کد خبر: 30197

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/07

مزیت دکتری پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه ازاد

منابع آزمون دکتری

مزیت دکتری پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه ازاد

مزیت دکتری پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه ازاد

پردیس دانشگاهی خودگردان از دوره‌های موجود در دانشگاه‌های دولتی است که با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت هزینه ایجاد می‌شوند. پذیرش دانشجویان از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. پردیس خودگردان به عنوان معادل و جایگزین اصطلاح پردیس بین‌الملل به کار می‌رود.

 

نمودار تعیین نرخ شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد

 

اعتبار مدرک دانشگاه های پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان تحت نظارت وزارت علوم می باشند،بنابراین اعتبار مدرک این نوع دانشگاه با دانشگاه های دولتی تفاوتی ندارد. دانشگاه مادر استان یا دانشگاه تخصصی اجازه پذیرش دانشجو دارند و به تمام دانشگاه ها مجوز راه اندازی این پردیسها داده نشده است.

این دانشگاه ها را می توانیم شعبه های دیگر دانشگاه های دولتی معرفی کنیم(پردیس دانشگاه یا پردیس خودگردان). این پردیسها وابسته به دانشگاههای مادر کشور هستند؛ بنابراین اعتبار این دسته مدارک مورد تایید دانشگاه مادر و وزارت علوم است. البته عنوان پردیس خودگردان در مدرک تحصیلی  دانشجویان قید خواهد شد. نحوه تدریس در این دانشگاه ها همانند دانشگاه های دولتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای دریافت اطلاعیه های مهم پیشنهاد میکنیم حتما به پیج اینستاگرام پایگاه بروید.

میزان شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان

آگاهی از میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان برای داوطلبانی که قصد تحصیل در این نوع دانشگاه ها را دارند بسیار ضرورت دارد. میزان شهریه در این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه ها در هر سال مقداری افزایش می یابد و متغیر است. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه آزاد نسبتا کمتر است.

نکته مهم در زمینه شهریه‌های پردیس‌های خودگردان قوانین مربوط به انصراف از تحصیل است. مقررات دانشگاه‌ها در مورد انصراف از تحصیل متنوع است و دانشجویان قبل از ثبت نام حتماً بایستی مقررات دانشگاه مربوطه را بررسی کنند.

شهریه های بالای ۷۰ میلیون تومان مقطع دکتری

www.phdphd.org

 

 

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
15 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قدیری
میهمان
قدیری
25 مهر ، 1402

سلام وقت بخیر
یه سوال داشتم با مدرک دانشگاه آزاد میشه استاد دانشگاه شد؟؟

مهمان
میهمان
مهمان
25 مهر ، 1402

سلام من ارشد حقوق خصوصی علوم تحقیقات و علم و فرهنگ قبول شدم،کدوم سطح علمی بهتری داره؟و شهریه علوم تحقیقات حدودا چقدر بیشتر از علم و فرهنگه؟

کاربر دانشمند
میهمان
کاربر دانشمند
24 شهریور ، 1401

به نظر من اگه کسی اینقدر علاقه به درس خواندن داره برای گرفتن دکترا به کشورهایی بره که هم خرج با هزینه داتشگاه آزاد برایش تمام میشه

مسلمان
میهمان
مسلمان
24 شهریور ، 1401

سلام خدمت همه دوستان عزیز شما که میدونید دانشگاه آزاد هزینه اش خیلی بالا است چرا ثبت نام می کنید و چرا توی مصاحبه شرکت می کنید و جای دیگران را می گیرید

حیدری
میهمان
حیدری
23 شهریور ، 1401

تو رشته من که فنی مهندسی باشه شهریه ثابت تقریبا ۲۰ میلیون شده که اگر از ترم اول که سبکترین ترم از نظر شهریه هستش بگذریم برای ترم دوم که دروس اصلی رو انتخاب می کنیم مجموع شهریه ثابت و متغیر تقریبا ۳۵ میلیون تومان در میاد حالا کاری با هزینه های رفت و آمد و خوابگاه و غذا و کتاب و غیره نداریم. این شهریه ۳۵ میلیون برای دانشگاه آزاد های غیر بین الملل هستش حالا دوستانی که بین الملل درس می خونن (ارس، کیش و …) ۵۰ درصد هم به این مبلغ اضافه کنن که میشه تقریبا ۵۲ میلیون برای یک ترم عادی . حالا برای ترم هایی که پایان نامه بر می داریم دیگه خودتون حساب کنید که چه شهریه وحشتانکی رو باید پرداخت کنیم. (عادی ۵۰ میلیون – بین الملل ۷۵ میلیون) . این

