کد خبر: 31546

تاریخ بروزرسانی : 1401/05/25

مصاحبه دکتری 97 چطور بود؟

منابع آزمون دکتری

درود به داوطلبان عزیز

این صفحه جهت به اشتراک گذاشتن تجربیات مصاحبه دکتری امسال ایجاد شده است.

نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از نحوه برگزاری ، نوع برخورد مصاحبه کنندگان ، کیفیت جلسه و سایر جوانب در قسمت نظرات بنویسید.

مصاحبه دکتری چه نوع مصاحبه است؟

برای ارزیابی تسلط داوطلبان ورود به مقطع دکتری، در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و همچنین میزان همراستایی زمینه پژوهشی آنها با اولویت های علمی مدنظر گروه علمی دانشگاه، مصاحبه دکتری برگزار می شود.

بنابراین مرحله اول آزمون دکتری، کنکور کتبی است و این مصاحبه علمی، دومین مرحله از آزمون دکتری نیمه متمرکز می باشد که در مجموع تاثیر ۵۰ درصدی در قبولی دکتری آموزشی دارد. سهم مرحله مصاحبه برای دکتری پژوهش محور جمعا ۷۰ درصد است.

  • دکتری آموزشی-پژوهشی ( کنکور 50% ،  مصاحبه 30%،  سوابق 20%)
  • دکتری پژوهش محور( کنکور 30% ، مصاحبه 30%،  سوابق 20% ، تهیه طرح واره 20% )

ثبت نام مصاحبه دکتری بدون آزمون چگونه است؟

در دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد، انتخاب رشته در هنگام ثبت نام انجام می شود و بنابراین دعوت به مصاحبه دکتری پس از اعلام نتایج انتخاب رشته خواهد بود.

اما در دکتری بدون آزمون دانشگاه های دولتی، مرحله انتخاب رشته وجود ندارد و داوطلبان با ثبت نام در سایت دانشگاه ها، پس از بررسی مدارک ارسالی توسط دفتر استعداد درخشان دانشگاه، به مرحله مصاحبه دعوت می شوند.

تاثیر معدل در مصاحبه چقدر است؟

سوابق تحصیلی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ( معدل های دو مقطع ) داوطلب در قالب معدل تراز شده با محاسبه ۶۰ درصد معدل تراز شده مقطه کارشاسی و ۴۰ درصد معدل تراز شده مقطع کارشناسی ارشد محاسبه می گردد.

تبصره: معدل های هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس سطح دانشگاه و سطح علمی داوطلب به صورت جداگانه تراز می شود.

به گزارش پی اچ دی نیوز، جمع امتیاز کسب شده از معدل مقطع کارشناسی و دور کارشناسی ارشد می تواند حداکثر ۱۰ امتیاز از ۳۰ امتیاز سوابق آموزشی برای مرحله دوم باشد که در آن نوع دانشگاه نیز تاثیر گذار است.

امتیازات مصاحبه دکتری چطور محاسبه می شود؟

امتیازات مرحله دوم در سه بخش زیر است:

  • 40 نمره ( امتیازات پژوهشی شامل مقاله ، کتاب ، ثبت اختراع و … )
  • 30 نمره ( امتیازت آموزشی شامل نمره مدرک زبان ، معدل و … )
  • 30 نمره ( امتیازات در ازریابی مصاحبه علمی شامل تسلط به مفاهیم و … )
مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

نحوه محاسبه ۴۰ نمره فعالیت های پژوهشی :

  • مقاله پژوهشی مرتبط  با رشته، ثبت اختراع و برنده شدن در جشنواره علمی: حداکثر ۲۲ امتیاز ( هر مقاله پژوهشی تا ۷ امتیاز / ثبت اختراع  داخلی تا ۵ و خارجی تا ۷  امتیاز / جشنواره خوارزمی ، فارابی ، رازی و معتبر خارجی تا ۷ و داخلی تا ۳ امتیاز )
  • مقاله ترویجی مرتبط با رشته: حداکثر ۶ امتیاز ( هر مقاله ترویجی تا ۳ امتیاز )
  • مقاله کنفرانسی: حداکثر ۴ امتیاز ( کنفرانس بین المللی و ملی تا ۲ امتیاز / کنفرانس منطقه ای تا ۱ امتیاز / کنفرانس استانی تا ۱ امتیاز )
  • چاپ کتاب ترجمه یا تالیفی مرتبط با رشته:  حداکثر ۴ امتیاز
  • کیفیت پایان نامه ارشد:  حداکثر ۴ امتیاز ( عالی تا ۴ امتیاز ، خوب تا ۲ امتیاز )

