کد خبر: 61260

تاریخ بروزرسانی : 1400/12/03

مدیریت زمان در جلسه ی کنکور دکتری مهارت فراشناختی

منابع آزمون دکتری

مدیریت زمان در جلسه ی کنکور دکتری مهارت فراشناختی

مدیریت زمان در جلسه ی کنکور دکتری مهارت فراشناختی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری، براي مدیریت زمان در آزمون ها به دو ويژگي نیاز دارید:

الف) مهارت فراشناختی: یعنی باید بتوانید سوال وقت گیر و سوال سخت را زود تشخیص دهید. فراشناخت یکی از تازه ترین شعارهای روز در روانشناسی و تعلیم وتربیت است . اگر چه بیش از دو دهه از حضور فراشناخت در فرهنگ واژگان روانشناسی نمی گذرد اما شواهد گسترده ، حاکی از جایگاه ویژه ی آن نزد محققان و صاحب نظران بین المللی است.

ب) مهارت هوش هیجانی: باید بتوانید اراده ی خود را مدیریت کنید و سوال وقت گیر را با علامت (×) و سوال سخت را با علامت(- )کنار بگذارید. هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و احساسات خود است. به عبارت دیگر ، شخصی که EQ بالایی دارد، سه مؤلفه هیجان‌ها را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند: مؤلفه شناختی، مؤلفه فیزیولوژیکی و مؤلفه رفتاری. متونِ علم مدیریت بر این باورند که رهبران و مدیران، با هوش‌های هیجانیِ بالاتر، توان بیشتری برای هدایتِ سازمانِ تحت کنترل‌شان دارند.

موفقيت در آزمون كسب يك نتيجه‌ی مطلوب نيازمند برنامه‌ريزي ويژه‌اي است كه در هر مقطع از زمان بايد با ويژگي‌هاي مطالعاتي و اهداف دوران مربوط باشد.

1) مطالعه و برنامه‌ريزي :در اين روش، شما بايد همگام با برنامه‌ی اصلي به مطالعه‌ی درس هر روز در همان روز بر اساس اصول تنوع مطالعاتي و… بپردازيد. به طور تقريبي، داوطلبان كنكور در ماه‌هاي مهر، آبان، آذر با برنامه ریزی گسترده تری و در ماه پایانی بهمن فشرده تر برنامه ریزی باشید داشت ، مطالعه تست مهم ترین نکته در این بازه زمانی است .

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

2) جمع‌بندي مبحثي: بي‌ترديد مهم‌ترين دوران مطالعات دوره‌هاي جمع‌بندي مبحثي است. یکپارچه کردن داده هایی که باید مورد مطالعه قرار بگیرد میتواند ذهن شما را سازماندهی شده هدایت نماید .

3) مرور نهايي: در هفته‌ی پاياني كنكور، وظيفه‌ی اصلي شما مرور تمام مطالبي است كه مطالعه كرده‌ايد و روز پاياني كه نيازمند برنامه‌ی ويژه‌اي است.

اگر شما جزو داوطلباني هستيد كه مي‌خواهيد با افزايش تعداد دفعات مرور در ماه پایانی، به نتيجه‌ی خوبي در كنكور دست پيدا كنيد، لازم است دوره‌هاي جمع‌بندي مبحثي را جدي بگيريد.در دوره‌هاي جمع‌بندي مبحثي، وظيفه‌ی اصلي شما تكميل كارهاي ناقصي است كه بايد آن‌ها را قبلاً انجام مي‌داديد.

اولويت مطالعه‌ی درس‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد : اولويت اول مطالعه‌ی شما در اين زمان، جمع‌بندي درس‌های کارشناسی که درجه سطحی ساده تری دارد را در اولویت قرار میدهیم  . بعد از آن مطالعه دروس ارشد که سطح پیشرفته تری دارند را با دقت بیشتری باید بررسی کرد.

(جهت کسب اطلاع از جدول تعداد سوالات دفترچه آزمون دکتری و مدت زمان پاسخگویی کلیک کنید)

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x