کد خبر: 13644

تاریخ بروزرسانی : 1401/08/11

معرفی دانشگاه UTM مالزی

منابع آزمون دکتری

نام این دانشگاه دانشگاه تکنولوژی مالزی میباشد ( University Technology Malaysia ) که همه این دانشگاه را با نام اختصار UTM  این دانشگاه یکی از بهترین و مهمترین دانشگاههای مالزی در زمینه تکنولوژی و مهندسی میباشد که تنوع بسیار زیاد رشته های مهندسی در این دانشگاه تعداد زیادی از دانشجویان سراسر دنیا را جذب کرده است. دانشگاه یو تی ام یکی از مهمترین دانشگاههای دولتی مالزی به شمار میرود. در حال حاضر بالغ بر 3000 دانشجو در شعبه اصلی دانشگاه در شهر جوهور و 5000 دانشجو در شعبه دوم دانشگاه در شهر کوالالامپور در 150 رشته تحصیلی در کلیه مقاطع مشغول به تحصیل هستند. و تا امروز بالغ بر 90000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه UTM مالزیدانشگاه UTM  دو شعبه دارد، شعبه اصلی دانشگاه در شهر جوهور بهرو ( Johor Bahru  ) و در منطقه اسکودای ( Scudai ) واقع شده، این شهر جنوبی ترین شهر مالزی میباشد و هم مرز با کشور سنگاپور است. شهر جوهور در فاصله 330 کیلومتری کوالالامپور واقع شده است که فاصله زمانی کوالالامپور 3 ساعت و نیم بوسیله تاکسی، 4 ساعت بوسیله اتوبوس، 6 ساعت بوسیله قطار (KTM ) و 35 دقیقه با پرواز هوایی میباشد.UTM ، شعبه دوم دانشگاه که در چند سال گذشته تاسیس شده است در شهر کوالالامپور در خیابان سماراک واقع شده است. امکانات و خوابگاههای دانشگاه UTM جهت اسکان دانشجویان: همه دانشگاه های مالزی مجهز به کتابخانه های بزرگ و اینترنت وایرلس رایگان،زمین های تنیس و زمینهای فوتبال، شعبه یکی از بانکهای مالزی در محوطه دانشگاه میباشند.در همه دانشگاههای مالزی، تعداد خوابگاههای در نظر گرفته شده طوری میباشد که میتوانند همه دانشجویان جدید الورود را در خود جای دهند و شامل اتاقهای 2 نفره تا 6 نفره میباشند که برای این کار دانشجو باید قبل از رسیدن به مالزی، مراحل رزرو خوابگاه را انجام دهد.

معمولا 80% دانشجویان ایرانی ترجیح میدهند در نزدیکی دانشگاه به تنهایی یا با چند نفر دیگر، ،آپارتمان اجاره کنند .این دانشگاه برای کلیه مقاطع تحصیلی از لیسانس تا دکترا دانشجو میپذیرد، از آنجایی که این دانشگاه دولتی میباشد و بر اساس قانون وزارت علوم مالزی، رشته های موجود در مقطع لیسانس فقط برای دانشجویان محلی و مالایی در نظر گرفته شده است و فقط 1 الی 5 درصد سهمیه پذیرش برای دانشجویان خارجی در مقطع لیسانس اختصاص داده اند، اخد پذیرش در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی به دلیل کم بودن سهمیه امکان پذیر نیست و شرایط پذیرش هم نسبت به دانشگاههای خصوصی بسیار سختگیرانه تر میباشد. برای ورود به مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه، داشتن مدرک لیسانس با حداقل معدل 15 مورد نیاز میباشد، کسانی که مدرک کاردانی دارند معمولا معدل کاردانی و کارشناسی مورد ارزیابی قرار میگیرد ولی 80% ارزیابی روی معدل دوره کارشناسی انجام میشود. برای ورود به مقطع دکترا در این دانشگاه، داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس با حداقل معدل 15 مورد نیاز میباشد، در صورتی که معدل دوره فوق لیسانس بالاتر باشد و معدل دوره لیسانس پائینتر از 15 باشد مشکلی ایجاد نمیکند، چون 80% ارزیابی روی معدل دوره فوق لیسانس انجام میشود.لذا معدلهای بالاتر شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام :

1- ترجمه رسمی مدرک لیسانس و ریز نمرات دوره لیسانس

2- ترجمه رسمی مدرک کاردانی و ریزنمرات دوره کاردانی ( برای کسانی که کاردانی دارند)

3- ترجمه رسمی مدرک فوق لیسانس و ریزنمرات دوره فوق لیسانس ( فقط برای متقاضیان دکترا )

4- همه صفخات پاسپورت حتی صفحه های خالی

5- یک قطعه عکس  ( 4*3 رنگی با زمینه آبی )

6- فرم های توصیه نامه اساتید ممهور به مهر استاد یا مهر دانشگاه ( برای مشاهده نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری کلیک کنید.)

7-مدرک تافل یا آیلتس ( برای شنیدن نکات آزمون IELTS از رادیو دکتری کلیک کنید. )

8- سابقه کار ( در صورتی که دارید )

9- پروپوزال ( فقط برای متقاضیان دکترا و فوق لیسانس Research یا تحقیقاتی )

10- نامه تامین مالی

11- هزینه بررسی مدارک یا همان Application Fee جهت واریز به حساب دانشگاه

12- رزومه یا همان سی وی ( برای مطالعه مقاله چگونه یک رزومه موثر بنویسیم کلیک کنید.)

 13- فرم تشکیل پرونده

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x