نحوه محاسبه ۳۰ نمره فعالیت های پژوهشی :

  • کیفیت دانشگاه و معدل کارشناسی:  حداکثر ۶ امتیاز
  • کیفیت دانشگاه و معدل ارشد:  حداکثر ۵ امتیاز
  • طول مدت تحصیل کارشناسی: حداکثر ۳ امتیاز
  • طول مدت تحصیل ارشد: حداکثر ۳ امتیاز
  • برگزیدگی المپیاد علمی: حداکثر ۵ امتیاز
  • مدرک زبان معتبر: حداکثر ۸ امتیاز

نداشتن مقاله چقدر مهم است؟

در مرحله دوم دکتری ،‌۴۰ درصد امتیازات مربوط به امتیازات فعالیت های پژوهشی است که شامل مقاله می شود. در صورت نداشتن مقاله در مصاحبه ، دارا بودن گواهی ثبت اختراع یا برگزیدگی در جشنواره های معتبر می تواند کمک کننده باشد.

همچنین داشتن مقاله از نوع پژوهشی ارزش بالاتری نسبت به مقاله ترویجی و مقاله کنفرانسی دارد.

امکان مطرح کردن سوالات در قسمت کامنت های اینستاگرام اخبار دکتری پایگاه تخصصی دکتری با آدرس دقیق phdphd_org وجود دارد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
62 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Abb
میهمان
Abb
28 خرداد ، 1398

سلام
یه سوالی داشتم
در صورتی که شبانه دکتری یه دانشگاه چهار نفر بخوان و فقط سه نفر مصاحبه رفته باشن. آیا امکان قبولی هست؟ یا اساتید می تونن ظرفیت شبانه رو خالی بزارن برای سال بعد؟؟
ممنون اگه جواب بدید

تهیه منابع دکتری
میهمان
تهیه منابع دکتری
6 مهر ، 1397

سلام
یه سوالی داشتم برای تهیه منابع دکتری از کدوم منابع بهتره که استفاده کنم؟

اصفهانی
میهمان
اصفهانی
31 شهریور ، 1397

کنکور سنجش یعنی هیچ
رتبه 5 آزاد بین 450 نفر
اونوقت چهل نفر روزانه چهل نفر شبانه قبول شدن
رتبه 5 دانشکده خودش شبانه هم قبول نشده
اینو هرجای دنیا بگم پناهندگی میدن بهم

دانشجویان دانشگاه ازاد
میهمان
دانشجویان دانشگاه ازاد
31 شهریور ، 1397

وقتی رتبه تک رقمی و دو رقمی رو بی ارزش میدونن اساتید، پس چرا کنکور میگیرن؟؟؟ این همه هزینه و وقت برای چی؟؟خوب کنکور رو بردارن دیگه.

مدیریت فناوری اطلاعات
میهمان
مدیریت فناوری اطلاعات
31 شهریور ، 1397

با سلام
مدیریت فناوری اطلاعات پردیس علامه قبول شدم به نظرتون ارزش داره ثبت نام کنم؟
خیلی دو دلم لطفا کمک کنید.
با تشکر

Hamraz
میهمان
Hamraz
31 شهریور ، 1397

ما آزمون کتبی نداشتیم سه تا سوال کردن منم جواب درست دادم ولی بهم هشت نمره زیر حد نصاب دادن به یکی دیگه که رتبه اش دقیقا ده برابر من بود ۹ نمره بالای حد نصاب دادن من چه گناهی کرده بودم به کی باید شکایت کنم