حیدری
میهمان
حیدری
23 شهریور ، 1401

تنها رتبه کنکور ملاک نیست چون نمره اساتید است که کاملا تاثیر مستقیم بر نمره خام کتبی تون داره یعنی ممکن است نمره تون بالا رفته و حد نصاب دانشگاه مد نظر رو کسب کنید که عملا اساتید سعی دارن این نمره رو به پایین ترین حد ممکن بزنن تا شانس قبولی به صفر برسد ولی برا داوطلبان مد نظر خودشون اونو به بالاترین حد نصاب محاسبه میکنن پس در کل نتیجه میگیریم مرحله دوم کنکور و گذر از مصاحبه دکتری کاملا سلیقه ای به انتخاب اساتید و نمره مدنظرشون بستگی داره.

حیدری
میهمان
حیدری
23 شهریور ، 1401

ز شانس ما شهریه ها هم افزایش چشمگیری داشته. ضمناً آزاد کسایی قبول شدن که شاید اگر پارسال شرکت کرده بودن سراسری قبول میشدن.
انگار قبولی آزاد بار علمی نداره. وقتی در سراسری به لطف پارتی بازی و سهمیه ای ها جایی برای کسی باز نمیشه

Saber
میهمان
Saber
22 شهریور ، 1401

دانشگاه آزادیها از افزایش شهریه ناراضی هستن ؛ مخصوصا برای ما علوم تحقیقاتی ها که بیشترین افزایش رو خورده .

کنکوری
میهمان
کنکوری
22 شهریور ، 1401

شما قرار بوده توو چهار پنج سال ۱۶۰ بدید ، الان مثلا باید ۲۲۰ بدید ؛ قبول دارم که برای خودش عددی هست ولی برای ما که از اول که با حدود شهریه آشنا بودیم به نظرم باید این رو هم بپذیریم ؛ برای کسانی که دلیل و انگیزه بزرگی دارن تقبل این عدد اجتناب ناپذیرند ؛ مگر اینکه اون انگیزه و هدف رو نداشته باشید . که در اینصورت همون ۱۶۰ هم زیاده و نمی ارزه

حیدری
میهمان
حیدری
22 شهریور ، 1401

فکر می کنم با افزایش سالیانه شهریه متغیر، حدوداً بین ۴ تا ۵ میلیون طی دو سال به ازای هر واحد رساله باشه.

حمید
میهمان
حمید
17 بهمن ، 1398

دانشگاه شهید بهشتی در پذیرش دکترا بدون کنکور مدارک آزاد پردیس خودگردان پیام نور و غیر انتفاعی را قبول نمیکند

بی
میهمان
بی
11 آبان ، 1398

این بی انصافی هست شما پردیس خودگردان تهران و بقیه رو مثلا با علوم تحقیقات تهران وازاد مرکز و جنوب بسنجید ..نباید زک جانبه قضاوت نمود استاد های علوم وتحقیقات و تهران یکی هستند و تراز جهانی برابر..پس لطفا یک جانبه حرف نزنید وممنون لز سایت شما . الان مهم توان دانشجو بعد از اتمام درسش هست…علوم وتحقیقات داره جز سه تای اول کشور میشه اما شما فقط چسپیدین به پردیس هاس سراسری که طبق قانون جهانی هیچوقت از مدرک حذف نمیشود پس معلومات دقیق بدهیم با سپاس ازشما پس یه دانشگاه غیردولتی مث علوم تحقیقات تهران رو لطفا جزو بقیه حساب نکتید دانشگاهی که انقدرسخت میگیرن که سراسری تجربه داشتم اما نه انقدر که اینجا گرفتند و تراز جهانیش با تهران و علم وصنعت یکی هست

15
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x