کد خبر: 55939

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/09

رشته های دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه

منابع آزمون دکتری

ثبت نام دکتری 98 دانشگاه رازی

رشته های دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه رازی کرمانشاه از سال 52-51 در ابتدا با قبول حدودا 200 نفر از دانشجویان در 4 رشته تحصیلی مشغول به فعالیت آموزشی گردید. امروزه این دانشگاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها با سابقه ای بالغ بر 30 سال با داشتن تمام مقاطع تحصیلات تکمیلی با قدرتی بیشتر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد. آقای فریدون معتمد وزیری بنیان گذار این مجموعه آموزشی می باشد. لازم به ذکر است دانشگاه رازی به عنوان دومین دانشگاه منتخب در غرب کشور عزیزمان به شمار می رود. همچنین در این دانشگاه علاوه بر رشته های مربوط به کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا حدود 60 رشته برای داوطلبان آزمون دکتری اختصاص داده شده است. به منظور آشنایی بیشتر با این دانشگاه، نحوه پذیرش، مصاحبه دکتری، رشته های مقطع دکتری و.. توصیه می کنم ما را تا آخر مقاله همراهی کنید.

اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه 1402

با اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبان علاقمند به تحصیل در دانشگاه رازی کرمانشاه می توانند با ثبت نام  در این دانشگاه نسبت به تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنند. از جمله رشته های تحصیلی در درجه دکتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔴 گروه علوم انسانی شامل گرایش های ژئومورفولوژی و اقلیم شناسی در رشته علوم جغرافیایی می باشد.

🔴 گروه علوم پایه شامل گرایش های شیمی معدنی، شیمی آلی، شیمی کاربردی، شیمی تجزیه، بیوشیمی، سلولی و مولکولی، علوم جانوری، فیزیک، ریاضی محض و ریاضی کاربردی در رشته های شیمی، زیست، ریاضی و فیزیک در دانشگاه رازی کرمانشاه می باشد.

🔴 گروه فنی و مهندسی شامل گرایش های مهندسی شیمی، طراحی کاربردی و الکترونیک در رشته های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق می باشد.

🔴 گروه کشاورزی و منابع طبیعی شامل گرایش های تغذیه دام، آبیاری و زهکشی، سازه های آبی، اصلاح نباتات، زراعت، توسعه و ترویج کشاورزی و حشره شناسی کشاورزی است که در رشته های علوم دامی، علوم و مهندسی آب، زراعت، ترویج و آموزش کشاورزی و توسعه روستایی و حشره شناسی کشاورزی دانشجو می پذیرد.

🔴 گروه زبان شامل گرایش های آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات عرب و زبان شناسی همگانی در رشته های آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات عرب و زبان شناسی می باشد.

🔴 گروه تربیت بدنی هم شامل گرایش های برنامه ریزی و مدیریت ورزشی و در رشته تربیت بدنی است.

پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

نحوه مصاحبه دکتری در دانشگاه رازی کرمانشاه

همان طور که می دانید محاسبه ی نمره نهایی داوطلبان آزمون دکتری منوط به طی چند مرحله می باشد. اولین مرحله کسب نمره کتبی و دیگری مصاحبه دکتری است که در طی این مرحله تمامی سوابق علمی فرد مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است تمام دانشگاه ها جهت مصاحبه دکتری داوطلبان از آیین نامه های اجرایی خاصی پیروی می کنند به عبارتی این فرآیند طبق یک چهارچوب اصولی انجام می شود. با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات بیشتری در این زمینه بپردازیم.