حسین
میهمان
حسین
20 شهریور ، 1397

سلام
بنظرم عادلانه بود

شیوا
میهمان
شیوا
27 تیر ، 1397

سلام
من منطقه ساری رفتم برای مصاحبه و فقط میتونم بگم متاسفم برای این سیستم آموزشی، رشته ما میکروبیولوژی بود در حالیکه سه داور ما خانم و رشته مهندسی کشاورزی و زیست گیاهی داشتند و سطح مربی فقط یکیشون استادیار بود. اینکه اینگونه با سرنوشت دانشجو بازی میکنند جای سوال گذاشته ؟!!!
در ضمن این منطقه برای گیلان و مازندران و کلا مناطق شمالی بوده چرا فقط از اساتید آمل داور انتخاب شده بود !!؟؟…
اینهمه استاد عالی و نامبر وان در رشته میکروبیولوژی در رشت و لاهیجان و تنکابن حضور دارند واقعا این موضوع باید جدی رسیدگی بشه به نظرم …

بهار
میهمان
بهار
26 تیر ، 1397

باعرض سلام .
من ۲ محل برای مصاحبه رفتم.
ساری و تبریز.
واقعامتاسفم‌برای رفتار بی شرمانه ی کادر دانشگاه تبریزوبسیار خرسندم‌از رفتار عالی پرسنل باشخصیت دانشگاه ساری که

راشين
میهمان
راشين
26 تیر ، 1397

من قبول سدم آزمون ورودي اما براي مصاحبه دانشگاه آزاد دعوتي نشد .آيا امكان تكميل ظرفيت مصاحبه دو دانشگاه آزاد وجود داره؟

طوبی
میهمان
طوبی
26 تیر ، 1397

سلام دوستان، ببخشید در مورد دانشگاه هایی مثل تهران که برای مصاحبه حدنصاب قبولی تعیین کردن، میشه فهمید که اصلا حدنصاب رو کسب کردیم یا نه؟ منظورم اینه آموزش پاسخ میده یا نه؟

mr_ah63@yahoo.com
میهمان
mr_ah63@yahoo.com
26 تیر ، 1397

سلام
لطفا درباره تایید صلاحیت عمومی اگه کسی اطلاعاتی داره بگه.
میخوام بدونم فرمالیته است یا واقعا میان واسه تحقیق
من یه خورده نگران این قضیه هستم.لطفا اگه کسی اطلاعاتی داره بگه

آیدین
میهمان
آیدین
26 تیر ، 1397

با سلام. من در مصاحبه دانشگاه دولتی شرکت نکردم چون فکر کردم قبول نمیشم. رتبه م ۲۵ بود. حالا غلط و درست کارم رو نمی دونم. مقاله و کار علمی چاپ شده نداشتم. خلاصه اینکه شانس زیادی تو دولتی برای خودم قایل نبودم.
تو مصاحبه دکتری شرکت کردم. فکر میکنم باید بدون خواندن و مرور درسها رفت. فایده ای ندارد. فقط بهتره در مورد زبان انگلیسی آمادگی بهتری کسب کنید. روی یک متن باید کار کنیم.
در مورد خودم که خوب نبود، اجازه معرفی کردن بهم ندادند و اساسا یکی از اساتید از من سوالاتی کرد که حوزه ی کاری و تحصیلی م نبود و من کلا یادم رفته بود و بیشتر از همه نیز ایشان مرا مورد پرسش قرار داد و من هنگامی که گفتم در این زمینه آشنایی خاصی ندارد باز هم بیشتر ادامه داد و سوالات انگلیسی خودش را نیز در این خصوص پرسید. چنان فشار و استرسی بهم وارد شد که در پاسخ به پرسشهایی که می‌دانستم مغزم فریز شده بود ولی بلاخره زبانم باز شد. خیلی حالت بدی بود. لکنت پیدا کرده بودم آنهم در مورد موضوعی که خیلی بلد بودم. روی هم رفته بد بود مدت مصاحبه من کوتاه و در ۱۲ دقیقه بود و میشه گفت نتوانستم قابلیتهای خودم رو عرضه کنم. حالا نمی‌دونم. در خصوص خودم و فکر کنم بسیاری دیگر که آمده بودند آنچه که توانستیم عرضه کنیم ۳۰ تا ۴۰ درصد توانایی بود.
چندان اجازه مانور نداشتم. برخوردها محترمانه و خوب بود. ولی روندی چالشی و پردردسر داشت. در ضمن سوالات نخست در باره پایان‌نامه بود. از من فرمول هم پرسیدند که کمی بلد بودم ولی اینکه میان اینهمه فرمول بتوانید حدس درستی بزنید کار عبثی است بنابراین پیشنهاد من اینه که بی خیال آمادگی خاصی پیش از مصاحبه بشید فقط به پایانامه بپردازید و بی خیال آمادگی روی درس ها بشید فایده ای جز خستگی مغزتان و جسم تان ندارد. در ضمن کمی هم بلبل زبون باشید و رشته کلام رو بدست بگیرید البته اگر گذاشتند در مورد من که نشد. خدانگهدار!

