کد خبر: 60022

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/16

زمانی برای تثبيت يافته ها

منابع آزمون دکتری

زمانی برای تثبيت يافته ها

زمانی برای تثبيت يافته ها

آزمون را با اطمينان و آرامش خاطر شروع كنيد و با موفقيت سر جلسه آزمون كنكور به پايان برسانيد. بنابراين در زمان باقيمانده تا كنكور دست به كارهاي عجيب نزنيد، چون قرار نيست كارهاي غيرممكن انجام دهيد. قطعا داوطلباني هستند كه تاكنون چند كتاب خود را اصلا مطالعه نكرده‌ يا بسيار ناقص مطالعه كرده‌اند، اولین نکته ای که در این راه لازم است داشتن برنامه ریزی دقیق و متناسب با شرایط خواهد بود که به راحتی بتواند با چارچوب زندگی به ایده آل ما نزدیک باشد .

روش‌های جمع‌بندی

روش غلط اما متداول: در اين روش، داوطلبان مطابق يك برنامه مطالعاتی، تا قبل از ازمون  به مطالعه فصل به فصل تمامي كتاب‌های خود مي‌پردازند. يا به عبارت ديگر، چند كتاب را شروع به مطالعه و مرور كرده و پس از پايان مرور اين كتاب، سراغ دسته ديگری از كتاب‌ها می‌روند و همين كار را تا پايان مرور همه كتاب‌های خود ادامه مي‌دهند.

در اين روش سه اشكال عمده وجود دارد:

۱ـ هميشه اين نگراني وجود دارد كه به مطالعه همه كتاب‌های خود نرسيم.

۲ـ هيچ گاه تسلط كاملي بر تمامي مباحث كسب نخواهيد كرد و هميشه ميل به مرور دوباره مطالب داريد.

۳ـ چون به مطالعه و مرور تمامي بخش‌هاي كتاب مي‌پردازيد و ترس از فراموش كردن مباحث در شما وجود دارد (به دليل نداشتن يك معيار مناسب براي تشخيص مباحث فراموش شده) بسياري از مباحث غيرضروري را هم كه بلد هستيد، مطالعه خواهيد كرد.

روش صحيح جمع‌بندي(تثبيت يافته ها)

در اين روش، شما بازه‌هاي زماني خود را به بازه‌هاي سه روزه تقسيم مي‌كنيد؛ در روز اول يك مجموعه از سوالات ادوار گذشته را از خود امتحان مي‌گيريد، سعی كنيد تا جايي كه شرايط اجازه مي‌دهد، مانند جلسه رسمي آزمون دکتری شبيه‌سازي كنيد. به طور مثال دختر‌ها با مانتو و مقنعه و پسرها با همان لباسي كه در جلسه رسمي آزمون شركت خواهند كرد، پشت ميز نشسته و به آزمون‌گيري از خود مطابق زمان استاندارد اصلی بپردازند.

براي افزايش سطح انگيزه راهكارهاي زير را عملي سازيد:
بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری با مشغله های فراوان و با هدف قبولی در این ازمون وارد مسیر پر پیچ و خم آزمون دکتری می شوند اما به دلایلی همچون:
    • تنبلی
    • عدم آشنایی با سرفصلهای ازمون دکتری
    • مشغله های متعدد همانند کارمندی،تاهل،دارا بودن فرزند و …
    • نبود انگیزه لازم برای طی ادامه مسیر
    • نداشتن برنامه ریزی هدفمند
    • عدم توانایی در برقراری تعادل بین مطالعه و کار و زندگی دچار مشکل می شوند.
لذا پایگاه آزمون دکتری بر آن شد با انجام برنامه ریزی هدفمند براساس زمان بندی منحصر به فرد هر یک از داوطلبان آزمون دکتری یاری گر شما در این مسیر نه چندان سهل باشد.

كدام مجموعه سوال برای تثبيت يافته ها مفید است؟

تمامي داوطلبان بايد سوالات ازمون های موجود شش سال اخير را از خود آزمون بگيرند، و تغییرات را به طور ملموس احساس نمایند . داوطلباني كه وضعيت درسي بهتري دارند و زمان براي اجراي آزمون‌هاي ديگر هم دارند، بهتر است سوالات كنكور چند سال اخير خارج از كشور را هم در دستور كار خود قرار دهند و در نهايت هم به زدن چند سري از نمونه سوالات تاليفي يا دانشگاه آزاد بپردازند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

پس از گرفتن آزمون از خود و انجام استراحتي حدود دو ساعته به تحليل دقيق آزمون خود بپردازيد سوال به سوال.در اينجا بايد مبحث تمامي سوالاتی كه غلط زده يا نزده‌ايد، مشخص كنيد تا متوجه شويد در هر درس به صورت مجزا ضعيف‌ترين مبحث يا فصل از آن درس كدام بوده تا بتوانيد اولويت‌هاي خود را براي مطالعه در دو و نيم روز باقيمانده از اين دوره سه روزه، مشخص كنيد.در اين بازه دو و نيم روزه شما بايد حداقل از 11 ساعت مطالعه داشته باشيد كه مي‌توانيد 3 ساعت را به دروس عمومي و 8 ساعت را به دروس اختصاصي اختصاص دهيد.بهترين منابع مطالعاتي، با توجه به وضعيت خود در آن درس را انتخاب كنيد خواهيد ديد كه تمامي نقاط ضعف شما به نقاط قوتتان تبديل شده است و رشد بسيار مناسبي در درصد‌ها و نمرات حاصل شده است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x