در واقع داوطلبان در زمان اعلام نتایج دکتری می توانند نمره آزمون کتبی خود را در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در قالب کارنامه اولیه مشاهده نمایند. در ادامه داوطلبان با کسب نمره حد نصاب در آزمون دکتری می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و با مراجعه به سایت دانشگاه رازی کرمانشاه جهت شرکت در مصاحبه دکتری ثبت نام و اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

بنابراین همان طور که گفته شد تنها داوطلبانی که موفق به کسب نمره حد نصاب در امتحان کتبی شده اند، برای انتخاب رشته مجاز می باشند.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

داوطلبان عزیز باید با مراجعه به سایت دانشگاه رازی کرمانشاه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است داوطلب بعد از این که به طور کامل قوانین و دستورالعمل های مندرج در سایت را مطالعه نمود می تواند جهت مصاحبه دکتری در این دانشگاه در زمان و تاریج تعیین شده حضور به عمل آورد.

با استناد به قوانین مندرج در سایت دانشگاه رازی کرمانشاه داوطلبان مجاز به مصاحبه دکتری حتما باید در زمان مقرر برای این مهم آماده باشند. اما داوطلبانی که بنا به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی از شرکت در مصاحبه دکتری جا مانده اند فقط باید در روز مشخصی که توسط دانشگاه برای آن ها تعیین می شود حاضر گردند. لازم به یادآوری است که برگزاری مصاحبه دکتری خارج از جدول زمان بندی شده برای هیچ داوطلبی امکان پذیر نیست.

دکتری بدون آزمون در دانشگاه رازی کرمانشاه

همان طور که می دانید امروزه بسیاری از دانشگاه های کشور به منظور تشویق علاقمندان به تحصیل و ایجاد بستری مناسب برای هدایت آن ها علاوه بر پذیرش داوطلبان با آزمون دکتری راهکار دیگری را نیز در این راستا اتخاذ نموده اند. از این رو دانشگاه رازی کرمانشاه نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. داوطلبان می توانند در مقطع دکتری بدون آزمون جهت تکمیل تحصیلات دانشگاهی خود بپردازند که البته برای پذیرش این داوطلبان قوانین و دستورالعمل های خاصی وجود دارد که فقط افراد واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند.

حال منظورمان از شرایط پذیرش افراد در مقطع دکتری بدون آزمون چیست؟ داوطلب به منظور کسب درجه دکتری بدون آزمون می بایست هم از نظر شرایط عمومی و هم اختصاصی مورد بررسی مسئولان ذی صلاح قرار بگیرد. از شرایط عمومی می توان به متعهد بودن فرد نسبت به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور و حتی نداشتن ممنوعیت تحصیلی و از شرایط اختصاصی قبولی در مصاحبه دکتری اشاره کرد. بر این اساس تقریبا حدود 45 رشته برای داوطلبان دکتری بدون آزمون در نظر گرفته شده است که این رشته ها شامل: روانشناسی، علوم دامی، زبان و ادبیات فارسی، آمار، مهندسی برق، علوم اقتصادی، نانوشیمی، توسعه کشاورزی، ریاضی محض، شیمی، فیزیولوژی ورزشی و…. می باشد.

اطلاعیه مصاحبه دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه 1402

سخن آخر:

داوطلبان عزیز انتخاب رشته یکی از مهم ترین موضوعاتی است که هر فرد با توجه به نمره اکتسابی و علاقمندی خود باید به خوبی به انجام آن بپردازد. پس با در نظر گرفتن تمام اهداف تحصیلی خود و با دقت بالا به انتخاب این مهم بپردازید و در انجام آن کوتاهی نکنید. امید است که بتوانید پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید و شما هم یکی از نفرات برتر مقطع دکتری باشید.

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
3 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

سلام دوستان .منم تجربه ی خودم از مصاحبه دانشگاه رازی کرمانشاه براتون بگم ، اساتید گروه زبان بسیار محترم و فرهیخته بودن برخوردشون عالی بود همه چیز منظم و طبق برنامه ریزی قبلی بود با اینکه میدونم قبول نمیشم کرمانشاه ولی همین که از دانشگاه رازی کرمانشاه خاطره ی خوبی دارم کافیه دوست دارم هروقت کرمانشاه برم حتما دانشگاه برم و در کلاس اساتید شرکت کنم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x