بهزاد
میهمان
بهزاد
26 تیر ، 1397

با سلام امسال بهترین مرکز مصاحبه قزوین بود…واقعا باید به عواملش خسته نباشید گفت و بدترین مرکز مصاحبه هم شیراز بود،دوستان سوالات الکی هستن دوچیز مهمه اول فن بیان و نداشتن استرس و قدرت تحلیل و دروغ نگفتن و اینکه رزومه پژوهشی وگرنه از لحاظ تخصص اونا آزمون علمی رو گرفتن

مونا
میهمان
مونا
26 تیر ، 1397

با سلام به همه من امروز مصاحبه تهران بودم برای حسابداری… قبلش تمام مدارک و کتاب و مقالاتم رو بردند داخل اتاق…… ده دقیقه بعد, من رفتم داخل….. برخوردشون خیلی محترمانه و عالی بود…. از مقالاتم سوال پرسیدند چون سابقه تدریس دارم از من خواستند, درس بدم….. استرسم خیلی زیاد بود…. برام اب اوردند و گفتند استرس نداشته باشید اینجا. قصد اذیت نداریم حتی پاسخ اشتباه هم ملاک ارزیابی نیست فقط فن بیانتون مهم است….. ما درک می کنیم ممکن هست اشتباه کنید چندتا سوال زبان ازم پرسیدند یکیش را نتونستم جواب بدم……خیلی سخت بود, اما گفتند ارزیابی ما از زبان شما خوب هست…. اومدم بیام بیرون یک سوال دیگه ازم پرسیدن جواب دادم و گفتند شما تسلط دارید…. و پرسدین این روند کتاب نوشتن و مقالاتتون رو ادامه می دهید گفتم بله…. حتما. شغلم را پرسیدند و گفتند…عالی بودید به سلامت……در کل جو فوق العاده دوستانه و خوبی بود خیلی محترم بودند.بر عکس دانشگاه سراسری که خیلی توهین امیز بود…….. برای همه ارزوی موفقیت دارم…. فردا هم باید برم قزوین برای مصاحبه….

ژینا
میهمان
ژینا
26 تیر ، 1397

سلام
چیزی که به چشم خودم دیدم رو براتون تعریف میکنم. ما پشت در اتاق مصاحبه منتطر بودیم که توجه ما رو دو تا آقا به خودشون جلب کردن. این دو نفر در عین اینکه خیلی ریلکس بودن به غیر از کارت ملی و فرم تصویردار مصاحبه هیچ گونه مدرکی همراه نداشتن. وقتی نوبتشون شد و رفتن داخل من تایم گرفتم در یک دقیقه و خورده ای اومدن بیرون.چه میشه گفت ؟؟؟؟ اونجا همه داشتن میگفتن دو نفری که توو رشتمون روی دو صندلی قبولی نشستن اینها بودن. خیلی هم خندان و ریلکس رفتن و حتی یک کلمه با کسی حرف نمیزدن فقط خودشون دوتا با هم میخندیدن. اونوقت یه سریا نگرانن چرا کارنامه نبردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مریم
میهمان
مریم
26 تیر ، 1397

سلام کسی اطلاع داره برای دانشگاه پیام نور قبل از رد کردن اسامی تماس می گیرن و تعهد میگیرن که حتما میایی یا نه؟لطفا اگر کسی میدونه جواب بده ممنون

منصور
میهمان
منصور
26 تیر ، 1397

سلام خدمت دوستان
باید بدونید که حد نصاب هایی که دانشگاه ها تعیین می کنند برای نمره نهایی خیلی دقیق نیست
یادمه پارسال دانشگاه تهران به غیر از 2 نفر حد نصاب نیاوردن بعد دیدن شاید این دو نفر هم اولویت دیگشون جاهای دیگه باشه و هیچ کس رو نگیرن برا همین نمره افراد رو آوردن رو نمودار
این چیزها پیش میاد من از یکی از اساتید دانشگاه تهران این رو خودم شنیدم

simael99
میهمان
simael99
26 تیر ، 1397

دوستان عزیز سلام .خسته نباشید. یکی از اساتید مطرح گروه موقع مصاحبه بهم گفت به آرزویت میرسی.
به نظر شما معنای مثبت میده؟ چون دانشجوی همون دانشگاه بوده ام و رزومه ی علمی خوبی دارم .

