کد خبر: 61399

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/31

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت صنعتی پردیس کیش دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت صنعتی پردیس کیش دانشگاه تهران

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت صنعتی پردیس کیش دانشگاه تهران 

به گزارش پایگاه تخصصی دکتری ، مصاحبه های پردیس کیش دانشگاه تهران در سال طی روزهای 11 و 12 اسفند برگزار می شود . درباره مصاحبه دکتری مدیریت صنعتی پردیس کیش دانشگاه تهران و سوالاتی که اساتید در جلسه مصاحبه می پرسند ، میتوان به موارد زیر اشاره داشت :

🟩 معرفی خود به زبان انگلیسی

🟩 توضیح مختصر درباره روش تحقیق پایان نامه یا مقالاتی که دارید

🟩 ذکر نام 2 استاد ایرانی در مدیریت صنعتی

🟩 ذکر نام 2 کتاب در حوزه مدیریت صنعتی

🟩 ذکر نام 2 دانشمند در حوزه مدیریت صنعتی

🟩 طرح عنوان پیشنهادی برای رساله دکتری  و توضیح درباره آنها

🟩 آیا شما کار کردن در حین تحصیل رو پیشنهاد میکنید؟

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

رتبه‌ای که در آزمون کتبی دکتری به دست می آورید رابطه مستقیمی با قبولی قطعی شما نخواهد داشت! حتما این مساله را خوب به خاطر بسپارید که اگر رتبه دو رقمی یا یک رقمی هم در آزمون کتبی دکتری به دست آورید هیچ تضمینی برای این نیست که در مصاحبه نیز بدون مشکل قبول خواهید شد. در عمل در مرحله مصاحبه بسیار به ندرت پیش می آید که در مورد رتبه‌ای که در کنکور و آزمون کتبی به دست آورده اید سؤالی پرسیده شود.

علاوه بر پایان نامه شما باید زمینه‌های کاری مورد علاقه تان را در دوره دکتری مشخص کنید. این بدان معناست که در همان جلسه دکترا نشان بدهید که موضوع مشخص برای انجام پایان نامه دکترایتان را هم دارید. برای مشخص کردن موضوع رساله دکتری، لازم است که طی جست و جو و مشورت‌هایی که قبل از جلسه مصاحبه می گیرید حوزه تخصصی و موضوع مورد علاقه خود را در رشته تخصصی تان مشخص کنید. برای اساتیدی که ارزیاب شما در جلسه مصاحبه دکتری هستند خیلی مهم است که زمینه کاری مشخص و البته جذاب داشته باشید.

صنعت هر کشور بدون شک از جمله مهمترین ارکان توسعه پایدار در عرصه های مختلف آن کشور محسوب می شود. مدیریت صحیح و بهینه این بخش تأثیرات مثبت و شایان توجهی در رشد و ارتقای جامعه و سطح زندگی مردم خواهد داشت.(برای خواندن ادامه مطلب بازار کار رشته مدیریت صنعتی  کلیک کنید)

خلاصه اینکه جنگجو باشید. موج منفی از مصاحبه دکتری دریافت نکنید. شما کلی زحمت می کشید که دعوت به مصاحبه می شوید. بعد که دعوت شدید، نگذارید انرژی منفی که دیگران ساتع می کنند، بر شما چیره شود و شما را از پا درآورد. فقط با تمرکز و آرامش به سوالات اساتید پاسخ دهید.
روی تز پیشنهادی دکتری از قبل کار کنید. من به شخصه دیر به فکر افتادم و در زمان کمی تونستم راجع به آن کار کنم. از آن جایی که یکی از امتیازات مهم جلسه مصاحبه، مربوط به تز پیشنهادی است پس حواستان باشد که از این بخش راحت نگذرید. یک موضوع خوب رو انتخاب کنید و طوری به آن مسلط شوید که بتوانید سوالات مختلفی که در جلسه مصاحبه پیش خواهد آمد پاسخ دهید(توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری)

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

در بخش پژوهشی بالاترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب می باشد.برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتب حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری دریافت میکند. اکثر متقاضیان در مصاحبه دکتری در بخش مقاله و کتاب ضعف دارند(مطالعه ی مطلب “کلمات رایج در ارسال مقالات به مجلات خارجی” توصیه میشود.) مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز را در این زمینه دارند. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که همه مجلات به زبان انگلیسی مجلات ISI نیستند زیرا دارای ضریب تاثیر نمی باشند.

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

اطلاع نسبی از دانش روز: سعی کنید خلاصه مقالات ( Abstract ) ماههای اخیر یک نشریه معتبر در زمینه کاری خود را مطالعه کنید. اگر آشنایی شما با زبان زیاد نیست از منابع فارسی استفاده کنید. به هر حال سعی کنید از موضوعات جدید مطلع گردید.

 آگاهی از جهان پیرامون: اگر داوطلب رشته هایی نظیر مدیریت ، اقتصاد و نظایر آنها هستید سعی کنید با مطالعه اخبار و اطلاعات مربوط به سایت های خبری تحلیلی در مورد مسائل داخل و خارج کشور آگاهی یابید و با مرور مسائل در ذهن خود برای سوالهای احتمالی پاسخ هایی آماده نمایید.(8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول))

تهیه توصیه نامه ها : معمولا در مدارک دعوت به مصاحبه دانشگاه ها، دو یا سه توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد داوطلب خواسته می شود که یکی از آنها باید از استاد راهنمای وی باشد.

کل زمان مصاحبه برای امسال طبق گفته دانشجویان حدود یک ربع بوده است.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تارتار
میهمان
تارتار
3 اسفند ، 1402

من از طریق یکی از دوستانم با شما آشنا شدم و چون ایشون تجربه موفقی داشتند، من هم به این مجموعه اعتماد کردم . یکی از مهمترین چیزهایی که دغدغه من رو در این راه کم می‌کرد داشتن یک مشاور یا یک همراه بود؛ که مجموعه شما با پشتیبانان حرفه ای بسیار بسیار تجربه ی خوبی بود در این راه

حجتی
میهمان
حجتی
24 آذر ، 1402

از خوبی های دیگه دانشگاه برگزاری جشنواره ورزشی و هنری متعدد در طول سال هست. مسابقات ورزشی مانند دارت تنیس رو میز مچ اندازی، تور دوچرخه سواری. در کل محیط و جو دانشگاه بسیار عالی عالی هست. از امکانات دیگر دانشگاه می توان به سالن مطالعه، کتابخونه، انتشارات و 3 تا سایت کامپیوتری اشاره کرد که یکیش مخصوص دانشجویان دکتری هست.
از لحاظ امکانات ورزشی و تفریحی عملکرد دانشگاه بسیار خوب است و امکانات فوق العاده‌ای از جمله باشگاه ورزشی بسیار مدرن و بیلیارد و در اختیار گذاشتن دوچرخه فراهم گردیده هست. همچنین برنامه های فرهنگی متعدد و مسابقات ورزشی به کرات در طول سال برگزار می گردد.

سنگستانی
میهمان
سنگستانی
24 آذر ، 1402

کارکنان آموزش و واحدهای اداری هم خوب و خوش برخورد هستند و با ما ترم اولی ها هم که اطلاعات کمی داشتیم در ابتدا خیلی خوب کنار میومدن.

خواجه پاشا
میهمان
خواجه پاشا
24 آذر ، 1402

دانشگاه مرکز مشاوره خیلی خوبی داره که خودم ازش استفاده کردم و خیلی هم فعاله؛

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x