍 دریافت فرم شماره 2

🔍 دریافت فرم شماره 3

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x