mbabagheiby
میهمان
mbabagheiby
26 تیر ، 1397

سلام دوستان عزیز
من پس از انجام مصاحبه ( تو دانشگاه آزاد قزوین) مسئول بررسی مدارک بهم گفت غروب نتیجه رو میزنن!
چک کردم خبری نبود.
گفتم ببینم به دوستان دیگه هم همچین چیزی گفتن یانه؟
اگه نه که نتیجه پایانی کی میاد؟
سپاس

hadi2013fakhari@gmail.com
میهمان
hadi2013fakhari@gmail.com
26 تیر ، 1397

دوستان توروخدا جواب بدید اونایی ک رفتن مصاحبه تهران مرکز
ازشون مدارک رو گرفتن یا پس دادن بهشون
از من جز همون فرم ک پرینت کردیم چیزی نگرفتن

والايي
میهمان
والايي
26 تیر ، 1397

سلام
من استعداد درخشان بودم با معدل بالاي ١٩
مقاله داشتم يه دونه
ولي مصاحبه همه اش سوال تخصصي بود و من استرس بسيار بالايي داشتم و نصف سوالات رو جواب دادم
البته يه جاي پايين رو براي دكتري ميخوام و فارغ التحصيل تهران هستم
بسيار استرس دارم نميدونم نحوه گزينش استعداد درخشان به چه نحوي هستش

بهزاد
میهمان
بهزاد
26 تیر ، 1397

با سلام مصاحبه امسال متفاوت از سالهای گذشته بود اکثر سوالات حول وحوش درسای تخصصی پرسیده شد…و جالب اینکه اصلا در مورد انگیزه و علت شرکت در مقطع دکتری پرسیده نشد اکثر مصاحبه ها هم پنج دقیقه طول نکشید

vellashjerdi@gmail.com
میهمان
vellashjerdi@gmail.com
26 تیر ، 1397

سلام به همه دوستان. سوال داشتم اگر ممکنه بنده را یاری کنین.یکی از اساتید گفت اسمم جزو نفرات برتر هست و امیدوار باشم، به نظرتون اگر اساتید اسم من را به عنوان نفرات برتر معرفی کنن، ممکنه سنجش به دلیل رتبه بالا، من را از لیست حذف کنن؟؟؟
اصلا به نظر شما به این حرف استاد که جزو نفرات برتر هستم و امیدوار باشم، به پذیرش امیدی داشته باشم؟؟؟؟؟؟؟؟

mazloumi
میهمان
mazloumi
26 تیر ، 1397

سلام آقای دکتر.طبق گفته خودشون که سایت phdphd تست زحمت کشیدن و صبحتهای سازمان رو گذاشتن:

ظرفیت پذیرش امسال چه تعداد است؟

امسال نیز مانند سال گذشته در ظرفیت تغییر خاصی صورت نگرفته است و حدود 10 تا 12 هزار دانشجوی دکتری را می‌توانیم در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش کنیم که براساس توانایی آنها این روند صورت خواهد پذیرفت.

ناز
میهمان
ناز
26 تیر ، 1397

سلام
برای حذف اولویت ,باید چیکار کرد ,به چه ادرسی مدارک رو فکس کنیم,
ممنون میشم کسی میدونه کامل توضیح بده
متشکرم

رکسانا
میهمان
رکسانا
26 تیر ، 1397

دوستان بزرگوار بنده سوالاتی رو از واحد های محل مصاحبه پیرو ظرفیت دقیق هر واحد پرسیدم اما پاسخ ندادند
اطلاعات قبلی بنده مربوط به ۴تا٧ نفر هست
آیا شما اطلاع دقیق تری دارید و میدونید امسال هر واحد چند نفر پذیرش دارد؟

آرام
میهمان
آرام
26 تیر ، 1397

برخورد اساتید در دانشگاه تبریز با غیر بومی ها بسیار ناشایست بود
جا دارد از مسئولین محترم دانشگاه آزاد که فکری برای این مشکل بکنند.

