کد خبر: 53405

تاریخ بروزرسانی : 1398/04/25

رشته‌‌‌های مقطع دکتری دانشگاه آزاد اردبیل

منابع آزمون دکتری

رشته‌‌‌های مقطع دکتری دانشگاه آزاد اردبیل

رشته‌‌‌های مقطع دکتری دانشگاه آزاد اردبیل

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: 70 درصد رشته‌‌‌های مقطع دکتری دانشگاه آزاد اردبیل ارائه می‌‌شود مربوط به رشته‌‌های علوم انسانی است.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعداد رشته‌‌های علوم انسانی در مقطع دکتری واحدهای مختلف دانشگاهی در سطح استان گفت: در حال حاضر، 70 درصد رشته‌‌‌‌‌هایی که در مقطع دکتری واحدهای مختلف دانشگاهی استان اردبیل ارائه می‌‌شود مربوط به رشته‌‌های علوم انسانی است. 60 درصد مجموع دانشجویان ما در تمام مقاطع، مربوط به حوزه علوم انسانی می‌‌شوند؛ بنابراین رشته‌‌‌‌‌های متصل به این حوزه در دانشگاه آزاد اردبیل از جایگاه خوبی برخوردار است(شهرها و دانشگاه های پرمتقاضی آزمون دکتری دانشگاه ازاد اسلامی سال 1398).

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره توجه به علوم‌ انسانی در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اهمیت و حساسیتی که در رشته‌‌‌ها و گرایش‌‌های موجود در مجموعه علوم انسانی وجود دارد، دانشگاه آزاد به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه ایران با نگاهی ویژه به جایگاه این علوم در توسعه کشور، اقدام به ایجاد معاونت علوم انسانی کرده تا به طور اختصاصی به توسعه و گسترش این علوم بپردازد.

رسولی یادآور شد: آنچه مسلم است، علوم انسانی در کشور ما نیازمند بازنگری است. باید سرفصل‌‌‌‌ها در حوزه علوم انسانی(منابع دکتری علوم انسانی) تغییر کند و این علوم هم مانند دیگر علوم، نظام‌‌‌مند شوند. دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید، برای تعالی بخشی علوم انسانی گام‌های موثری برداشته که در این مسیر باید بومی‌سازی، اسلامی‌‌سازی و کاربردی شدن علوم انسانی مورد توجه قرارگیرد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

وی متذکر شد: در حال حاضر، بیشترین متقاضی ما در مقطع دکتری علوم انسانی دانشگاه آزاد استان اردبیل مربوط به رشته‌‌های حقوق، روان‌شناسی و مجموعه مدیریت است(روانشناسی و حقوق دارای بیشترین متقاضی در مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد 98).

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از فارغ‌‌‌التحصیلان علوم انسانی در شاخه مدیریت فرهنگی هستم و از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شدم، سطح کیفی دانشگاه آزاد را در ارائه رشته‌‌های علوم انسانی مقطع دکتری مناسب می‌‌دانم. بدون تردید، با توجه به رشد کیفی که دانشگاه آزاد داشته به جرئت می‌‌‌توان گفت، این دانشگاه در ارائه رشته‌‌های مختلف در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی نه تنها چیزی کم ندارد بلکه در برخی موارد از سطح کیفی بالاتری برخوردار است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x