کد خبر: 67088

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/24

ظرفیت پذیرش و زمان مصاحبه دکتری شریف اعلام شد

منابع آزمون دکتری

ظرفیت پذیرش و زمان مصاحبه دکتری شریف اعلام شد

ظرفیت پذیرش و زمان مصاحبه دکتری شریف اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اعلام زمان مصاحبه دکتری شریف گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۱۴۰۲ در دانشگاه شریف به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

غلامرضا وثوقی در پاسخ به این سوال که مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ چه زمانی برگزار می شود، گفت: مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ از ۲۰ خردادماه آغاز می شود و تا ۲۳ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته اکثر دانشکده ها مصاحبه را در روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می کنند. یک دانشکده هم که اساتیدش فرارشته ای هستند به دلیل اینکه تداخلی با برنامه داخلی دانشکده ها ایجاد نشود، مصاحبه را در روز ۲۲ و ۲۳ خردادماه برگزار می کند.

شرایط ثبت نام در خوابگاه‌ دانشگاه شریف

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف افزود: ظرفیت پذیرش دکتری در دفترچه سال ۱۴۰۱، ۲۱۴ نفر بوده و در سال ۱۴۰۲، به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.

آغاز پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه شریف

وی خاطرنشان کرد:  سازمان سنجش از دانشگاه ها خواست ترازها را اعلام کنند و ما تا ۷ روز آینده تراز حدنصاب برای مرحله اول مصاحبه را به سازمان اعلام خواهیم کرد. دانشکده ها به طور مستقل عمل می کنند و پس از دریافت تراز آزمون از سوی سازمان سنجش، با یک تحلیل آماری و کیفی، یک ترازی به صورت خام به معاونت آموزشی اعلام می شود و در اختیار سازمان سنجش قرار می گیرد؛ سازمان نیز ترازها را به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

وثوقی بیان کرد: دعوت شدگان به مصاحبه باید سوابق آموزشی، پژوهشی و معدل کارشناسی و ارشد و کارنامه خود را به مدارک خود پیوست و در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به اینکه دانشگاه شریف در ۱۴ رشته اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کند، گفت: این رشته ها عبارت است از شیمی، ریاضی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی عمران،مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد، مهندسی انرژی و بین رشته ای نانوتکنولوژی و میان رشته ای مدیریتِ اقتصاد.

وثوقی ادامه داد: سال گذشته برای ۲۱۴ نفر، هزار و ۳۶۵ نفر از طرف سازمان سنجش به دانشگاه معرفی شدند اما از این تعداد فقط ۸۶۷ نفر در سامانه دانشگاه شریف ثبت نام و تقاضای پذیرش کردند، یعنی حدود ۶۳ درصد کسانی که از لحاظ تراز آزمون واجد شرایط بودند، ثبت نام کردند و ۳۷ درصد تقاضایی ثبت نکردند.

وی بیان کرد: سال گذشته از بین ۲۱۴ نفر، فقط ۱۸۷ نفر از طرف دانشکده ها واجد شرایط علمی شناخته شدند و ۱۵۵ نفر قبول شده نهایی بودند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علومی
میهمان
علومی
24 آذر ، 1402

دانشگاه امکانات آزمایشگاهی خوبی داره و از نظر رفاهی هم شرایط خوبی رو برای دانشجوها مهیا کرده. (فود کورت، سالن بازی، باشگاه ورزشی، استخر و …)

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x