رئوف
میهمان
رئوف
26 تیر ، 1397

هر بخشی نمره خودش رو داره. باید ببینی از ۵۰ نمره مصاحبه بهت چند دادن. بعضی مواردش رو که قطعا بهت صفر دادن. مثلا بخش مقاله و کتاب هیچ امتیازی نمیگیری. اما بخشی که مربوط به خودت اساتید هست، اگر خوب پاسخ داده باشی و خوششون اومده باشه ازت و بهت نمره خوبی داده باشن، قطعا قبول میشی.
درسته که شما از ۵۰ نمره آزمون امتیاز عالی میگیری، ولی اگر شما رو نخوان، میتونن ۵۰ نمره مصاحبه رو بهت کم بدن تا قبول نشی.
ولی من احساسم این هست که بعیده رتبه ۳ نتونه دانشگاه آزاد قبول بشه. قطعا شما یه جایی قبول میشی.

شیمی
میهمان
شیمی
26 تیر ، 1397

سلام بچه ها .من ازمون کتبی رتبم 3 شد ترازم 5970.مصاحبه که رفتم از همه لحاظ راضی بودن ازم ولی هیچ مقاله ای نداشتم .به نظرتون قبول میشم ؟خیلی ناراحتم و استرس دارم .برایم دعا کنید. خیلی زحمت کشیدم

هادی
میهمان
هادی
26 تیر ، 1397

دوستان عزیز سلام
خواستم بدونم اگر دانشگاه آزاد من مثلا 8 تا مصاحبه دعوت شدم و بر فرض از این 8 تا 4 تاشو قبول نهایی بشم میتونم از بین این 4 تا یکیشو به دلخواه انتخاب کنم و بخونم؟؟ یا اینکه به ترتیب اولویتی که قبلا انتخاب کردم دانشگاه آزاد خودش برام انتخاب میکنه؟؟
ممنون میشم جوابمو بدین

افشار
میهمان
افشار
26 تیر ، 1397

سلام و خسته نباشید.دوستان عزیز میخواستم بپرسم آیا برای استعداد های درخشان ظرفیت جداگانه ای در نظر گرفتن؟یعنی ما که استعداد درخشان دادیم با بقیه افراد بدون آزمون رقابت میکنیم؟یا در نهایت همه داوطلبین بدون آزمون و باآزمون با همدیگه سنجیده میشن؟؟

far946@yahoo.com
میهمان
far946@yahoo.com
26 تیر ، 1397

سلام دوستان امروز دانشگاه فزوین رفتم مصاحبه خیلی تعریف کردن و گفتن خیلی فن بیان و هوشت خوبع . بعد رییس دانشگاه ک جزو تیم بود بمن گفتن اول مهر ک اومدی زبانتو قوی تر کن حتماً… گفتم یعنی اول مهر قبولم؟ گفت انشاالله ..این یعنی قبولم یا نه؟

سیمرغ سعیدی
میهمان
سیمرغ سعیدی
26 تیر ، 1397

دوستان من رفتم مصاحبه جزا خوراسگان دو تا تالیف کتاب داشتم چهارتا مقاله علمی ترویجی داشتم دوتا علمی تخصصی داشتم و دوتا همایشی بعد ازم چندتا سوال جرم شناسی پرسیدن همه رو جواب دادم چندتا جزا پرسیدن اونم جواب دادم و چند تا کیفری بهم گفتن افرین خیلی خوبه هم رزومه پرباری داری هم خوب سوالات جواب دادی بعد بغل دستیشو صدا زد گفت نظرت درمورد این عاعا چیه گفت نظرم اوکی میخوام دانشجو م باشه بعد من پرسیدم زرومه خوبه جواب داد الان ۸۰ نفر اومدن مصاحبه خصوصی جزا من ب غیر از ی مقاله چیزی پیششون ندیدم بعد بهم گفتن اگه هدف اولت شهر کرد دیگه نمیخواد جایی مصاحبه بدی ولی الان ک کامنت پایین خوندم دوباره دلم غلغله شده ب خدا

