کد خبر: 61871

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/17

مصاحبه آزمون دکتری چه زمانی آغاز می‌شود؟

منابع آزمون دکتری

مصاحبه آزمون دکتری

مصاحبه آزمون دکتری چه زمانی آغاز می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مصاحبه داوطلبان آزمون دوره دکتری سال 1401 از خردادماه آغاز می‌شود.

معرفی شدگان آزمون دوره دکتری در محدوده زمانی دهه اول خردادماه ۱۴۰۱ برای مصاحبه معرفی می شوند.

داوطلبان همانند دوران پیش از کرونا در همه دانشگاه هایی که دعوت می شوند حضور می یابند.

تعیین حدنصاب برای ورود داوطلبان به مرحله دوم در اختیار موسسات است.

موسسات مجاز به برگزاری آزمون کتبی یا شفاهی و احتساب نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی هستند

از تمامی افراد معرفی شده باید مصاحبه به عمل آید و آزمون کتبی یا شفاهی را نمی توان به عنوان فیلتر برای کاهش تعداد مصاحبه شوندگان قرار داد.

بر اساس اعلام وزارت علوم مصاحبه به صورت حضوری انجام می شود. جلسات مربوط به مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری با حضور اعضای هیئت علمی (حداقل سه نفر) به انتخاب گروه آموزشی رسمیت می یابد.

نمره مرحله دوم شامل دو بخش سوابق آموزشی، پزوهشی و فناوری ۲۰ نمره، مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ نمره است.

پارامترهای زیادی در روز مصاحبه تاثیر شگرفی در نتایج امتیاز دهی تیم مصاحبه کننده دارند(اینفوگرافیک فاکتورهای کلیدی از دید مصاحبه کنندگان آزمون دکتری را ببینید). برخی از پارامترها جنبه روانی داشته و برخی دیگر جنبه علمی و یا اخلاقی.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

از مهمترین پارامترهای روانی موثر در نتایج مصاحبه همراه داشتن مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه آزمون دکتری و داشتن اعتماد به نفس کافی در روز مصاحبه است. بله اعتماد به نفس مهم است. ممکن است یک داوطلب به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی نمره پایین تر از حق خودش دریافت کند. از این رو لکنت زبان های زیاد، ترس غیر قابل کنترل و از این دست نشانه ها که تداعی گر اعتماد به نفس پایین هستند می تواند در امتیازدهی تاثیر منفی ایجاد کند بنابراین توصیه می شود پیش از هرچیز این جنبه روانی را درخود تقویت کنید. حداقل ۳۰ دقیقه قبل از ساعت شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشید. خلوت کردن با خداوند قبل از مصاحبه بسیار آرامش بخش است. بدانید که ۵ دقیقه اول مصاحبه بسیار مهم است. پس اقتدار، متانت و اعتماد به نفس خود را در این ۵ دقیقه به رخ بکشید.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کنکوری
میهمان
کنکوری
14 مرداد ، 1401

چون بعضی افراد توانایی نظری شون خوبه و بعضی توانایی عملی شوت برای سنجش درست توانایی ها مجبورن کتبی و شفاهی رو با هم بسنجن.
من خودم رزومه توپ دارم، بنیادنخبگانم و دو تا ارشد همزمان خوندم اما حفظ کردن رو دوس ندارم و ترجیح میدم خودم موضوع رو توضیح بدم، بهمین خاطر نمراتم خوب نمیشه.
کنکور ارشد هم رتبه ام عالی شد دو رقمی ولی بازم توانایی کاربرد بهتر از نظری هست.

Saber
میهمان
Saber
14 مرداد ، 1401

مصاحبه رو گذاشتن که اگر افراد از نظر توانایی علمی ( همون تست و کنکور ) و توانایی اموزشی(سوابق مقاطع قبلی) و توانایی پژوهشی نزدیک به هم بودن، داوطلبی انتخاب بشه که به اساتید نزدیکتر باشه. ولی متاسفانه الان اینجوریه که اعمال سلیقه شخصی اساتید میشه..

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
14 مرداد ، 1401

پنج دقیقه وقت داری جوری رفتار کنی که ثابت بشه ارزش اینو داری که تایم بیشتری برای مصاحبه بهت اختصاص بدن …. مصاحبه من یک ساعت طول کشید پنج دقیقه ای نبود….موفق باشید

Ladan
میهمان
Ladan
14 مرداد ، 1401

سلام من امروز زنگ زدم دانشگاه تهران گفت چون مصاحبه مجدد نداشتی ردی حالا رتبه خوب روزمه خوب بابا بخدا کار ندارم بعضیا قبول میشن همش چرت و پرته هر کیو بخوان برمی دارن ای کاش ای سنجش مصاحبه رو حذف میزد فقط و فقط کتبی

بهمن کاظمی
میهمان
بهمن کاظمی
14 مرداد ، 1401

استعداد درخشان به دلایل متعدد تماس گرفته میشه مهمترینش پر کردن فرم صلاحیت عمومی هست که ما که کنکور دادیم از طریق سامانه سنجش پر کردیم و عزیزان استعداد درخشان باید از طریق دانشگاه این فرم رو پر کنند. بقیه دوره ها به ویژه دانشگاههایی که تاپ نیستند و باز هم به ویژه پردیس تماس نمیگیرند.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
14 مرداد ، 1401

من فقط معدل بالای ۱۸ دارم، هیچ رزومه پژوهشی یا مقاله ندارم، چون فیلد کاریم جداب ار مدرکم بود و قصد دکتری خوندن نداشتم.
الان میخام دکتری ازاد شرکت کنم، پایان نامه ارشد هم مهر اساتبد دانشگاه علامه رو داره، مدرک زبان هم دارم
شانسی دارم؟

Ladan
میهمان
Ladan
14 مرداد ، 1401

منم رشته مشاوره هستم، روز مصاحبه از نظریه ها، روش تحقیق و رویکردهای خانواده مفصل پرسیدند و اینکه تز دکتری چه موضوعی میخوای کار کنی و یسری سوالات دیگه…..
من رتبم ۱۳۶هستش

Mojtaba
میهمان
Mojtaba
14 مرداد ، 1401

در مجموع هم مصاحبه خوب پیشرفت داشت و هممصاحبه گر ها در رشته آموزش زبان انگلیسی بر خورد بی طرفانه و خوبی داشتند سوالات پرسیده شده
Functional language,formative assess,task based language teaching and cloze test, ways to assess reliability,some more questions from your thesis

کسری مهدوی
میهمان
کسری مهدوی
24 اردیبهشت ، 1401

ایشالا که دعوت به مصاحبه بشم

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x