کد خبر: 64968

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/07

زنان بیشتر از مردان به فرصت مطالعاتی خارج اعزام شدند

منابع آزمون دکتری

فرصت مطالعاتی خارج

زنان بیشتر از مردان به فرصت مطالعاتی خارج اعزام شدند

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان خانم بیشترین استفاده‌کنندگان از فرصت مطالعاتی خارج از کشور طی سه سال اخیر بوده‌اند.

اعطای ۷۵ میلیون تومان کمک هزینه به دانشجویان دکتری

محمد جواد سلمانپور معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان با اشاره به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور گفت: طی سه سال گذشته دانشجویان خانم ۶۳ درصد و دانشجویان آقا ۳۷ درصد از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کرده‌اند.
دکتر سلمانپور با بیان اینکه بیشترین استفاده‌کنندگان از فرصت مطالعاتی خارج از کشور طی سه سال اخیر دانشجویان خانم بوده‌اند؛ افزود: این افتخاری برای جمهوری اسلامی است، زیرا نشان دهنده جایگاه مهم زنان در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بین‌المللی و سبقت در رشد و تعالی علمی زنان در این کشور است.(رفع محدودیت اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی)
وی افزود: در سال جاری برای فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور یک‌هزار فرصت تعریف کرده‌ایم که تا کنون نیمی از آن مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان ادامه داد: همچنین ۲ هزار فرصت مطالعاتی داخل برای دانشجویان دوره‌های دکتری برای تمام دانشگاه‌ها ایجاد شده‌ است که امیدواریم دانشجویان از این فرصت که می‌تواند مبادلات بین دانشگاه‌ها در ایران را تقویت کند، استفاده کنند.
وی تصریح کرد: فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل یک فرصتی است برای دانشگاه‌ها که بتوانند دانشجویان دکتری خود را به سایر دانشگاه‌های کشور اعزام کنند و از این طریق مبادلات بین دانشگاهی را ارتقا ببخشند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

بورس شهید سیدحسین علم‌الهدی
معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان گفت: مبادلات بین دانشگاهی، بین اساتید و دانشجویان منجر به تقویت دانشگاه‌ها و هم‌افزایی دانشگاهی و سرعت رشد علمی خواهد شد. دکتر سلمانپور افزود: ما فرصت تحقیقاتی خارج از کشور را نیز یک فرصت مغتنم می‌دانیم که هم می‌تواند موجب انتقال دانش بشود و هم می‌تواند افق دید دانشجویان ما را وسیع و بین‌المللی کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌تر اینکه ما می‌توانیم از این طریق ایران را آن‌گونه که هست به نخبگان سایر کشورها و محافل دنیا معرفی کنیم و این واقعاً رسالت مهم نخبگان ما است که کمک کنند تا خوانش نخبگان در خارج از کشور از ایران به‌ صورت واقعی و حقیقی شکل گیرد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x