آزمون دکتری
میهمان
آزمون دکتری
26 تیر ، 1397

سلام دوستان، اگه امسال دانشگاه ازاد قبول شدیم و از مهر نرفتیم گذاشتیم دوباره سال دیگه بخونیم اگر سال دیگه نشد که قبول بشیم و خواستیم همین موردی که امسال قبول شدیم رو بریم بهمون اجازه میدن یا نه؟ و اینکه چقدر شهریه ازمون میگیرن؟ ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید

عاقا رضا
میهمان
عاقا رضا
26 تیر ، 1397

چرا همه نوشتن موقع مصاحبه بهشون گفتن آفرین نمیدونم تو قبولی و خلاصه از این حرفا اما اونهایی ک از ما مصاحبه گرفتن حرفی نزدن؟ن درباره مقاله هام ن اینک قبولی یا ن

ایزدیار
میهمان
ایزدیار
26 تیر ، 1397

بنظرتون ارزش داره دکتری دانشگاه ازاد شهرستان برم اونم نه شهرهای بزرگ و معروف یا اینکه بذارم دوباره سال دیگه بخونم؟

habibrezaghafarianshirazi
میهمان
habibrezaghafarianshirazi
26 تیر ، 1397

دوستان کسی نحوه محاسبه نمره تراز و مصاحبه رو میدونه

سامان
میهمان
سامان
26 تیر ، 1397

دوستان یه سوال.
امکان داره کسی فقط به این خاطر که درصدهای زبان عمومی و استعداد رو بالا زده, دعوت به مصاحبه شده باشه؟ روز مصاحبه چند تا از داوطلب ها میگفتن, بالای هفتاد زدن و دعوت شدن. برای رشته زبان.
آیا تو دید اساتید مثلا کسی که تخصصی رو حداقل ده درصد زده و احتمالا به همون خاطر حدنصاب مصاحبه آورده, تاثیری داره؟

tayebe.fatemi@yahoo.com
میهمان
tayebe.fatemi@yahoo.com
26 تیر ، 1397

سلام به همه کسی پزوهشی هنر دانشگاه پردیس کیش رفته مصاحبه … مصاحبه من دو دقیقم طول نکشید فقط راجع به پروپوزالم سوال کردند البته من سهمیه ایثارگرانم دارم…

m.ahangar1353@gmail.com
میهمان
m.ahangar1353@gmail.com
26 تیر ، 1397

سلام سلام به همه دوستان وکاربر نائینی من آموزش وپرورش نائین قبول شدم واساتید در مصاحبه دکتری نسبت به من نظر مساعد داشتند به نظرتون میشه هم درس خوند ودر مدرسه ابتدایی کار کرد ؟

a.shahbakhsh@modares.ac.ir
میهمان
a.shahbakhsh@modares.ac.ir
26 تیر ، 1397

سلام. از بین دوستان کسی رشته باغبانی هست که بهش راجع به قبولی زنگ زده باشند. لطفا بگید اگه موردی بوده . ممنونم

r.anousheh1@gmail.com
میهمان
r.anousheh1@gmail.com
26 تیر ، 1397

من امروز چیز مهمی رو متوجه شدم.در گرایش من که 11جا پذیرش داشت ما کلا60،70نفریم کلا که دور این دانشگاهها داریم میچرخیم.من کرمانشاه و تهران و اصفهان رفتم کلا ادمهای تکراری دیدم.همونایی که کرمانشاه بودن اومده بودن تهران مصاحبه.وهمون افراد امده بودن اصفهان دقیقا اکثرا هم باهم با تاخیر رفتیم اصفهان.برام خیلی خیلی جالب بود.

kaveh.berenjian
میهمان
kaveh.berenjian
26 تیر ، 1397

دوستان این امار دانشگاه ازاد که میگه 30هزار نفر برای دعوت به مصاحبه ثبت نام کردن خیلی ها تکراری هستن.الان خودمو حساب میکنم 9جا دعوت به مصاحبه شدم که در 3منطقه بود.نظرشماها چیه؟

sadeghi
میهمان
sadeghi
26 تیر ، 1397

با سلام و وقت بخیر و عذر خواهی برای. اینکه اگر والس پرسیده شده و بنده نبودم،یا درگیرمصاحبه ها بودم و یا مشغول فعالیت در محیط کار به هرحال پرونده ی مصاحبه های بنده امسال تمام شد و باید منتظر اعلام نتایج باشم. دانشگاه های تهران شیراز و اهواز رو در دانشگاه سراسری شرکت کردم که بسیار امیدوار هستم و همگی تقریبا قطعی با من صحبت کردند. در آزاد هم تهران و شیراز رو شرکت کردم و باقی رو علی رغم ثبت نام شرکت نکردم چون تا اخرین لحظه هم برنامه ای برای زندگی و کار در اون شهرها برای… ادامه نظر»

آدینه
میهمان
آدینه
26 تیر ، 1397

سلام خدمت دوستان عزیز
لطفا میشه بگید کجای دفترچه دکتری آزاد ظرفیت‌ هر رشته رو اعلام کردن چون من هرچی میگردم پیدا نمیکنم!!!

ابطحی
میهمان
ابطحی
26 تیر ، 1397

با لطف پروردگار امسال برای مصاحبه به ١٢ دانشگاه دولتی و ۴٠ کد رشته محل دانشگاه آزاد دعوت به مصاحبه شدم، که البته ٢٨ کد رشته محل را برای مصاحبه انتخاب نمودم، نکته ای که در طول ایام مصاحبه با آن مواجه گردیدم کمبود شدید امکانات در دانشگاههای دولتی مراکز استان به غیر از تهران بود. به لحاظ مسائل زیر ساختی دانشگاه آزاد به نظر من فاصله قابل توجهی گرفته است، اما در خصوص مصاحبه در دانشگاه های دولتی و آزاد، مصاحبه اساتید دانشگاه دولتی بر دو اصل استوار بود؛ ١- گذشته تحصیلی مصاحبه شوندگان ٢-وضعیت فعلی آنها با توجه به فرم و قواره مصاحبه، اگر در مرحله اول نظر مساعد اساتید جلب نمی گردید، قطعا بر ادامه روند مصاحبه تاثیر گذار بود هر چند تواناییهای فرد قابل تامل می بود، این مساله تا حدودی عدالت آموزشی را در دانشگاههای دولتی با مشکل مواجه می نمود. شاغل و متاهل بودن مصاحبه شونده در روند انتخابش بی تاثیر نبود. اما در دانشگاه آزاد با توجه به واحدهایی که من شرکت کردم (تهران، قزوین، ساری) شرایط مناسب تری را چه به لحاظ امکانات و چه شرایط مصاحبه مشاهده کردم، به نظر اینجانب اساتید مصاحبه گیرنده در دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن تمامی شرایط مصاحبه شونده سعی می نمودند محیط مناسبی را برای ارائه حداکثری داشته ها از جانب ایشان فراهم آورند. گر چند نمی توان از برخوردهای سلیقه ای موجود که خود به عینه شاهد بودم چشم پوشی نمود بهرحال از همگی اساتید و کارکنان دانشگاه ها که در روزهای مصاحبه متحمل زحماتی گردیدند تشکر نموده، امیدوارم کلیه مصاحبه شوندگان گرامی به مراد دل خویش دست یابند. این نکته را نیز متذکر گردم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برجسته ترین واحد دانشگاهی در بین تمام دانشگاههایی که اینجانب شرکت نمودم به لحاظ اخذ مصاحبه بود. پایدار و پیروز باشید.

esoodeh@ymail.com
میهمان
esoodeh@ymail.com
26 تیر ، 1397

سلام و خسته نباشید.دوستان عزیز میخواستم بپرسم آیا برای استعداد های درخشان ظرفیت جداگانه ای در نظر گرفتن؟یعنی ما که استعداد درخشان دادیم با بقیه افراد بدون آزمون رقابت میکنیم؟یا در نهایت همه داوطلبین بدون آزمون و باآزمون با همدیگه سنجیده میشن؟؟

zabet
میهمان
zabet
26 تیر ، 1397

دوستان عزیز سلام
خواستم بدونم اگر دانشگاه آزاد من مثلا 8 تا مصاحبه دعوت شدم و بر فرض از این 8 تا 4 تاشو قبول نهایی بشم میتونم از بین این 4 تا یکیشو به دلخواه انتخاب کنم و بخونم؟؟ یا اینکه به ترتیب اولویتی که قبلا انتخاب کردم دانشگاه آزاد خودش برام انتخاب میکنه؟؟
ممنون میشم جوابمو بدین

62
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x